Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 5 år. Han kan ikke snakke om følelser. Når jeg spør han hvorfor han er sammen me meg, så svarer han bare: fordi du er best og jeg elsker deg.

For all del, det er fantastisk å høre det, men samtidig skulle jeg ønske at han kunne uttrykke det med å si 1-2 setninger om HVORFOR, altså.. fortelle om følelsene sine for meg. Dette har han aldri gjort. Han har vokst opp i en familie som ikke har snakket mye med hverandre, iallefall ikke om følelser. aldri. Jeg mistenker at det er fra familien han har lært å ikke snakke om følelser. Jeg har forståelse for at det er skummelt for han å gjøre noe (snakke om følelser) som er ukjent for en.. samtidig nekter han for dette når jeg spør han om det. Hvordan vil dere se dette? Jeg blir jo egentlig innerst inne kjempeskuffa når han aldri åpner seg 100 % for meg og når vi har vært sammen så lenge.

Anonym poster: 0f3f0540b6dbc97f1912aaa5f1eac056

Videoannonse
Annonse
Gjest likeeverything
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i 5 år. Han kan ikke snakke om følelser. Når jeg spør han hvorfor han er sammen me meg, så svarer han bare: fordi du er best og jeg elsker deg.

For all del, det er fantastisk å høre det, men samtidig skulle jeg ønske at han kunne uttrykke det med å si 1-2 setninger om HVORFOR, altså.. fortelle om følelsene sine for meg. Dette har han aldri gjort. Han har vokst opp i en familie som ikke har snakket mye med hverandre, iallefall ikke om følelser. aldri. Jeg mistenker at det er fra familien han har lært å ikke snakke om følelser. Jeg har forståelse for at det er skummelt for han å gjøre noe (snakke om følelser) som er ukjent for en.. samtidig nekter han for dette når jeg spør han om det. Hvordan vil dere se dette? Jeg blir jo egentlig innerst inne kjempeskuffa når han aldri åpner seg 100 % for meg og når vi har vært sammen så lenge.

Vel, det eneste du kan gjøre er å snakke med han om dette. Noen menn er sånn og hvis det er noe som han ikke er komfortabel å gjøre, syntes jeg at du ikke burde tvinge det fram :biggrin:

Skrevet

Vel, det eneste du kan gjøre er å snakke med han om dette. Noen menn er sånn og hvis det er noe som han ikke er komfortabel å gjøre, syntes jeg at du ikke burde tvinge det fram :biggrin:

Takk for svar :) i dette tilfellet lurer jeg på om han ikke vet hvorfor han er sammen med meg ELLER om det bare er det at han ikke har lært å snakke om det fra familien hans.

Skrevet

Det må være en bra, trygg stemning for at han eventuelt skal kunne åpne seg. Når dere ligger og koser etter sex, for eksempel, kan du spørre hva han liker best seksuelt, og hvorfor han liker dette. Og du kan forteller hva du liker best i senga, hva du kjenner/føler da. Tror at når dere føler dere trygge og åpne med hverandre seksuelt, vil dette også smitte over på andre deler av forholdet.

Skrevet

vis dere har det bra sammen,hvorfor skal du på død og liv tvinge på han følelser da? du vet han elsker deg og det er det som betyr noe. du må ikke lage problemer vel?

det er faktisk du som er den usikkre i dette forholdet eller??

Skrevet

Typen min kunne ramse opp ørten grunner til at han elsker meg.

Jeg begynner å stotre og må tenke meg om. Men jeg elsker ham jo selv om jeg ikke kan ramse opp grunnene!!

Anonym poster: 84725322e18265a5952f5062903c8b27

Skrevet

vis dere har det bra sammen,hvorfor skal du på død og liv tvinge på han følelser da? du vet han elsker deg og det er det som betyr noe. du må ikke lage problemer vel?

det er faktisk du som er den usikkre i dette forholdet eller??

Det er vel kanskje nettop det, at dette fører til at hun er usikker på om han virkelig elsker henne.. Man har jo lyst og behov for å bli virkelig verdsatt og elsket for den man er, og ikke bare fordi man er den som er der..
Gjest Purple Haze
Skrevet

Han sier han elsker deg, hva mer trenger du? Kjenner jeg blir litt oppgitt på en del mannfolks vegne her. Om man ikke har problemer i forholdet, kan man jo alltids konstruere noen.

• Liker 2
Skrevet

Å snakke om følelser er vanskelig, kanskje fordi det ofte er vanskelig nettopp å sette ord på det man føler. Jeg har det problemet selv, er mye jeg vil si til den jeg elsker, men så vet jeg bare ikke hvordan jeg skal si det.

Om bare den personen selv kunne kjenne det jeg føler inni meg, men det går jo ikke, er kanskje flere som har det sånn. Når jeg sa til kjæresten min "du er best" så var det et ord som kunne dekke alt, selv om det sikkert hadde vært større og finere ord jeg kunne brukt.

Synes du skal være glad for at han sier han elsker deg, finnes det noe bedre enn å høre nettopp det?

Gjest Riskjeks
Skrevet

For min del er det å kunne sette ord på følelser og tanker (ikke nødvendigvis bare følelser overfor partner, men også generelt) alfa omega for god kommunikasjon i et forhold, men her er vi forskjellige.

Skrevet

Vi har vært sammen i litt over 9 år, og samboeren min er skikkelig dårlig på å snakke om følelser, har hatt noen runder på det. Men har innsett at han rett og slett ikke er så god på det gitt, og lært meg å akseptere det :) han sier han elsker meg og slikt, og vi kan snakke om mye forskjellig, men litt store dype og personlige ting sitter litt langt inne for å begynne å prate om fra hans side, når har vi snakket om å få barn, og det var litt vanskelig å komme inn i praten, men det løsnet når vi først kom i gang, og jeg var tålmodig og ikke maste på han, maser jeg lukker han seg bare mere inne og synes det blir enda vanskeligere :)

Gjest likeeverything
Skrevet

Takk for svar :) i dette tilfellet lurer jeg på om han ikke vet hvorfor han er sammen med meg ELLER om det bare er det at han ikke har lært å snakke om det fra familien hans.

Jeg regner med at han vet hvorfor han er sammen med deg, dere har jo vært sammen i 5 år. Jeg tror at de kan være at, som du sa, ikke har lært å snakke om sine følelser. Viser han at han elsker deg? Det er selvfølgelig fint å høre han si romantiske ting til deg, men actions speak louder than words, right? :)

Skrevet

Jeg har hatt den æren av å være sammen med et mannfolk i litt over 6 år før vi gikk hver vår vei...

Han snakket og snakker aldri om følelser annet enn bare "jeg elsker deg", "jeg er sulten", "jeg er trøtt".

Sier han at han elsker deg - da elsker han deg!

Sier han at han er trøtt - da er han hvertfall ikke våken lenge til!

Sier han at han er sulten - gi han mat

Det jeg vil frem til er at menn kan være komplekse dyr fra vårt synspunkt. I bunn og grunn så er han fullstendig direkte! Ikke overanalyser "jeg elsker deg" til noe det ikke er! Gadd han ikke å se på deg hadde han ikke vært hos deg!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...