Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har offisielt vært kjærester i en uker nå og vi har det kjempefint sammen. Tingen er at når jeg møtte henne for to måneder siden så drev hun litt på med en annen gutt. Jeg hadde ingen intensjoner annet enn å bli kjent med henne første gang vi snakket sammen, som forsåvidt var på en fest. Han var ikke på den festen, vi pratet mye gjennom hele kvelden og hun la meg til på facebook dagen etter og vi snakket mye der og. Jeg synes hun var en veldig ålreit jente, men hadde aldri noen ordentlig følelser for henne. Selv om disse kom etterhvert.

Jeg, hun jenta og han hun drev på med var på fest en gang sammen og jeg snakket en del med henne da også og han ble ekstremt sjalu på meg og ble nesten litt kontrollerende ovenfor henne. På dette tidspunktet innså jeg at jeg kanskje begynte å få følelser for henne, jeg visste iallefall at jeg likte å prate med henne om alt mulig og at vi hadde en god tone. Noen dager etter møtte jeg jenta og hun fortalte at han gutten var veldig sjalu på meg og vi snakket litt om hva som hadde hendt på festen og det kom også fram at jeg også likte henne veldig godt. Dette gjorde henne usikker sa hun, spesielt med tanke på hvordan han andre gutten hadde oppført seg ovenfor meg og henne.

Noen dager etter dette hadde vi enda en samtale om dette og jeg sa det som det var at jeg likte henne veldig godt, og at jeg hadde begynt å få følelser for henne. Men at det var klart at han andre gutten likte henne mer, men jeg visste jo ikke hva som ville skje lengre fram i tid.

Det gikk noen dager og vi møttes igjen. Hun sa da at hun hadde avsluttet ting med han andre gutten, fordi selv om han kanskje hadde mer føleleser for henne der og da, følte hun at han kontrollerte henne litt, ble lett sjalu og rett og slett var litt eiersyk. På dette tidspunktet hadde vi begynt å flørte en del og jeg hadde fått litt sterkere følelser. Dette var rundt en måned etter vi ble kjent.

To uker senere ble vi altså sammen. Hun har sagt i ettertid at hun heller ville prøve med meg som hadde mindre følelser for henne, men som var mindre eiersyk. Istedenfor han med mer følelser og som var eiersyk. Men jeg har følt meg litt drittsekk, med tanke på at jeg bare kom inn mens de holdt på egentlig "stjal" henne fra han.

Når jeg fikk dette ned her høres det ut som det dramaet som 14-åringer holder på med. Men vi er altså i tidlig 20 årene alle sammen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Man kan ikke stjele en annens potensielle kjæreste. Hun er et (forhåpentligvis) selvstendig menneske med evnen til å ta sine egne valg, ikke en ting. Kos deg med dama di du.

• Liker 4
Skrevet

Han mista henne kanskje til deg, men det er hennes eget valg. :blomst:

Skrevet

Enig med de andre her. Potensielle kjærester er ikke noe som går an å stjele fra andre i den forstand. Er to personer mer tiltrukket av hverandre så er det naturlig at de blir sammen, uavhengig av hvor lenge man har kjent hverandre. Hadde du/kjæresten følt dere bedre dersom hun ble sammen med han andre av den enkle grunn "de kjente hverandre lenger enn dere?" Såkalt, forhold basert på "pity"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...