Gå til innhold

Tiltrekning til Breivik.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne blir anonym :fnise: Hei! (Sikkert mange som er lei av emnet) For ett års tid siden hadde vi en marginal gruppe jenter som var her for å diskutere tiltrekningen de hadde til Breivik. De/dere var godt syneliger, vakte mye oppsikt og provoserte mange. Det jeg lurer på, nå som dere har fått tid til å tenke litt mer om noen av dere har endret syn/standpunkt? Har noen av dere sendt brev og fått svar? Hvis noen har endret standpunkt, hvordan ser dere forskjellig på han nå og da?

Anonym poster: 0697d57cd22603055bd2dfad4356dccb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var en kjip tid mens jeg ikke var sikker på meg selv. Har kjæreste nå og føler ingenting for den mannen lenger. Tror det er fordi jeg har det bra med meg selv og har et mer normalt sosialt liv :)

Anonym poster: 1e9b888b1c82a4b6cce0ad33cb777fab

Skrevet

Var en kjip tid mens jeg ikke var sikker på meg selv. Har kjæreste nå og føler ingenting for den mannen lenger. Tror det er fordi jeg har det bra med meg selv og har et mer normalt sosialt liv :)

Ja, da må det ha vært ekstremt kjipt, hvis det er mulig å endre så totalt standpunkt. Jeg husker flere av jentene forsvarte Breivik og viste tydelig beundring for både personlighetstrekk og noen av handlingene hans. Den holdningen jentene viste er ikke noe å bagatellisere akkurat.

Anonym poster: 425cffc2b49d429fc1f24d21269a2f9d

• Liker 1
Skrevet

Ja, da må det ha vært ekstremt kjipt, hvis det er mulig å endre så totalt standpunkt. Jeg husker flere av jentene forsvarte Breivik og viste tydelig beundring for både personlighetstrekk og noen av handlingene hans. Den holdningen jentene viste er ikke noe å bagatellisere akkurat.

Anonym poster: 425cffc2b49d429fc1f24d21269a2f9d

Jeg var mest fysisk tiltrukket av han og syntes synd på han. Har aldri vært med på å forsvare handlingene hans så jeg er ikke så fæl som mange av de andre :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har mer sånne tanker som ikke burde komme nå som det ikke står noe om han på nettet og på tv...

Anonym poster: 965564f2edbb7fcc63765148beddf91e

Skrevet

Jeg har mer sånne tanker som ikke burde komme nå som det ikke står noe om han på nettet og på tv...

Hei! :) Hva slags taker har du?

Skrevet

Hei! :) Hva slags taker har du?

For å være helt ærlig så skjønner jeg at det er noe som ikke er riktig med mine tanker. Jeg tenker å holde han i hånden og så sitte vedsiden av han. Få han til å fortelle meg mer om hans gale tankeverden og få meg til å forstå. Og så mer videre som jeg ikke trenger å gå inn på :P... Jeg skulle ønske jeg kunne bare lytte til det han sier og flørte litt... Jeg holder på å bli gal, har sinsykt dårlig tro på at jeg fortjener bedre. Kan noen bare si de skjønner meg egentlig, er vel liten sansynlighet for det at noen i det hele tatt tenker den veien? Når rettsaken var på tv, så hadde jeg på tv i timesvis, kanskje det er det som var feil, at det ble for mye og så har jeg vendt meg til at det var mye både på tv og nett og så har det ikke komme ut? At jeg fortsatt bærer på ting som jeg fikk vite i rettsaken som skremmet meg?! Jeg liker å følge med da jeg føler på følelse som redsel.

• Liker 2
Skrevet

For å være helt ærlig så skjønner jeg at det er noe som ikke er riktig med mine tanker. Jeg tenker å holde han i hånden og så sitte vedsiden av han. Få han til å fortelle meg mer om hans gale tankeverden og få meg til å forstå. Og så mer videre som jeg ikke trenger å gå inn på :P... Jeg skulle ønske jeg kunne bare lytte til det han sier og flørte litt... Jeg holder på å bli gal, har sinsykt dårlig tro på at jeg fortjener bedre. Kan noen bare si de skjønner meg egentlig, er vel liten sansynlighet for det at noen i det hele tatt tenker den veien? Når rettsaken var på tv, så hadde jeg på tv i timesvis, kanskje det er det som var feil, at det ble for mye og så har jeg vendt meg til at det var mye både på tv og nett og så har det ikke komme ut? At jeg fortsatt bærer på ting som jeg fikk vite i rettsaken som skremmet meg?! Jeg liker å følge med da jeg føler på følelse som redsel.

Syns det virker som du antyder at du ikke føler deg forstått så betyr det at du ikke har fått snakket med noen om det? Kunne du ikke relatere til de andre jentene som skrev om det samme? Har følelsene dabbet av noe eller blusset opp?

Anonym poster: 3e0284d52a4245b95072d3cd08d25e51

Skrevet

Syns det virker som du antyder at du ikke føler deg forstått så betyr det at du ikke har fått snakket med noen om det? Kunne du ikke relatere til de andre jentene som skrev om det samme? Har følelsene dabbet av noe eller blusset opp?

Jeg har ingen å snakke om det om, derfor jeg synes denne tråden var en fin mulighet til å kanskje starte å prate om det med flere som tenker det samme. Takk for at du startet en slik tråd! Har ikke hatt sånne følelser før nå, jeg hadde ikke slike følelser da det skjedde i sommer eller resten av fjoråret og gjennom rettsaken.

• Liker 1
Skrevet

Drømte en gang om at jeg og Breivik hadde deilig sex. Aner ikke hvorfor jeg gjorde det.. Men det er virkelig en av de beste våte drømmene jeg har hatt. Jeg har jo respekt for ofrene og har grått over saken og slikt. Han er jo forferdelig. Men det er noe med han.

Anonym poster: cfd9d1ce46c51d01ce841edd852b32c9

Gjest MarthaMyDear
Skrevet

En fyr som jakter på og skyter ungdommer.. Utrolig sexy.

• Liker 13
Skrevet

Drømte en gang om at jeg og Breivik hadde deilig sex. Aner ikke hvorfor jeg gjorde det.. Men det er virkelig en av de beste våte drømmene jeg har hatt. Jeg har jo respekt for ofrene og har grått over saken og slikt. Han er jo forferdelig. Men det er noe med han.

Anonym poster: cfd9d1ce46c51d01ce841edd852b32c9

Ja, det er virkelig noe med ham. Han er gal.

• Liker 13
Skrevet

Hva er det med jenter som fantaserer om gale massedrapsmenn ? Jeg antar at dere er ganske sosialt handikappede og ensomme. Motbydelig. :-(

• Liker 18
Skrevet (endret)

Jeg var også en av de som ble tiltrukket av Breivik under rettsaken. Når rettsaken var avsluttet og alt roet seg, har jeg tenkt svært lite på ham. Nå må jeg innrømme at jeg skammer meg veldig over de følelsene jeg fikk for ham. Det er jo sykt å drepe så mange mennesker som han gjorde, det har jeg ment hele tiden. Men det var vel overraskelsen over hvor sympatisk han virket, som fikk følelsene til å løpe løpsk. Jeg skjøv hans grusomme handlinger litt unna pga denne fascinasjonen. Jeg ville det ikke, det bare ble slik...

Anonym poster: d00102bce1c458020a76065a0f45abf3

Endret av Rainbow81
Skrevet

En fyr som jakter på og skyter ungdommer.. Utrolig sexy.

Handlingene hans var grusome. Men du må prøve å forstå at hjernen (desverre?) er satt sammen slik at man ofte blir tiltrekt av det man absoultt ikke burde være tiltrekt av. Jentene som var/er tiltrekt av han kan føle skam og skyldfølelse for at de har de tankene/følelsene som de har, men prøv i det minste å forstå det.

Anonym poster: c9fd118ffd7ea4baab34005d9fc5b6ee

• Liker 4
Gjest kingbed
Skrevet

Hva er det med jenter som fantaserer om gale massedrapsmenn ? Jeg antar at dere er ganske sosialt handikappede og ensomme. Motbydelig. :-(

Virkelig? Skulle gjerne tatt meg gleden og kalt deg sosialt handikappet, men sparer meg for den slags. Man kan vell ikke noe for hvem man blir tiltrekt til. Det er en grunn til at disse jentene har hatt en diskusjon om deres følelser og tanker, du må prøve å forstå at det ikke kan være enkelt å føle det sånn som de gjør. Tenk over før du skriver.

• Liker 9
Skrevet

Massemordere er "sexy" fordi de kan beskytte deg og barna, og videre lære guttebarna dine opp til å beskytte deg og familien. Urgamle, primitive instinkter. Vi er produkter av vårt DNA, som ikke har mutert så veldig siden tiden med brutale stammekriger og klanstruktur. Ergo er vi fortsatt styrt av mamge av de samme instinktene som bidro til vår overlevelse for tredve tusen år siden. En gentleman av en massemorder ville vært et veldig godt parti for urkvinnen.

Anonym poster: 473d9dd9acaf1b144a76f76f221e148a

• Liker 9
Skrevet

Noen som har sendt brev til han? Hvordan er det med navn og adresse, får han det? Kan jeg skrive Navn og adresse bare på konvolutten og han får bare lest brevet og eventuelt svart og så sender de ansatte det til meg, siden det bare er de som har navn og adresse? Ikke noe kjærlighetsbrev, bare noen spørsmål som jeg håper på at han svarer på eller i det minste tenker igjennom.

• Liker 2
Skrevet

Jeg personlig har alltid vært tiltrukket av gale menn, i fantasien selvfølgelig. Da snakker jeg om mennesker som hitler (Har vel en smålig besittelse av denne mannen), Josef mengele, Breivik.. Etc..Jeg er nå litt mer åpen om det, noe jeg stadig blir rådet til å ikke være. Men jeg er mer innpå det å være fascinert. Det er jo ikke rart man fatter interesse for Breivik, mannen er jo annerledes - Syk og smart. Man vil jo komme inn i hodet hans, vite og lære. Det har da ingenting med å støtte handlingene hans! Når jeg hadde lest meg gjennom og forstått det som er mulig å forstå om Breivik mistet jeg litt respekt, fordi det han gjorde på utøya hadde rett og slett ingenting med hans politiske syn/standpunkt osv. Så for meg mener jeg at han gjorde en dum unødvendig ting. Men han fikk jo frem budskapet sitt, det gjorde han. Men! Godt å se det ikke er så unormalt, forresten.

Anonym poster: dee330a1941f99950781c6724a0f2924

• Liker 3
Skrevet

Jeg snakket endel med et par av disse jentene, spesielt en av dem. Lurer i grunn på om hun noen gang skiftet mening eller hva hun tenker om han i dag :P Nå skal ikke jeg svare for alle andre, men det urovekkende var jo at en del av disse jentene ikke var jenter, men godt voksne kvinner fra 25 årsalderen og oppover. Jeg har vanskelig for å tro at mange av dem har endret synspunkt på han. Veldig få av dem virket spesielt oppegående eller reflekterte, heller sneversynt, sta, påståelig og bastant. Tiltrukket av hans blodtørstighet med et sterkt pågangsmot til å rasjonalisere at tiltrekningen ikke var primitiv og overfladisk, men ideologisk og politisk. Mange overromantiserte tankene på at de var de enest som kunne forstå og se han for den han var og hans potensiale, vil jeg også tro. Men man kan jo lure på hvordan noen kan tillate seg å la seg tiltrekke noe de påståelig hevder er ideologisk/politisk tiltrekning når manglende politisk forståelse er så sterk at de ikke en gang kan å bruke ordet fascisme i den rette forstand, ei heller har begrepsforståelse intakt.

Virket uansett som det disse jentene hadde felles var en grunnleggende misstillit til omgivelsene. Ikke nødvendigvis det politiske, men like gjerne en misstillit til folk flest og det samfunnet de lever i. Tror de fleste av dem bar preg av anspenthet og bekymringer. Sånn sett kan jo et sånn handling som Breivik utførte bli sett på som mot av visse og et symbol på tryggheten selv. For det er vel det de fleste mangler i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...