Gå til innhold

Pollenallergi

Fremhevede innlegg

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

jeg er kraftig angrepet av dette, og har allerede begynt å merke det (svir i øynene, tett i halsen, svimmel, skjelver) tror dere det hadde vært mulig å få en legeerklæring på dette? Orker rett og slett ikke skolen, selv om jeg vil. Har tabletter for det, men de gjør meg så rar, overdrevent hyperaktiv og en dag gikk meg og to venninner koselig tur på fjellet, eller de gikk mens jeg LØP opp fjellsiden.. og jeg blir rar, ser ting som ikke er, muligens jeg hallusinerer. jeg vet nå ikke hva som er best, snørrete øyesviing eller å være en annen person resten av våren. Og dette med legeerklæringa?

Takker for svar hvis jeg får :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du ikke reagerer på tablettene?? Kan du kanskje bytte tablett type?? Dette må evt tas opp med fastlegen din.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

sist tok det en måned før jeg kunne få disse tablettene, orker ikke det styret igjen med nesten halve pollentiden fullført og jeg har bare sittet og hatt vondt

buhu selvmedlidenhet, men slik er det

Skrevet

Tror du bør bytte allergimedisiner. Det eneste en lege vil gi deg, er legeerklæring for litt ekstra tid på eksamen og litt bedre tabletter...

Skrevet

Jeg har oxo pollenallergi... gikk på teldanex før og før det igjen polaramin... ble stuptrøtt og sløva hele våren på begge to....

gikk over til noen "nye" for et par år siden.. hver vår må jeg lissom la vær å ta dem noen dager for hver vår tror jeg at jeg ikke har allergi..... så går det noen dager og aaaaatccchoooooo!!!!!!

Det jeg sånn litt tungvint vil fram til er : Aerius heter tablettene, jeg har KRAFTIG allergi men merker ingenting på disse!!!!!! trenger nesten heller ikke bruke dråper bortsett fra hvis jeg står under ett bjørketre da :klaske: men da er det ikke verre enn jeg vil.........

Gå til legen og bytt tabletter! det skal gå kjapt å få dem, jeg fikk resept på dagen og våren er nydelig :wink:

lykke til :kose:

Skrevet

Aerius er veldig bra ja.. bruker disse jeg og.

Skrevet
Aerius er veldig bra ja.. bruker disse jeg og.

:Nikke:

Jeg og..

Nasonex nesespray i tillegg gjør susen- jeg var til tider så tungpusten at jeg trodde jeg hadde astma, men denne fikset meg =)

Gjest Erfaren pollenbekjemper
Skrevet

Been there-done that! (Teledanex: helt krise, overhyperaktiv osv.)

Hva med å forsøke CLARITYN allergitabletter? De ga ikke meg noen som helst bivirkninger (ikke tretthet, ingenting).

Dessuten, hva med å kjøpe deg et nesehorn på apoteket? Det er til neseskylling, gjøres med saltvann som du koker selv. Går kvikt og renser opp i nesen- hver dag om du vil.

Lykke til!

PS! Altid: drikk mye vann

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv Aerius...slik som andre her sier.

Jeg har hatt pollenallergi i 17 år, har prøvd alt som er å prøve av allergimedisiner......Aerius er de enseste som virkelig har hjulpet meg.....i fjor hadde jeg minimalt med allergisymptomer...helt deilig!!! :-)

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Jeg sier tusen takk til alle tips, men neste ut er nok øyedråper. Jeg svir som en gal!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...