Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å ta det siste semesteret mitt i utlandet. Jeg er da 29 år.

Valget står mellom USA og Australia. Er det noen som kan anbefale noen av de? Eventuelt hvor i de landene?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Australia er mer eksotisk, USA er mer tilgjengelig. Begge land er fantastiske! Er det noen begrensninger i forhold til hva du studerer? Skal du bare studere på egen hånd eller følge undervisning på et universitet? Trenger du da å bli tatt opp ved universitetet eller finnes det utvekslingsmuligheter? Støtter lånekassen studiet? Er penger et emne her, kan det lønne seg å sjekke ut hvor det ikke er for dyrt å bo og å leve. Slike ting kan være greit å begynne med.

Skrevet

Skal til samtale med studieveileder til uken. Etter litt mailkontakt er det visst åpent de fleste stedene bare jeg er fleksibel med praksisen min..Penger er ikke ett av de viktigste tingene i planleggingen, da dette er noe jeg kommer til å ta meg råd til.

Skal ta bacheloren min i førskolelærer og tenkt å tavretningen administrasjon og ledelse.

Regner med jeg får endel svar på torsdag med hvilke skoler og slikt, men er så usikker på hvilke av landene jeg skal satse på..

Skrevet

Hvilket av landene ønsker du å bli bedre kjent med? Hadde det vært meg hadde jeg glatt valgt Australia, mest fordi jeg allerede har vært i USA en del ganger og veldig gjerne vil oppleve noe nytt.

Skrevet

Har ikke vært noen av stedene før. Har lenge tenkt på Australia, men har begynt å tenke litt på USA også for det er steder jeg mest sannsynligvis aldri får dratt til så lenge igjen..

Skrevet

Ok, la oss leke litt med tanken på USA. Hver region har sitt særpreg, og du har et vell av muligheter. Igjen, hadde det vært meg, hadde jeg valgt et sted som ligger litt utenfor de områdene nordmenn flest reiser til. Altså ikke New York, Midt-Vesten eller Las Vegas, men noe annet. California f.eks. er MYE mer enn bare Los Angeles og San Francisco, og Oregon som ligger like nord for California er nydelig. Nå er jeg litt sær og vil helst ha sjø i nærheten, så jeg ville nok holdt meg på vestkysten eller sør på østkysten - bortsett fra Florida. Texas, Georgia, Louisiana, herlige stater med masse å gjøre.

Skrevet

takk takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...