Gå til innhold

Koketopp/integrert ovn eller frittstående komfyr?

Ciara

Anbefalte innlegg

Vi planlegger nytt kjøkken. Vi har en komfyr fra før som vi er glade i, men lurer på om vi ikke burde gå for koketopp og stekeovn som er integrert? Kjøkkenet skal vare i mange år, og vi har også planlagt å ha benkeplate i stein der.

Hva ville dere gjort? Tror dere en separat komfyr er håpløst gammeldags og irriterende om fem-ti år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns frittstående komfyrer er håpløst gammeldags og irriterende allerede nå, jeg :ler:

Neida, skjønner godt at man vil beholde noe som man er fornøyd med. Men tenk så utrolig irriterende om den går i stykker om 6 mnd eller et par år, og alikevel må byttes? Nå har dere også muligheten til å få stekovnen opp i god arbeidshøyde (hvis det er plass til det i kjøkkenet såklart), og det er noe man setter stor pris på når man først har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med frittstående komfyr er vasking. Det blir mye støv og fett bak og rundt en frittstående komfyr.

Vi valgte koketopp og integrert stekeovn og angrer ikke på det. Fordelen med integrert stekeovn er at vi har plassert den høyere opp enn det stekeovnen er på en separat komfyr. Mye enklere å følge med på det som blir stekt og lignende.

Eneste ulempen jeg kan se ved å ha koketopp og integrert stekeovn må være at det er dyrere å kjøpe inn og bytte ut, men det betyr vel kanskje ikke så mye når man først skal bytte ut hele kjøkkenet.

Anonym poster: de25ce568757419ef489f09015324b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med resten, ville glatt gått for koketopp + integrert stekeovn :) Ser penere ut, lettere å rengjøre og man kan ha stekeovnen litt opp fra gulvet. (og man kan ha bredere koketopp enn 60 cm hvis man har behov for det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg skulle hatt nytt kjøkken i dag ville jeg definitivt satt komfyren i et høyskap og vurdert en fem-soners induksjons-topp .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Men dersom du har god plass kan du vurdere å ha den på eit grovkjøkken? Eg har ofte ønskt meg ein reservekomfyr som eg kan bruke når vi er mange til bords, men vi bur midt i byen, så her er det ikkje aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Hadde jeg hatt muligheten til å velge, så ville jeg absolutt gått for koketopp og stekeovn i brysthöyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...