Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tja hvorfor ikke. Vi har ikke noe å tape på å bare tenke på oss selv. Man er ikke glad i ektemannen eller kona si i det hele tatt som en person man skal ha respekt for (hva er respekt liksom?)

Jeg ser ingen grunn til at hun skal ha så mye respekt for en mann som er så lite interessert i å forstå hennes ønsker. Forpliktet ikke han seg til noe da de giftet seg? I gode og onde dager betyr også et minimum av vilje til å strekke seg etter hverandre, også når man endrer behov, for ingen mennesker forblir den samme resten av livet.

Det å være gift med samme person hele livet er ikke en verdi i seg selv, bare dersom forholdet faktisk er givende. Og dersom man har vært med bare en person er det veldig vanskelig å gi slipp, fordi man ikke greier å vurdere alternativene. Slik TS beskriver forholdet er det ikke så mye å tape på å gi seg selv muligheten for en oppvekker.

Også synes jeg det er litt koko å si til folk "Ikke gjør det, det kan hende det blir helt fantastisk og får livet ditt til å ta en helt ny vending. Advarsel!"

Anonym poster: 30b3fc5bce705d2c3fa9ff2034251f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære TS:

Har du barn? Jeg synes ikke dine barn skal lide under din seksualdrift. Har du barn bør du ikke være utro, fordi det blir så ekstremt stor risiko for at dere kommer til å gå fra hverandre.

Tror du virkelig at du etter utroskapen klarer å gå tilbake til jokk-sprut-ferdig?

Hvis ja, så vil jeg faktisk si gjør det. Jeg forstår deg inderlig vel. God sex er fantastisk, men gjør det på en meget diskret måte. Gjør det men en fremmed, et sted langt borte. Ikke med en kollega eller noen som engang bor i Norge. Vær så diskret som absolutt mulig. Mannen din bør ikke finne ut av dette.

Anonym poster: 93ec13e4ce9e0158d9c767adddcbb0c1

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til at hun skal ha så mye respekt for en mann som er så lite interessert i å forstå hennes ønsker.

Ok. Du vet altså ikke hva respekt er! Å forstå noen ønsker er vanskelig. Og problemet mellom dem dukket ikke opp fra intet, fra intet respekt? Og utroskap er ikke greit fordi man har kommunikasjonsvansker. Man går vel bare i fra hverandre hvis man har utroskap forran døra, i stedet for å ikke respektere hverandre i sønder. Da slipper man å såre en annan for livet ?

Anonym poster: 362f403fbc9e40a019ead68a604dbf73

Skrevet

Har det på samme måte som deg. Jeg er av den oppfattelsen at det tjener mitt ekteskap mere at vi begge er lykkelige enn at en av oss mangler noe. En gang i året reiser jeg og noen venninner på tur hvor vi oppfører oss som single. Døm oss de som vil, men uten dette avbrekket etter alle de årene som gifte kvinner ville vi vært en del av skilsmisse statistikken hele gjengen og det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Mannen min vet ikke hva vi gjør på disse turene men han bemerker stadig at de gjør meg godt. Jeg er lykkelig gift :)

Hei

Se deg selv i speilet og si "Jeg er en drittsekk" :)

Hva er det med slike som deg, dere burde heller være single og pule rundt. Ingen mann vil vel egentlig ha en slik en som deg. Du er lykkelig gift, javel...

Skrevet

Er det virkelig verdt å kanskje miste hele ekteskapet ditt for at du KANSKJE får oppnådd det du tror. Er jo ingen sikkerhet.

Jeg har absolutt tenkt samme tanke som deg, men jeg bryr meg for mye om han til å kunne gjøre noe sånt mot han. Vil heller ikke miste det vi har, så får sexlivet bare være litt så som så. Tenker jeg da. Jeg tror ikke alt kan være perfekt. Noe vil man alltid ha bedre. Gresset er ikke alltid grønnere på andre siden.

Anonym poster: c5ed73d0beee68a09830d5a99c6377ce

Skrevet

Kjære TS:

Har du barn? Jeg synes ikke dine barn skal lide under din seksualdrift. Har du barn bør du ikke være utro, fordi det blir så ekstremt stor risiko for at dere kommer til å gå fra hverandre.

Nei, har ikke barn og kan heller ikke få barn som følge av tidligere nevnte medisinske problemer.

Tror du virkelig at du etter utroskapen klarer å gå tilbake til jokk-sprut-ferdig?

Vel, det er vanskelig nok å tvinge meg til det som det er. Gubben vil helst ha seg så ofte som mulig. Jeg forsøker som best jeg kan å finne en unskyldning for å slippe. Sex uten opphisselse eller nytelse er dørgendes kjedelig. Like spennende som å ta oppvasken faktisk. Hvis det er slik at jeg ikke skal få meg noe et annet sted så hadde jeg nok foretrukket å aldri ha sex igjen, hvis det var mulig.

Anonym poster: 8ed367424d7b753f8d559a941c91f3d8

Anonym poster: 8ed367424d7b753f8d559a941c91f3d8

Skrevet

Nei, har ikke barn og kan heller ikke få barn som følge av tidligere nevnte medisinske problemer.

Vel, det er vanskelig nok å tvinge meg til det som det er. Gubben vil helst ha seg så ofte som mulig. Jeg forsøker som best jeg kan å finne en unskyldning for å slippe. Sex uten opphisselse eller nytelse er dørgendes kjedelig. Like spennende som å ta oppvasken faktisk. Hvis det er slik at jeg ikke skal få meg noe et annet sted så hadde jeg nok foretrukket å aldri ha sex igjen, hvis det var mulig.

Her leser jeg at du og mannen din er gode venner, men at du ikke tenner på han. Dere kan selvsagt leve sammen videre som gode venner, men når engang ønsker-god-sextanken har slått ned i deg får du den ikke bort før du gjøre noe med det. Valgene du står overfor er klare, og du kjenner nok til alle rådene du har fått.

Men siden dere ikke har barn og du ikke tenner på mannen din seksuelt og har vurdert å bli tilfredsstilt av andre mann, da ville jeg begynt samtaler om å gå fra hverandre. Be om samtale på familievernkontoret og snakk åpent om skilsmisse, skaff dere en leilighet som en av dere bo i en stund. Se hverandre mindre og gjør ting hver for dere.

Kanskje mannen din oppdager at ikke alt i forholdet deres er tilfredsstillende for han? Kanskje du lengter litt etter han og klarer å føle lyst på han igjen?

Å fortsette et samliv der du prøver å unngå å ligge med han og dagdrømmer om andre menn, det er et samliv basert på løgn. Da holder det ikke at du er glad i han og tryggheten han antageligvis gir deg i livet ditt...

Anonym poster: 8ce6c1ddf3fb775f888ea626fabcd289

Skrevet

Hvorfor sier du dette som om det er noe negativt?

Slik jeg ser dette har Ts ingenting å tape. Enten puler du noen andre og finner ut at det ikke var noe særlig, og kan slå deg til ro med mannen din. Eller så puler du noen andre og finner ut hva du har gått glipp av, og får en motivasjon til å avslutte forholdet.

Eller så blir det som det ofte blir; altså at hun fortsetter å gå bak ryggen på mannen inntil alt går til helvete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...