Gjest Lyeta* Skrevet 17. mars 2004 #1 Skrevet 17. mars 2004 Jeg føler meg litt dum som spør, for det er kanskje et teit spørsmål... :oops: Men: hva er egentlig forskjellen på quiche og pai?? Og blir det virkelig bra resultat med frossen spinat i pai? Jeg synes nemlig det er vanskelig å presse ut alt vannet, jeg, og er redd den kan bli litt vassen... Lyeta
Gjest Lea Skrevet 17. mars 2004 #2 Skrevet 17. mars 2004 En pai kan ha diverse innhold. Det kalles altså en pai når det er fyll i et paiskall/bunn. Quiche er en bestemt type pai. Den skal inneholde skinke, eggestand og ost. Hvis det er kjøttdeig i paien f.eks er det en PAI og ikke en QUICHE. Når det gjelder spinat, så aner jeg ikke.
Tusenfryd Skrevet 17. mars 2004 #3 Skrevet 17. mars 2004 Det er sikkert Quiche Lorraine, du tenker på, Lea. Quiche kan da ha annet innhold enn skinke. Brokkoli, mais, kylling, bacon, purre, oliven etc. Men alt i en eggestand. En pai har ikke eggestand, men fyll som fx potetmos med godsaker i.
Gjest Lyeta* Skrevet 17. mars 2004 #4 Skrevet 17. mars 2004 Takk for svar! Føler meg litt klokere nå :-) L
Arkana Skrevet 17. mars 2004 #5 Skrevet 17. mars 2004 Du kan godt bruke frossen spinat i en pai, men selv synes jeg frossen spinat smaker aldeles grusomt, mens fersk smaker nydelig. Det er ikke så farlig om du ikke får den aldeles knusktørr, bare press ut så mye du klarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå