Mrs. B Skrevet 17. mars 2004 #1 Skrevet 17. mars 2004 Har vært veldig tett i nesen og snørrete de siste par dagene. Bruker bare nesespray om kvelden (de siste to kveldene) fordi jeg er redd nesen skal bli avhengig.. Finnes det noen triks for å bli fortere ferdig med det kanskje? Var litt forkjølelsesslapp den første dagen, men etter det har jeg vært frisk og fin igjen.. bortsett fra nesen da.
jordbær Skrevet 17. mars 2004 #2 Skrevet 17. mars 2004 Snyt deg! Eneste jeg kan tipse deg om. Kanskje du er allergisk? Beskjeden spredning av hassel- og or-pollen for tiden.
Mrs. B Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2004 Snyter meg ofte.. og nå fikk jeg nettopp en stor dott i det ene øret også.. Huff, stakkars meg idag... *litt selvmedlidenhet hjelper kanskje* :enig_animasjon: Er ikke allergisk nei.. dessuten så var det mannen min som begynte med det - og så ble jeg smittet. Så det er nok forkjølelse ja.
jordbær Skrevet 17. mars 2004 #4 Skrevet 17. mars 2004 Ikke glem kleenex med balsam, hvis ikke får du sår nese!
Mrs. B Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2004 Ikke glem kleenex med balsam' date=' hvis ikke får du sår nese! [/quote'] Har ikke her.. men dopapiret er mykt og fint det.. hjelper med littegrann vann på også. Æsjameg, forkjølelse er noe skikkelig dritt!
-Fisken- Skrevet 17. mars 2004 #6 Skrevet 17. mars 2004 Nesespray skal ikke brukes sammenhengende lenger enn 10 dager, som du sikkert vet. Da jeg hadde bihulebetennelse, anbefalte legen min meg å kjøpe et såkalt "nesehorn". Ser nesten ut som en liten vannkanne og fåes kjøpt på apoteket. Man heller i lunkent vann og rører ut en teskje salt i vannet (uten jod!) så heller man vann inn i det ene neseboret, og vannet kommer ut av det andre. (gjøres på begge sider.) Det står nøye forklaring på pakken. Dette har en veldig fin effekt, renser opp som bare det, anbefales! Vet det høres ekkelt ut, men det er ikke så ille. God bedring
-Fisken- Skrevet 17. mars 2004 #8 Skrevet 17. mars 2004 God bedring til dere syke Er syk selv, men ikke forkjølet.
Mrs. B Skrevet 17. mars 2004 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2004 Stakkars oss, ja. :trøste: God bedring til dere andre også.
Gjest Virvel Skrevet 17. mars 2004 #10 Skrevet 17. mars 2004 "nesehorn" Ja! Løp og kjøp nå med en eneste gang!
Skravla Skrevet 17. mars 2004 #11 Skrevet 17. mars 2004 Ja neseskylling er kjempefint. Du får også kjøpt saltvann som spray som kan brukes over lengre tid og hele tiden. Jeg var skikkelig forkjølet for 3 uker siden og her er hva jeg gjorde for å bli frisk på 1.5 uke. Var bare neseforkjølet. - saltvannsspray (brukte masse og fikk "tømt" ut gørra) - hver kveld: full opprensing med "nesehorn" I tillegg satt jeg over dampbad med ca 1 liter vann og 2 dråper eukalyptusolje og 2 dråper sitronolje. Ha i dråpene etter at du har lent deg over bollen (bruk håndkle over hodet). Jeg hadde også eukalyptusoljen med meg i vesken og tok en kjapp damping på jobben hvis jeg følte meg tett og ikke fikk løst opp. God bedring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå