HåpeHåpe Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Jeg er bare 5 dpo i dag .. Hadde noen "kraftige" stikk i høyre side av lysken i går. Men syns det er rart med denne utfloden. Er jo minimalt med utflod ,og det lille som kommer er blankt. Flere som har ært borti dette? Brystene mine var noe ømme 3-4 dpo, men ingen ømmhet i dag! Ingen andre symptomer! Dette er vår 16 pp... Begynner og bli litt gal her Om ikke spiren sitter denne gangen blir det Clear Blue Fertilitets Monitor. (Ligger klar i skapet!) Håper noen setter av tid til og svare meg
Athene Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Med 16 pp er dere på "overtid" når det gjelder å søke hjelp. Har man prøvd ett år uten resultat er det et eller annet som ikke er som det skal, og så godt som alle behøver da litt medisinsk hjelp for å bli gravide.
HåpeHåpe Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #4 Skrevet 27. januar 2013 På alle disse pp vet jeg helt sikkert at vi har råkt EL dem siste 4-5 gangene nå. Dem andre gangene vet jeg ikke om vi har råkt EL i det hele tatt :/ Har gått på p-piller i 7 år! Om ikke vi lykkes noen pp med cb monitor blir jeg nok dran til gyn for en skjekk . Vi har også svømmertest hjemme for å skjekke svømmerne til samboer. Spent på den
Athene Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Svømmertest hjemme er bare humbug, det forteller ingenting. Analyse av spermens kvalitet er komplisert da man må måle og teste opp til 10-15 ulike parametre. Har man et normalt sexliv treffer man EL nesten hver syklus. Husk at sperm kan leve inne i deg i opp til 5-6 dager og vente på egget. Jeg hadde nok bedt om legetime så snart som mulig. Husk at ventelistene er lange. Jeg brukte 3 måneder fra jeg bestilte time til jeg fikk gynekologtime, deretter flere måneder før behandlingsoppstart, og hele 2 år fra jeg søkte hjelp til jeg var i gang med prøverør.
Lunalille Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Det koster så lite å ta en sjekk. Det vil være mye bedre enn at dere prøver og prøver, og blir skuffa hver gang det ikke klaffer. Det kan jo være noe så enkelt som at egget ikke slipper, og det kan jo løses ved hjelp av medisiner.
HåpeHåpe Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 27. januar 2013 Tenker også : Vi er så unge at det "ikke" kan være noe feil!!! Og ja , jeg tenker selv også at om spiren ikke sitter nå så blir det CB-Monitor i noen PP . Derfor jeg har kjøpt den ( kostet 1550 kroner ,så) Deretter gyn . Vet om mange som har prøvd to år føre dem fikk det til!Uten noen hjelp eller besøk hos verken gyn eller lege. Så da får vi se Svømmertesten tar i uannett!
Silfen Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 Er man infertil, så spiller det ingen rolle om man er 13 eller 30.
Silfen Skrevet 27. januar 2013 #9 Skrevet 27. januar 2013 Og CB monitor gjør deg ikke gravid. Siden du allerede vet når du har EL, ut fra hva du skriver, så er det ikke behov for noen monitor.
HåpeHåpe Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2013 en CB -Monitor finner opptil 6 mest fruktbare dager, ikke bare den ene som er klart el med el-slim osv . Men kan hende jeg får time hos gynekolog neste uke , så får vi høre hva em har og si
Silfen Skrevet 28. januar 2013 #11 Skrevet 28. januar 2013 Men kjære deg, det er jo ren logikk, og den er helt gratis. Man er fruktbar i opptil 4-5 dager før EL og den dagen man har EL. Igjen; kjenner du NÅR du har EL, så trenger du ingen monitor som forteller deg at du har fruktbare dager. Dessuten; har dere sex hver 2-3. dag, så treffer dere også EL, uavhengig av hva en monitor sier.
HåpeHåpe Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 29. januar 2013 Har ikke sex så ofte vi! Men ringte og bestilte time hos gynekolog i dag og fikk time alt på onsdag. Så da får vi se!
HåpeHåpe Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #13 Skrevet 6. februar 2013 Ja da har man vært hos gynekolog i dag . hun sa at livmorslimhinnen var alt for tynn ( 7mm) til at jeg skal ha mens nå! så egget har nok vanskeligheter med og feste deg. Skulle også ta to blodprøver . Den første prøven 3 dag mens og den andre 22 dagen i syklusen . for og skjekke om egget slippes og om jeg da evt må ha noe tabletter for den tynne livmorslimhinnen/eggløsningen! Ligger her og vrir meg i mens smerter ( hadde regna med den kom idag) baah!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå