Gå til innhold

Stor brud = Stor bukett?

Fremhevede innlegg

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg ser meg gjennom de ulike bryllupsfotografene sine portoføljer eller serier med bilder og jeg må jo si at jeg plukker opp ganske så mange tips først og fremst hvordan jeg ikke vil ha det. :rolleyes:

Både mtp selve fotografen som ofte er helt på snittet og ingenting mer... men også bruden og hennes valg for dagen.

Og det jeg nå sitter å tenker på er størrelsen på buketten ift størrelsen på kroppen. Jeg blir en fyldig brud, og da må jeg vel nesten også ha en fyldig bukett, eller?

Hva med når brudeparet er like høye og det blander seg inn litt høyhælte sko, skal vi ta en TomKat under bryllupsbildene. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett flosshatt på brudgommen og ha en lang, enkel bukett. Store bruder blir enda større med store buketter.

• Liker 7
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg er ikke villig til å gjøre oss selv til latter. ;)

Skrevet

Var det flosshatten du tenkte på? Mener du at flosshatt på brudgommer er latterlig? Hæ? HÆ?

:fnise:

Eller kanskje det var noe annet? ;)

• Liker 1
Skrevet

Tja. Det er som historien med det 3 små bjørnene. Det gjelder å finne en som ikke er for liten eller for stor - men akkurat passe :)

En veldig liten bukett vil nok få deg til å se større ut, mens en for stor vil skape et rotete inntrykk. Men den bør jo også stå i stil med kjolen.

Noen tips:

http://bleubirddesign.blogspot.no/2011/08/size-mattersthe-size-of-your-bridal.html

http://wedding.theknot.com/wedding-planning/wedding-flowers/articles/finding-the-right-bouquet-size.aspx

Anonym poster: 76033a77ffb8ada96fe7a907f1e5a3d3

• Liker 2
Skrevet

Dette er hett tema her i huset om dagen også. Og om natten forsåvidt, brudgommen er veldig detaljorientert her.

Det er viktig at den ikke er for stor, men det er viktig at den ikke er for liten heller. For meg har formen mes å si, jeg vil ikke ha noe som ser ut som en sædcelle ... he he

Skrevet

ja du har vel ikke noe babymage å skjule .... :)

jeg har lyst på dråpeformet, men jeg er lite glad i kulerunde ting. og skal den være dråpeformet så må den ikke være for stutt.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Eneste jeg skal skjule er jo min egen mage. :ler:

Skjønner hva du mener, kan fort bli veldig feil.

Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Det der kommer i min kategori; klovn i eget bryllup.

Min kommenda mann skal ha en helt vanlig dress etter eget ønske, kanskje tilog med en hatt a`la dette.

http://blog.tgkdesigns.com/assets/vintage-bride-and-groom-retro-inspired-wedding-hats__full.jpg

siden han godt kan finne på å bruke det, men en flosshat... :S

Om det skiller et par cm på oss, får det bare være. Jeg vil ikke ha ballerinasko pga holdningen og kan ikke krympe over natten. Vi får være som vi er. :)

Endret av ninuska_
  • Liker 3
Skrevet

Vanlig hatt legger fort på et par cm, så er det ikke mer enn det som skiller burde det ikke være noe problem :)

Skrevet

Eller så kan han sette opp håret. :transe:

Men altså, til og med KG går for flosshatt: :bryllup:

• Liker 6
Skrevet

Jeg vil ikke ha bukett jeg, det er så mye pes og detaljer jeg ikke har tenkt på og ikke orker å tenke på engang. Og jeg blir 5 cm høyere enn brudgommen. Han skal ikke ha flosshatt nei :ler:

Synes den buketten du la ut bilde av her kiara_pusen, var veldig fin. Tror sånn passe stor bukett er greia her, å finne en balanse som passer kropp og stil.

Skrevet

Hvis du og mannen er like høye, ville jeg ha valgt lave sko! Takk og liv for at mannen min er 23 cm høyere. Blir perfekt med 10 cm hæler da :D brudebuketten burde vel være "passe" en veldig liten får deg til å se større ut, mens en stor blir vel litt voldsomt uttrykk.

Skrevet

Jeg ser meg gjennom de ulike bryllupsfotografene sine portoføljer eller serier med bilder og jeg må jo si at jeg plukker opp ganske så mange tips først og fremst hvordan jeg ikke vil ha det. :rolleyes:

Både mtp selve fotografen som ofte er helt på snittet og ingenting mer... men også bruden og hennes valg for dagen.

Og det jeg nå sitter å tenker på er størrelsen på buketten ift størrelsen på kroppen. Jeg blir en fyldig brud, og da må jeg vel nesten også ha en fyldig bukett, eller?

Hva med når brudeparet er like høye og det blander seg inn litt høyhælte sko, skal vi ta en TomKat under bryllupsbildene. :ler:

Anbefaler en svært Tuja, koster ikke all verden på plantasjen, men de få ikke disse inn før ut på våren.

Anonym poster: 81fe7a213353d97c5668203ee32558fa

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler en svært Tuja, koster ikke all verden på plantasjen, men de få ikke disse inn før ut på våren.

Anonym poster: 81fe7a213353d97c5668203ee32558fa

ellers er det jo bare å grave opp en et sted, de er jo vintergrønne.

Enig med deg Kiara, jeg ser også maaaasse jeg overhodet ikke vil ha på mine bilder .. anbefaler å gå gjennom lokalaviser der det ofte ligger flere hundre bilder av forskjellige brudepar, de gir en langt mer korrekt oversikt over gjennomsnittsbrudebildet enn en fotograf sin portefølje der han har valgt ut sine fineste bilder. Og i sånne lokalaviser kan man se myyye rart, særlig om man ser etter detaljer som fargesammensetninger, størrelse på buketter, skjørtelengder, og kombinasjoner av folk ..

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg kan sitte lenge og more meg over bryllupsbilder på ta.no... Men du fikk meg til å tenke på noe, jeg er ganske liten så er nok greit å ikke ha så alt for stor bukett. Skal ikke ordne den selv så får gi beskjed til samboeren :-)

Skrevet

Ja, jeg kan sitte lenge og more meg over bryllupsbilder på ta.no...

Ikke sant. Og det er kanskje litt utenfor trådens tema, men jeg skjønner ikke hvorfor folk fex velger forskjellig farge på mannens corsage og kvinnens brudebukett, og gjerne har vi enda en "tilnærmet lik" farge på mannens skjorte/slips ....

Sånne ting syns så innmari godt på bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...