Gå til innhold

Evig singel, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle sammen!

Jeg er helt ny her inne og skriver dette innlegget i ren og skjær frustrasjon (det er jo tross alt søndag!).

Jeg er en kar på 27 år som bor i Oslo. Jeg er høy, slank, i godt humør og får høre at jeg kan være ganske charming. Jeg er utdannet, har en bra jobb, leilighet, gode venner og føler at livet er bra. Alikevel mangler jeg det aller viktigste.

Det skremmer meg litt å tenke på det, men jeg har vært singel i snart ti(!) år. Savnet etter å ha ei kjæreste har egentlig ikke vært så veldig stor ettersom jeg har flyttet mye rundt i verden på grunn av jobb og utdanning. Det har vært en stor fordel for meg å være selvstendig tidligere, men nå som jeg har slått meg til ro hjemme i Oslo kommer lengselen etter en kjæreste snikende.

Selv om lysten etter en kjæreste er stor sliter jeg med å bli forelsket. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke har vært forelska i de snart ti årene jeg har vært singel. Om jeg har vært betatt? Selvsagt, men det går fort over.

Selv om jeg har vært singel en god stund, betyr det ikke at jeg ikke har vært uten kvinnekontakt. I to år nå har jeg hatt et veldig av og på forhold med ei fantastisk jente. Vi begynte som sengekamerater, men jeg merker at hun vil mer. For min del ser jeg ikke noe fremtid i forholdet - mye på grunn av mangelen på følelser fra min side. Som sagt er det ei fantastisk jente, men jeg har ikke noen følelser for henne. Dessverre.

Jeg liker å tro at jeg blir forelska til slutt. Jeg må bare komme meg ut og treffe mange nok folk før jeg finner ei knalljente. Ulempen er at det blir vanskeligere etterhvert som man blir eldre. Jeg har prøvd meg på sukker.no, men det ble for kleint for meg. I tillegg har jeg inntrykk av det er veldig skeiv kjønnsfordeling på datingsidene.

For mange er skolen og arbeidsplassen et bra å treffe sin neste kjæreste, men for meg som jobber i et mannsdominert yrke er heller ikke dette så lett.

Kan dere hjelpe meg med noen tips og triks om hvordan jeg kan komme meg ut av det store singelhullet? Jeg vurderer faktisk å få med meg en kompis på speeddating! Har noen erfaringer med det?

Endret av qponmlk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mange er skolen og arbeidsplassen et bra å treffe sin neste kjæreste, men for meg som jobber i et mannsdominert yrke er heller ikke dette så lett.

Men har du mulighet til å bli kjent med jenter på andre steder? Jobbe frivillig, hobbyer eller noe?

Ta noen kurs, kanskje reise med noen fremmede.

Det å gjøre noe sammen binder folk ofte sammen. I tillegg synes jeg det er ganske mange som leter etter venner/kjæreste gjennom slike ting.

Anonym poster: fe78c09776b05032c8fd4aa2f0518cbc

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er helt ny her inne og skriver dette innlegget i ren og skjær frustrasjon (det er jo tross alt søndag!).

Jeg er en kar på 27 år som bor i Oslo. Jeg er høy, slank, i godt humør og får høre at jeg kan være ganske charming. Jeg er utdannet, har en bra jobb, leilighet, gode venner og føler at livet er bra. Alikevel mangler jeg det aller viktigste.

Det skremmer meg litt å tenke på det, men jeg har vært singel i snart ti(!) år. Savnet etter å ha ei kjæreste har egentlig ikke vært så veldig stor ettersom jeg har flyttet mye rundt i verden på grunn av jobb og utdanning. Det har vært en stor fordel for meg å være selvstendig tidligere, men nå som jeg har slått meg til ro hjemme i Oslo kommer lengelsen etter en kjæreste snikende.

Selv om lysten etter en kjæreste er stor sliter jeg med å bli forelsket. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke har vært forelska i de snart ti årene jeg har vært singel. Om jeg har vært betatt? Selvsagt, men det går fort over.

Selv om jeg har vært singel en god stund, betyr det ikke at jeg ikke har vært uten kvinnekontakt. I to år nå har jeg hatt et veldig av og på forhold med ei fantastisk jente. Vi begynte som sengekamerater, men jeg merker at hun vil mer. For min del ser jeg ikke noe fremtid i forholdet - mye på grunn av mangelen på følelser fra min side. Som sagt er det ei fantastisk jente, men jeg har ikke noen følelser for henne. Dessverre.

Jeg liker å tro at jeg blir forelska til slutt. Jeg må bare komme meg ut og treffe mange nok folk før jeg finner ei knalljente. Ulempen er at det blir vanskeligere etterhvert som man blir eldre. Jeg har prøvd meg på sukker.no, men det ble for kleint for meg. I tillegg har jeg inntrykk av det er veldig skeiv kjønnsfordeling på datingsidene.

Kan dere hjelpe meg med noen tips og triks om hvordan jeg kan komme meg ut av det store singelhullet? Jeg vurderer faktisk å få med meg en kompis på speeddating! Har noen erfaringer med det?

Jeg er 26 år og er også stuck i singelhullet!

How you doin'?:P

Anonym poster: 1509b13ddd8488a1f05c26de63c23e8a

Skrevet

How you doin'? :P

Anonym poster: 1509b13ddd8488a1f05c26de63c23e8a

LOL

Skrevet

Jeg er en kar på 27 år som bor i Oslo. Jeg er høy, slank, i godt humør og får høre at jeg kan være ganske charming. Jeg er utdannet, har en bra jobb, leilighet, gode venner og føler at livet er bra.

Første som slår meg;

WHAT'S WRONG WITH YOU ?

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil også vite hvordan man kommer seg ut av singelhullet! :)

Skrevet (endret)
Men har du mulighet til å bli kjent med jenter på andre steder? Jobbe frivillig, hobbyer eller noe?

Ta noen kurs, kanskje reise med noen fremmede.

Det å gjøre noe sammen binder folk ofte sammen. I tillegg synes jeg det er ganske mange som leter etter venner/kjæreste gjennom slike ting.

Jeg jobber litt som frivillig flyktningsguide, men motivasjoen bak dette er noe helt annet enn for å treffe jenter. Jeg er veldig glad i å reise, men jeg er redd for at jeg kan kjede meg og bli ensom hvis jeg reiser alene.

How you doin'? :P

ASL? PM? YOLO! :)

Første som slår meg;

WHAT'S WRONG WITH YOU ?

Det hender det slår meg også..

Endret av qponmlk
  • Liker 1
Skrevet

Vi skulle ha hatt en Møteplassen Light her inne. Hadde vært noe det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber litt som frivillig flyktningsguide, men motivasjoen bak dette er noe helt annet enn for å treffe jenter. Jeg er veldig glad i å reise, men jeg er redd for at jeg kan kjede meg og bli ensom hvis jeg reiser alene.

Forstår, men om du ikke vil bruke nettdating så må du jo nesten treffe jenter andre steder.

På reising tenkte jeg kanskje noe sånn gruppegreie hvor du treffer flere andre.

Nettdating er sikkert ikke så dumt det heller, du virker jo attraktiv på papiret og det er jo det som trengs for å få respons.

Skrevet

Enig i at nettdating kan være noe for deg! Du er som det sies bra på papiret, dessuten skriver du forholdsvis bra. Sukker!

Anonym poster: ed3a425ab97a5280640bdd29ea349324

Skrevet

"Jeg er høy, slank, i godt humør og får høre at jeg kan være ganske charming. Jeg er utdannet, har en bra jobb, leilighet, gode venner og føler at livet er bra."

Hvordan står det egentlig til med de tingene som ikke er så enkle å definere, det vil si de tingene som krever litt mer selvinnsikt? Jeg har møtt flere gutter som har hatt problemer med å oppføre seg naturlig. Det kan være at de snakker på en påtatt måte, er litt for opptatt av å virke kule/interessante/osv osv. Personlighet er et viktig moment. Har jeg ikke rett kjemi med en gutt gidder jeg rett og slett ikke å bli bedre kjent.

Ønsker deg lykke til :)

Anonym poster: 387c289e0355f131f6d1b4344cb62a1f

Skrevet

Tja, det er egentlig bare å hoppe i det hvis du vil. En fordel er jo at du har ting på stell, det er nok ganske viktig på nettdating. Norske kvinner er forholdsvis materialistiske av seg og har ganske høye krav på utdanning og/eller bra jobb, inntekt osv. hos menn. En del vil nok syntes at det ikke er bra nok uansett, men det får man nesten bare ignorere. Tro meg, det finnes alltid nok av kvinner som kommer til å prøve å trykke deg ned fordi du ikke har bra nok jobb, har vært singel lenge, ikke er ambisiøs nok etc. Norske kvinner er eksperter på å forvente ting av potensielle partnere de ikke er i nærheten av å oppfylle selv.

Kunsten er å prøve å se forbi dette og finne noen som ser deg som du er. Det siste er ikke lett, men det er fortsatt mulig dersom man har tålmodighet.

Anonym poster: eb1d59e52638b60dc3f4292f73503629

• Liker 4
Skrevet (endret)

"Jeg er høy, slank, i godt humør og får høre at jeg kan være ganske charming. Jeg er utdannet, har en bra jobb, leilighet, gode venner og føler at livet er bra."

Hvordan står det egentlig til med de tingene som ikke er så enkle å definere, det vil si de tingene som krever litt mer selvinnsikt? Jeg har møtt flere gutter som har hatt problemer med å oppføre seg naturlig. Det kan være at de snakker på en påtatt måte, er litt for opptatt av å virke kule/interessante/osv osv. Personlighet er et viktig moment. Har jeg ikke rett kjemi med en gutt gidder jeg rett og slett ikke å bli bedre kjent.

Ønsker deg lykke til :)

Anonym poster: 387c289e0355f131f6d1b4344cb62a1f

Hei!

Det er litt av grunnen til at jeg ikke er noen tilhenger av nettdating. Jeg liker ikke/er dårlig til å skryte av meg selv i skriftform på profilsider.Måten jeg beskrev meg her inne (siden jeg er anonym) syns jeg er litt på kanten "blærete".

Jeg prøvde sukker som superbruker i bare én mnd og tok kontakt med 20-ish jenter og fikk kun svar fra ei jente (under halvparten av de jeg kontaktet tok seg tiden til å gå inn på profilen min..).

Venninnene mine på sukker får et uendelig antall hendvendelser selv om de ikke har profilbilder, og etter at de fikk tilgang til min profil gikk det opp for de hvor skeiv kjønnsfordelinga egentlig er (tror det ødela nettdating for dem litt, hehe..)

Som sagt er nettdating ikke mitt sterkeste kort, men jeg er ganske enkel å prate med så de datene jeg har vært på ellers har gått veldig bra. Om jeg bare hadde vært interessert i de få jentene jeg har datet...

Endret av qponmlk
Skrevet

Det er to ting som kan være "problemet" ditt. 1. Du har for store forventninger og krav til en eventuelt partner. 2.Du har ikke møtt den jenta som du har rett kjemi med.

Hvis du er i kategori 1, så trenger du å sette deg ned å definere hva du er ute etter i en partner og hvilke krav du har til denne personen. Utseende, utdannelse, væremåte, livsstil etc etc. Det finnes ikke perfekte mennesker der ute og en totalpakke av alt finnes kun i drømmene dine. Virkeligheten er anderledes og det handler om å finne en man har det bra sammen med, og som får frem det beste i en, og det er ikke alltid den personen er sånn som man har drømt om, når det kommer til stykke.

Hvis du er i kategori 2, så er det bare å fortsette å leve livet, være med venner, gjøre fritidsaktivitetene dine og muligens være litt mer sosial. Plutselig dukker det opp en jente som du småsnakker litt med og finner tonen med, og vips så har du funnet den rette jenta for deg.

Skrevet

Det er to ting som kan være "problemet" ditt. 1. Du har for store forventninger og krav til en eventuelt partner. 2.Du har ikke møtt den jenta som du har rett kjemi med.

3. Du er ikke på rett sted i livet for noe fast, selv om du ønsker dette.

4. Du har ikke funnet rette omgivelsene/rett vei enda for å finne den rette.

5. En kombinasjon av overnevnte.

Jeg vet kun det jeg har funnet ut til nå, men jeg er fortsatt singel selv. Derfor kan jeg ikke påstå jeg har svaret på dette. Men jeg jobber med punkt 3 og 4.

Anonym poster: 0dcb78794512d9c5932dec768a66f4b2

Skrevet

3. Du er ikke på rett sted i livet for noe fast, selv om du ønsker dette.

4. Du har ikke funnet rette omgivelsene/rett vei enda for å finne den rette.

5. En kombinasjon av overnevnte.

Jeg vet kun det jeg har funnet ut til nå, men jeg er fortsatt singel selv. Derfor kan jeg ikke påstå jeg har svaret på dette. Men jeg jobber med punkt 3 og 4.

Anonym poster: 0dcb78794512d9c5932dec768a66f4b2

Jeg tror dere er inne på noe. Jeg tror det er en kombinasjon av alle punktene. Jeg er ikke kresen, men jeg må finne ei jente som pirrer meg både seksuelt og intellektuelt. Nesten viktigst av alt må vi treffe hverandre på humor. De kravene går det ikke an å fire på!

Skrevet

Jeg tror dere er inne på noe. Jeg tror det er en kombinasjon av alle punktene. Jeg er ikke kresen, men jeg må finne ei jente som pirrer meg både seksuelt og intellektuelt. Nesten viktigst av alt må vi treffe hverandre på humor. De kravene går det ikke an å fire på!

Erfaringsmessig har jeg lagt merke til at de man ler mye sammen med får man de beste forholdene med. Det handler om en kombinasjon av den seksuelle pirringen og den behagelige følelsen man har når man er sammen. Elskere og bestevenner. Ikke lett å finne, men verdt å vente på.

Skrevet

Tja, det er egentlig bare å hoppe i det hvis du vil. En fordel er jo at du har ting på stell, det er nok ganske viktig på nettdating. Norske kvinner er forholdsvis materialistiske av seg og har ganske høye krav på utdanning og/eller bra jobb, inntekt osv. hos menn. En del vil nok syntes at det ikke er bra nok uansett, men det får man nesten bare ignorere. Tro meg, det finnes alltid nok av kvinner som kommer til å prøve å trykke deg ned fordi du ikke har bra nok jobb, har vært singel lenge, ikke er ambisiøs nok etc. Norske kvinner er eksperter på å forvente ting av potensielle partnere de ikke er i nærheten av å oppfylle selv.

Kunsten er å prøve å se forbi dette og finne noen som ser deg som du er. Det siste er ikke lett, men det er fortsatt mulig dersom man har tålmodighet.

Anonym poster: eb1d59e52638b60dc3f4292f73503629

Hvor i alle dager har du dette tøvet ifra?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...