Kayli Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Jeg har altså da begynt på et voldsomt strikkeprosjekt - fanakofte... Trenger allerede litt hjelp. I oppskriften står det at jeg skal legge opp fem oppklipsmasker når eg begynner på mønsteret. Hva er hensikten med disse, når jakka strikkes frem og tilbake? Hvilken farge skl disse maskene være i - hvit eller mønsterfarge? Jeg blir veldig glad hvis noen kan hjelpe meg her.
PecanPie Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 Er du sikker på at jakka skal strikkes frem og tilbake? Mønsterstrikk er mye enklere å strikke rundt og rundt, og da er det kjekt med fem oppklippsmasker. De fem ekstra maskene er der for å gi plass til å klippe, sy/hekle en kant så tråder ikke sklir og strikke knappestolpe. Eksempel: http://pinnehobby.blogspot.no/2012/09/oppklipping-av-strikka-ting.html (strikker du i annet materiale enn 100% ubehandlet ull bør du forsterke "sårkantene") Oppklippsmaskene kan være i den fargen du vil, kanskje er det kjekt med annenhver bunnfarge-mønsterfarge så du slipper lange tråder bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå