Gå til innhold

Til dere som jobber som barnehageassistenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mye dere tjener i mnden, før og etter skatt?

Ta gjerne med om dere jobber i kommunal eller privat bhg og hvor gamle dere er.

Selv jobber jeg i privat barnehage, er 26 år gammel og har en bruttolønn på 22 000 kr. Etter skatt sitter jeg igjen med ca 16 000.

Er dette normalen eller er det unormalt lite?

Jeg trives meget godt i jobben min, men vet rett og slett ikke hvor lenge jeg har råd til å leve på så lav lønn.

Dette er ikke ment for å klage, jeg er bare nysgjerrig.

På forhånd takk :)

Anonym poster: 04ef779620ab3b5aedc2c241a97cec41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lite.

Jeg er student, men jobber i en bedrift som sommervikar.

Da har jeg 18.000 kr utbetalt etter skatt.

Dette er lite, de som jobber fast i bedriften og har endt utdannelse, sitter gjerne med mellom 30.000 og 40.000 kroner etter betalt skatt.

Lederne har nesten 80.0000 kr måneden og rundt 100.000 utbetalt i feriepenger (de tjener litt over 1 mill i året).

Men "alle" vet da at hjelpepleier / barnehageassistent / blomsterdekoratør / frisør / renholdsarbeider osv er lavtlønnsyrker, altså du tjener under gjennomsnitter.

Er du økonom, lege, sivilingeniør, advokat, psykolog osv tjener du høyt.

Så har vi alle de andre yrkene mellom der igjen, der de fleste ligger. Vil tippe gjennomsnittspersonen har ca 25.000 kroner utbetalt i måneden etter skatt.

Du kan kanskje tjene mer hvis du tar den 3-årige førskolelærerutdanningen og blir pedagogisk leder?

Eller så må du nesten satse på en mann som har et annet yrke, for å kunne leve godt. Tenk om du får 3 barn og blir skilt, da er ikke en barnehageassistent lønn noe å hive seg på altså..

Anonym poster: 0406993de1fb076d9fd9b71ef59c60ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Jeg lurer på hvor mye dere tjener i mnden, før og etter skatt?

Ta gjerne med om dere jobber i kommunal eller privat bhg og hvor gamle dere er.

Selv jobber jeg i privat barnehage, er 26 år gammel og har en bruttolønn på 22 000 kr. Etter skatt sitter jeg igjen med ca 16 000.

Er dette normalen eller er det unormalt lite?

Jeg trives meget godt i jobben min, men vet rett og slett ikke hvor lenge jeg har råd til å leve på så lav lønn.

Dette er ikke ment for å klage, jeg er bare nysgjerrig.

På forhånd takk :)

Det er en ganske vanlig inntekt når du jobber i barnehage som assistent og det vil neppe bli så mye mer. Vil anbefale deg å ta en form for kurs/utdannelse slik at du får mer lønn. Har selv jobbet som assistent og det går så vidt rundt med den lave inntekten. Det er ofte litt mer å tjene privat enn offentlig, men det er ikke snakk om mer enn 10 000 - 15 000 i året så hjelper lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så veldig mye. Jeg har bruttolønn på 24900, etter skatt litt under 19000. Du tjener ikke mye som assistent i barnehage, men du klarer å overleve litt på det.. :) Barne- og ungdomsarbeider kan jo anbefales om du vil jobbe i barnehage og ha høyere lønn enn assistent. Evt. Førskolelærer :)

Jeg jobber i oslo kommune med min lønn som assistent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får rett over 14 000 utbetalt etter skatt (36%). Greier meg helt fint. Men jeg kjenner veldig på at barnehage nok ikke er noe jeg vil satse på pga den lave lønna..

Anonym poster: 223238519830f7f1a463370d56bcdc1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommunal du er? Du stiger etterhvert som annsiniteten øker, altså hvor lenge du jobber. Men noe mer enn rundt 20 000 i mnd vil du neppe få. Ta gjerne barne og ungdoms eller førskoleutdanning. De har mye over 20 utbetalt.

Anonym poster: 29dd5dd22bb21865426759d4e3067af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i privat.

Tusen takk for alle svar så langt, det gir meg litt å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
AnonymBruker

Har dere så lav lønn i barnehage? Fy søren, det var sikkelig dårlig betalt! Dere fortjener langt langt mer i lønn, og dere gjør faktisk en viktig jobb altså! :)

Anonymous poster hash: c3066...4f4
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fagarbeiderlønn og og får utbetalt ca 18000 i mnd. Lever greit, men syns barnehagefolk burde fått mer lønn ja. Tungt arbeid, både fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fagarbeiderlønn og og får utbetalt ca 18000 i mnd. Lever greit, men syns barnehagefolk burde fått mer lønn ja. Tungt arbeid, både fysisk og psykisk.

Ja det er helt sikkert. Jobbe ti barnehage i arbeidsuka på ungdomsskolen i 9.klasse. Veldig morsomt åg jobbe med barn. Men på grunn av dårlig lønn så har jeg vurdert andre yrker. Men en ting er sikkert er at dere fortjener langt mer i lønn. For dere gjør en meget viktig jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og det er en full stilling? Kan jeg spørre om hvor lang ansiennitet du har? Og hva du har før skatt? For det virker jo ikke som det er så mye bedre betalt å være barne og ungdomsarbeider, enn assistent.

Anonymous poster hash: 7b3e7...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

18.000 i mnd som barne og ungdomsarbeider var lite. Og ja, hvor mange år har du jobbet som barne og ungdomsarbeider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er en full stilling? Kan jeg spørre om hvor lang ansiennitet du har? Og hva du har før skatt? For det virker jo ikke som det er så mye bedre betalt å være barne og ungdomsarbeider, enn assistent.

Anonymous poster hash: 7b3e7...f64

Full stilling ja. Tror jeg har rundt 25000 før skatt, og har jobbet i 3 år. Er fagarbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lady Diana jobbet som assistent i barnehage men hun hadde penger nok...mange assistenter i barnehagen har en travel og utfordrende arbeidsdag! De yter mye og får lite igjen i form av lønn.

Trist for dere er mange som gjør en viktig og god jobb!!

16.000,- er jo ikke mye i Oslo: rimeligste husleie til kr 9.000,- og resten til andre utgifter, mat og fritid.

Håper du finner deg en god og snill kjæreste som er litt spandabel eller aller helst får deg en annen jobb som betaler bedre eller skaffer mer utdannelse for å få høyere lønn!

Barna fortjener det beste av motiverte og fornøyde ansatte!

Anonymous poster hash: d6050...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...