Gå til innhold

Male gulv - farge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har overtatt et gammelt hus hvor det er tregulv, men de er dessverre malt i en gyselig farge på soverommene. Har lyst til å slipe dem ned på sikt, men tenker å male dem i første omgang, i en fin farge. Noen som har tips til fargekombinasjon på gulv og vegger? Usikker på om jeg skal gå for mørkt eller lyst gulv?

Eventuelt noen som har malt gulv her og ble fornøyde med fargen?

Det er snakk om "voksensoverom".

Anonym poster: 20347940d97c3ad7935a6a904a7d3154

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat pusset opp et voksen-soverom med slitt og gulnet tregulv. Valgte pure Color - marrakesh på veggene, helt hvitt gulv og hvite lister. Veldig fornøyd.

Anonym poster: 5961dc50e2fe1b5f7c928aed89dfe1d1

Skrevet

Jeg tror jeg ville hatt et svart/svartbrunt gulv på soverommet.

Skrevet

Hvitt på gulv, vegger og tak - reint lærret. Og ta der i fra. Da kan du klæsje inn akkurat de fargene du vil og variere ofte fordi alt passer til hvitt :)

Anonym poster: 74c71c6c0eb941b4ffb72420d462b50f

• Liker 1
Skrevet

Jeg malte et rom i forrige huset helhvitt. Men jeg merker at jeg er veldig ferdig med alt dette hvite. Kan til nød ha det på enten gulv eller vegger, men ikke begge deler. Har tenkt litt på å få gulvet til å se ut som det har samme fargetone som lys ask. Forslag til farge da eventuelt?

Ellers har jeg faktisk sett en del på motsatt fargekombinasjon av hva du har, første AB. Altså Marrakesh på gulvet og lyse vegger. Hva tror dere om det?

Ts

Skrevet

Jeg synes grått er veldig pent på gulv, spesielt om du har hvite lister :)

Skrevet

Ville gått for en gråfarge evt. Ei venninne har hely lys - nesten hvit parkettlaminat... Og ALT støv og skitt synes, skal ingenting til.

Anonym poster: a3338cda0036f75e1b85fcb04087a055

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Hvitt er jo veldig fint, men utrolig lite praktisk... Det kommer jo litt an på hva slags fargen du liker, men jeg ville nok gått for en gråtone evt. beige... Jeg har malt gulvet på soverommet i grå harmoni, og dette er en blanding av grå og beige. Den er nøytral samtidig som den ikke er like "kald" som en ren gråtone. Den er heller ikke så veldig mørk, så kontrasten mellom vegg og gulv er ikke alt for stor. Jeg har Chi på veggene.

Skrevet

Hvitt er jo veldig fint, men utrolig lite praktisk... Det kommer jo litt an på hva slags fargen du liker, men jeg ville nok gått for en gråtone evt. beige... Jeg har malt gulvet på soverommet i grå harmoni, og dette er en blanding av grå og beige. Den er nøytral samtidig som den ikke er like "kald" som en ren gråtone. Den er heller ikke så veldig mørk, så kontrasten mellom vegg og gulv er ikke alt for stor. Jeg har Chi på veggene.

Det ser ut som en veldig fin kombinasjon. Tusen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...