AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Vi har vært venninner siden barnehagen. Hun er en helt fantastisk person og jeg er så glad i henne. Men jeg er også misunnelig på henne, og jeg vil ikke være det. I mine øyne er hun perfekt. Hun er høy, tynn, gyllen i huden, ufattelig pen, kler alt, flink på skolen, nylig fått kjæreste som er perfekt for henne, nydelig personlighet, and the list goes on. Hun har sine problemer også, bare så det er nevnt. Men jeg er så misunnelig på henne. Hvordan kan jeg slutte å sammenligne meg med henne? Jeg er en gjennomsnittlig person vil jeg si, og har det veldig bra. Middels pen, under gjennomsnittet høy, normalvektig, gjør det greit på studiet, har gode venner. Mangler kjæreste da. Ble tagget på Facebook, og det var et fint bilde av meg. Følte meg fin. Så blir venninnen min tagget i et annet bilde, og hun ser jo ut som en filmstjerne. Da sank selvtilliten min ti hakk Ikke misforstå, jeg er utrolig glad i henne og ønsker henne bare det beste. Jeg vil slutte å sammenligne meg med henne, og vil ikke være misunnelig. Men jeg klarer ikke å endre tankemåten min. Anonym poster: 88c0651916fa587176da35eddc97e453 1
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 Skjønner deg absolutt. Jeg har aldri hatt en slik venninne, som er perfekt både utseende- og peronslighetsmessig. Min pene venninne var litt dum og usympatisk, og min smarte, originale venninne var ikke den aller peneste. Så derfor har jeg ikke vært sjalu. Men jeg ville nok vært sjalu om en venninne hadde "alt". Og så i tillegg den dårlige samvittigheten hvis hun er snill... Nei, det kan ikke være lett.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Du kommer sannsynligvis til å vokse det mer og mer av deg Siden du er så bevisst på det selv og ikke ønsker å ha slike følelser tror jeg du kommer til å takle sjalusien din fint Jeg hadde en periode i slutten av tenårene der jeg heele tiden sammenlignet meg med flere venniner av meg. Man vil alltid kjenne noen som er penere, smartere, tynnere, bedre likt av folk osv enn en selv. Og det gjelder bare å la det gå sin gang. Plutselig merker du at du ikke bryr deg like mye lenger! Anonym poster: 993f9f7170e428d0187512b95f6d0275 2
Gjest Melli Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Enig med AB over her.. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg pleide alltid å sammenlikne meg med andre jenter i midten/slutten av tenårene. Det var som regel en eller annen jente jeg beundret litt ekstra, og som jeg skulle ønske jeg var som. Nå derimot, kunne jeg ikke tenkt med noen annen sitt liv :-) man blir mer og mer tilfreds med seg selv etterhvert som man blir eldre, men jeg har dessverre ikke noen konkrete tips til hva du kan gjøre for å slutte å sammenlikne deg med henne. Forøvrig er det flott at det ikke er en "vond" sjalusi, i og med at du sier du ønsker henne alt godt, så jeg tror nok dette er noe som vil forsvinne etterhvert. Og husk, man ser ofte andre bedre enn seg selv, det finnes sikkert noen som beundrer deg også!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Enig med AB over her.. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Jeg pleide alltid å sammenlikne meg med andre jenter i midten/slutten av tenårene. Det var som regel en eller annen jente jeg beundret litt ekstra, og som jeg skulle ønske jeg var som. Nå derimot, kunne jeg ikke tenkt med noen annen sitt liv :-) man blir mer og mer tilfreds med seg selv etterhvert som man blir eldre, men jeg har dessverre ikke noen konkrete tips til hva du kan gjøre for å slutte å sammenlikne deg med henne. Forøvrig er det flott at det ikke er en "vond" sjalusi, i og med at du sier du ønsker henne alt godt, så jeg tror nok dette er noe som vil forsvinne etterhvert. Og husk, man ser ofte andre bedre enn seg selv, det finnes sikkert noen som beundrer deg også! Jeg er 26:) Sammenligner meg selv med alle jeg møter, har alltid gjort det. Men hun er den eneste jeg synes har alt. Andre jeg møter er jeg 'bedre' på noen områder, og blir da ikke misunnelig. Hehe herregud at det går an! Anonym poster: 88c0651916fa587176da35eddc97e453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå