Gå til innhold

Pullups

Anbefalte innlegg

Gjest aam1972
Skrevet

Jeg klarer å "dra opp" min egen vekt -20kg, og mangler derfor 20 kg på å greie å ta pullups. Hvor lenge må jeg gi meg selv på å trene meg opp til å ta "ekte" pullups?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye veier du da?

Anonym poster: 3e51c70532dbeb96e75eaf63a3c57519

Gjest aam1972
Skrevet (endret)

55 kg

Endret av aam1972
Skrevet (endret)

Bruker du en nedtrekksmaskin eller henger du i en ribbevegg/pullup-bar?

Du må bare fortsette å trene frem til du klarer det. Gradvis øke motstanden med å legge på vekter. Ut over det må du bare sette inn litt ekstra på din viljestyrke. Ikke gi deg med en gang fordi det begynner å svi. No pain, no gain. Det skal skrike i musklene. Da vokser du.

Endret av Pene sko...
Gjest aam1972
Skrevet

Bruker du en nedtrekksmaskin eller henger du i en ribbevegg/pullup-bar?

Du må bare fortsette å trene frem til du klarer det. Gradvis øke motstanden med å legge på vekter. Ut over det må du bare sette inn litt ekstra på din viljestyrke. Ikke gi deg med en gang fordi det begynner å svi. No pain, no gain. Det skal skrike i musklene. Da vokser du.

Jeg brukte bare nedtrekk (er på30/35 kg nå) men i dag bestemte jeg meg for å også gå på et sånt stativ hvor du drar deg opp mens man står på en hylle med litt motvekt.

Jeg trener etter prinsippene som du beskriver men psykisk så er jeg avhengig av å ha mål for meg selv. Min måte å psyke med opp på ;)Trener styrke tre ganger uken så her er det fullt fokus :)

Så derfor spørsmålet - klarer jeg å dra meg selv opp etter bjelkene på hytta i påsken ?

Skrevet (endret)

Så derfor spørsmålet - klarer jeg å dra meg selv opp etter bjelkene på hytta i påsken ?

Slapp av, det vil du klare fint i påsken.

Du kan klatre opp på ribbeveggen og starte på toppen (altså i sluttposisjon. Der du skal være når du har klart en pullup), for så å slippe seg rolig ned. Dette er en grei innstegsøvelse.

Endret av Pene sko...
Gjest aam1972
Skrevet

Slapp av, det vil du klare fint i påsken.

Du kan klatre opp på ribbeveggen og starte på toppen (altså i sluttposisjon. Der du skal være når du har klart en pullup), for så å slippe seg rolig ned. Dette er en grei innstegsøvelse.

God idè :)

Skrevet

Anbefaler denne artikkelen og denne artikkelen, begge fra Fitnessbloggen.

Anonym poster: 26d2d85f582b529d0a09aa0dfc244bd4

Skrevet

Kan også ta pullups i stativ mens noen støtter deg/hjelper deg å avlaste kroppsvekt hvis du er nære på å klare det.

Gjest aam1972
Skrevet

Kan også ta pullups i stativ mens noen støtter deg/hjelper deg å avlaste kroppsvekt hvis du er nære på å klare det.

hadde vert hyggelig men jeg trener alene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...