Gå til innhold

Farge til kjellerleilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en kjellerleilighet, den er nogenlunde lys, men ikke veldig lys. Veggene er foreløbig hvite, det var de da jeg flyttet inn her. Men jeg er så dritt lei hvitt, for å være helt ærlig. Det er en sånn kald hvitfarge. Og både veggen og listene er hvite, og taket er hvitt, men taket er ikke like hvitt som veggene, burde ikke taket være lysest?

Uansett, hvilke farger er best å bruke når en skal male?

Jeg tenker at jeg må bruke noen lyse farger. Jeg liker en som heter "hvit lin" (jotun). Hva synes dere om den?

Anonym poster: a2229082ddc15fcf3e4753efd1409959

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte hvit lin når vi bodde i kjellerleilighet. Den er kjempefin :) Vi vurderer den i stua her oppe også.

Skrevet

Du kan også velge en vegg i stua og male bare den. Gjerne i en knallfarge du liker, eller en varm, dus jordfarge. Den veggen kan du endre på etter ønske, er ikke mye pes å male bare en vegg.

Skrevet

Har en prøve på fargen, men skulle hatt en større en.. Får stikke i malebutikken og se om de har noe sånt.

Jeg vet ikke helt om jeg vil male kun 1 vegg.. Tror det hadde sett rart ut her.

Skrevet (endret)

Jeg har bare hvitt hjemme, det er stilrent og det er enkelt å gjøre hjemmet lunt og trivelig med interiøret istedet. Men jeg tenker på en gråbrun farge på den ene veggen i stuen! Er du veldig lei av hvitt kan du jo heller prøve deg på å male en vegg?

Edit: Så du hadde svart at du ikke ville prøve en vegg nå!

Endret av Longgone
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har hvit lin i stuen hjemme hos meg, og elsker fargen! Den er perfekt! Jeg ville heller ikke ha hvitt når jeg skulle male om (hadde en stygg gulfarge når jeg overtok leiligheten), for jeg syns det blir litt for sterilt med hvitt over alt. Jeg har alle veggene i samme farge på stuen, og syns det er veldig lett å matche interiøret til fargen på veggene. :)

Skrevet

Var det jeg tenkte også, at jeg vil ha noe som er litt nøytralt og evt. heller tilsette farge eller annet med interiør og tekstiler :) Men jeg skal bruke Jotun Sens. Og den er fryktelig dyr.

Noen som veit hvor mye maling man trenger for å dekke 30 kvm x 2 med jotun sens?

Det er 3 liter i hver boks. (Til den lille prisen, 450,-). Men jeg må ha noe som ikke gir så mye avdamping.

Jeg syntes hvitt var helt greit til å begynne med, men jeg synes det nå er så kaldt og trist. Kanskje særlig når det også er snø ute :fnise:

Skrevet

Jeg er forresten åpen for å kun male 1 vegg. Kunne bare ikke se for meg at det passet så godt her. Men hvem vet. Man maler jo 1 vegg av gangen, blir man fornøyd med det så er det jo greit ;) Går jo an å se.

Men jeg synes det er litt stilig med f. eks hvite lister og en litt annen farge på selve veggen. Og jeg er i skikkelig pusse opp-humør for tiden også. :)

Skrevet

Jeg brukte to 3-liters spann til min stue, den er vel rundt 30 kvm tenker jeg, give or take... :) Alle mine lister er hvite, og de passer veldig fint med hvit lin. Jeg syns det er veldig fint når man kan se at det er forskjell i fargen på veggen og listene.

Skrevet

Enig! :) Takk for svar, holder kanskje med to 3liters da :) Går an å kjøpe det i første omgang i allefall.

Takk for svar og hjelp, jeg trengte litt veiledning :P

Skrevet

Enig! :) Takk for svar, holder kanskje med to 3liters da :) Går an å kjøpe det i første omgang i allefall.

Takk for svar og hjelp, jeg trengte litt veiledning :P

Kunne du postet bilder? Før og etter? Ville vært artig å se :)

Lykke til!

Anonym poster: 190a6bbfe222cd411da0804b875a9c06

Skrevet

Du kan også sjekke ut Hvit Narciss. Den er veldig lun.

Anonym poster: 415a439432fcd7e9dfd379c7b6c47bb0

Skrevet

Får se om jeg tør å legge ut noe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...