Gå til innhold

Beste sølv/lillashampoen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Tenkte jeg skulle bestille en sølv/lillashampo, da jeg skal ta etterveksten igjen, og har en tendens til å få gul/orange/rødtoner om det er lenge siden sist.

Hvilken er den beste? Lest litt om loreal expert silver shampoen, som egentlig er beregnet til sølv/hvitt hår, er den noe å satse på? Eller er det andre som er enda bedre på å ta de overnevnte tingene? :)

Anonym poster: 3c25534abe021b45ce8a72890a91964c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos frisøren på fredag , å da spurte jeg hvilke shampo/skum hun anbefalte. Jeg har alltid brukt lilla shampo, men får ofte blåskjær i håret :glare: Det mest effektive var blå shampo for å få sølv effekten, for det blå gikk mer inn for å fjerne gulskjær. Husker ikke hva hun sa om lilla men det var definitivt den blå som skulle gjøre vidunderet for å få sølvfargen :) Jeg skal prøve en gang, men fikk såpass kald hårfarge at jeg trenger ikke nå. Har prøvd flere lilla, men husker aldri navn. Den siste jeg brukte het Fudge..noe... å den kan jeg ikke bruke noe særlig. Håret mitt blir knusk tørt, og den er DRØY i bruk. Egentlig vanskelig å fordele, og setter seg i håret md en gang. Så jeg har endt opp med flere blå farget spotter i håret hvor noe er lyst og resten gult :rolleyes: Man må være kjapp for å si det fint .... :hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos frisøren på fredag , å da spurte jeg hvilke shampo/skum hun anbefalte. Jeg har alltid brukt lilla shampo, men får ofte blåskjær i håret :glare: Det mest effektive var blå shampo for å få sølv effekten, for det blå gikk mer inn for å fjerne gulskjær. Husker ikke hva hun sa om lilla men det var definitivt den blå som skulle gjøre vidunderet for å få sølvfargen :) Jeg skal prøve en gang, men fikk såpass kald hårfarge at jeg trenger ikke nå. Har prøvd flere lilla, men husker aldri navn. Den siste jeg brukte het Fudge..noe... å den kan jeg ikke bruke noe særlig. Håret mitt blir knusk tørt, og den er DRØY i bruk. Egentlig vanskelig å fordele, og setter seg i håret md en gang. Så jeg har endt opp med flere blå farget spotter i håret hvor noe er lyst og resten gult :rolleyes: Man må være kjapp for å si det fint .... :hoho:

Jeg var veldig fan av Joico sin da jeg var blondine :)

Tusen takk for svar begge to. :) Trodde sølvshampo og lillashampo var det samme jeg? :klo:

Jøss, visste ikke at joico hadde det, elsker jo k-pak serien. :) Skal sjekke ut tipsene deres i alle fall, takk igjen begge to. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joico color endure mener jeg serien heter, da i typen "violet". Da jeg kjøpte shampooen første gang anbefalte frisøren å ikke massere den inn, men smøre den på (som en krem). Da fungerte den vist best. Den bør også virke noen minutter.

Jeg vil anbefale deg å være "forsiktig" første gangen du bruker den, hvis du kjøper den. Altså at du skyller ut etter kort tid, og heller prøver deg frem etterhvert. Den er sterk, så hvis du har veldig lyst hår og/eller lar den virke for lenge får håret et sterkt lillaskjær. Du burde heller ikke bruke den ved hver vask, det holder med annen eller tredje hver vask. Jeg har ei venninne med svært lyst hår som brukte den hver dag i en periode, og håret hennes så lilla ut :ler: Jeg har imidlertid ingen dårlige opplevelser med den :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joico color endure mener jeg serien heter, da i typen "violet". Da jeg kjøpte shampooen første gang anbefalte frisøren å ikke massere den inn, men smøre den på (som en krem). Da fungerte den vist best. Den bør også virke noen minutter.

Jeg vil anbefale deg å være "forsiktig" første gangen du bruker den, hvis du kjøper den. Altså at du skyller ut etter kort tid, og heller prøver deg frem etterhvert. Den er sterk, så hvis du har veldig lyst hår og/eller lar den virke for lenge får håret et sterkt lillaskjær. Du burde heller ikke bruke den ved hver vask, det holder med annen eller tredje hver vask. Jeg har ei venninne med svært lyst hår som brukte den hver dag i en periode, og håret hennes så lilla ut :ler: Jeg har imidlertid ingen dårlige opplevelser med den :)

Uff da, hørtes ikke helt heldig ut med lillaskjær i håret. :ler: Er nok best å prøve seg frem ja. :) Igjen, takk for tips og svar. :)

Jeg har brukt den fra loreal i et par år, og er suuperfornøyd med den!!:)

Tusen takk for svar. :) Lest at den skal være bra ja. Men så er det det igjen, man leser både positivt og negativt om et produkt, og i det man tror man har funnet 'favoritten blandt folket", dukker det opp en ny, også blir man forvirret og litt i tvil. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loreal-professionnel-expert-serie-silver-shampoo10540.jpg

Jeg synes denne er knall :-) Trenger bare en vask, og du ser det godt. Hvis jeg føler håret mitt er litt ekstra gult, så lar jeg den sitte i et par minutter. Men ikke bruk den hver gang, da får du lillaskjær!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loreal-professionnel-expert-serie-silver-shampoo10540.jpg

Jeg synes denne er knall :-) Trenger bare en vask, og du ser det godt. Hvis jeg føler håret mitt er litt ekstra gult, så lar jeg den sitte i et par minutter. Men ikke bruk den hver gang, da får du lillaskjær!

Jeg testet en del sølv/lilla-sjampo da jeg var blondine, og min favoritt var helt klart Silver shampoo fra L'Oréal.

Ja, det er denne jeg mente! Tusen takk for svar begge to. :)

Man får ikke sølvhår av den? :fnise: sikkert dumt spørsmål, men. Hehe. Er ute etter en som tar gul/orange/røde toner, så det høres jo veldig bra ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er denne jeg mente! Tusen takk for svar begge to. :)

Man får ikke sølvhår av den? :fnise: sikkert dumt spørsmål, men. Hehe. Er ute etter en som tar gul/orange/røde toner, så det høres jo veldig bra ut. :)

Overdriver du bruken, så får du sølvhår, eller lilla skjær i håret. Det gjør du ved overbruk av alle (gode) sølvshampooer. Jeg bruker den for å ta gultonene i mitt hår, slik at det skal bli blondt, og ikke gult. :tommelopp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdriver du bruken, så får du sølvhår, eller lilla skjær i håret. Det gjør du ved overbruk av alle (gode) sølvshampooer. Jeg bruker den for å ta gultonene i mitt hår, slik at det skal bli blondt, og ikke gult. :tommelopp:

Takk for svar. :) Hehe, nei, tanken var å bruke den rett etter bleking, også bruke innimellom for å freshe opp senere (kun ved behov) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :) Hehe, nei, tanken var å bruke den rett etter bleking, også bruke innimellom for å freshe opp senere (kun ved behov) :)

Ja, det er riktig tankegang. Bruk gjerne en fuktighetskur etter du har brukt sølv/lilla shampo, da gjenoppretter du langt på vei den fuktigheten sølvshampoen stjeler :)

Anonym poster: 0859e944c8332fff080681fb2a0bd4da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er riktig tankegang. Bruk gjerne en fuktighetskur etter du har brukt sølv/lilla shampo, da gjenoppretter du langt på vei den fuktigheten sølvshampoen stjeler :)

Anonym poster: 0859e944c8332fff080681fb2a0bd4da

Takk for tipset. :) har proteinkur og fuktkur fra joico, kanskje lurt å bruke de etterpå da, spesielt fuktkuren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...