Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år brukt Dermalogicas Intensive moisture balance krem (etter å ha vært på ansiktsbehandling hos hudpleier og hun anbefalte meg denne kremen til min type hud sammen med rensen ultracalming clenser gel) og den har fungert supert. Men den kremen koster ganske mye, og jeg har tydd til Ebay for å få den billigere enn på kosmetikk butikkene her hjemme. Men er redd for at det skal være utrygt å kjøpe slikt fra USA og risikere å få noe fake. Så nå tenkte jeg på å finne meg en annen type krem. Kanskje på apoteket.

Det er fuktighetskrem til ansikt jeg tenker på. Jeg har følsom, tørr hud. Blir ganske så tørr etter at jeg har vasket ansiktet i vann så jeg smører på krem morgen og kveld. Er snart i 30 årene også.

Noen som har noen forslag? Jeg syns rundt om 200 kr er maks for en krem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La roche posay har gode kremer :) jeg er ikke så stor fan av apotekprodukt, men den serien synest jeg er god.

I tillegg er jeg veldig fornøyd med nyperoseolje! en lett olje, som inneholder naturlig retinol/avitaminsyre som er forebyggende mot rynker og kviser. verdt og google!

Bruker til vanlig matis eller decleor :)

• Liker 1
Skrevet

tusen takk for tips. Det skal sjekkes ut nærmere :)

Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest Decubal sin er bra, eg brukar den kvar vinter når eg blir tørr av kulda. Den er ganske så feit, 18% trur eg, men glir på som ein vanleg krem og huda blir som fløyel etterpå.

Skrevet

Jeg har også brukt Dermalogica før som nattkrem - men nå bruker jeg den bare som dagkrem.

Jeg har forsøkt endel alternativer uten å bli fornøyd, og noen av de som nevnes her i tråden ønsker iallefall ikke jeg bruke pga dårlige ingredienser. Jeg styrer unna parfyme, mineraloljer, alkohol som tidlig ingrediens i listen(tørker ut huden, er i nesten alle økologiske kremer) samt ingredienser som høyst sannsynlig gir utbrudd/irritasjon.

Jeg har forsøkt både Avene og A-derma, men de har somregel Glyceryl Stereate høyt på lista, noe som kan gi endel utbrudd. Avene har også mineralolje i noen av produktene.

Adermas sensiphase har både mineralolje, etylhexyl palmitate(som er veldig høyt på utbruddsskalaen, 4 av 5).

Om man har knusktørr hud som bare trenger masse fett/fukt og ikke påvirkes overhodet av poretettende ingredienser trenger ikke det gjøre noe, men for mange vil det gi utbrudd. Bare sånn at man har det i bakhodet.

På natt bruker jeg denne her;

http://www.iherb.com/Aubrey-Organics-Rosa-Mosqueta-Night-Cream-With-Alpha-Lipoic-Acid-Dry-Skin-1-fl-oz-30-ml/7583

Bruker rens i samme serie, den tørrer mindre ut enn andre jeg har prøvd for sensitiv/tørr hud.

Den er iallefall den eneste til nå som jeg synes funker på meg som ikke har dårlige ingredienser.

Ellers kan du jo forsøke baseoljer for tørr hud? Fås også kjøpt på Iherb. Aura Cacia og Now Foods har bra utvalg. Dette kan du også bruke under nattkrem om du vil, eller alene.

Skrevet

A-derma serien, får den på apoteket, eneste som fungerer på min hyper sensitive hud, forhindrer også kuldeeksem/soleksem. Jeg <3 aderma

Skrevet

Cocosa extra virgin kokosolje fra helsekosten. Er egentlig en matolje (med masse vitaminer og essensielle fettstoffer) i fast form som blir flytende i kontakt med huden. Har brukt den i 6 mnd nå og den er helt fantastisk som fuktighetskrem til HELE kroppen, og drøy i bruk! Bruker den til og med i ansiktet, og alle urenheter er borte og huden får fin glød uten å virke fet. Fin base til sminke.

Er det eneste huden min har tålt i graviditeten. Slitt med utslett, kløe og tørre parter, og med denne gikk det bort etter to dager og ikke kommet tilbake siden (pluss null strekkmerker)! Er frelst i alle fall! Den lukter stekte kokosmakroner da.. Men lukta sitter ikke i så lenge;)

PS! kan kjøpes billigere på iherb.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...