AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Blir det bedre? Har sluttet å bite negler etter å ha bitt de i mange, mange år, snakk om ca 20år. Nå vokser de ut, får hvit neglekant midt på der de egentlig ikke skal, og vokser oppover, satser på at de vokser seg opp dit de skal, helt inntil huden, liksom. Er vel en mulighet for at jeg har ødelagt neglene mine slik at de tar lang tid før de blir bra. Anonym poster: be13b872b93a5ceb7fa4427526001952
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 Over tid er nok sjangsene tilstede for at de blir mer hardfør ja. Huden under neglene vil etterhvert følge etter neglene for å beskytte dem. For å hjelpe på bør du sjekke vitaminnivåene og jernnivået ditt, bruk neglolje etter du har hatt hendene under vann og bruk hansker når du skal oppi vaskevann. Tilstanden kalles koilonychia. Anonym poster: aa28001525aa9a947f5a735a57cbe64a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Har en god handkrem for negler som jeg bruker jevnlig, og vasker ikke opp uten hansker, men skal jeg være forsiktig i badekaret også, liker å sitte lenge, og da får jeg sånne "svampe"fingre som jeg kaller det. Anonym poster: be13b872b93a5ceb7fa4427526001952
Minya Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Nå når du endelig har klart å slutte å bite og neglene gror, bør du også begynne å klippe dem jevnlig med negleklipper. Da vil de gradvis bli både tykkere og hardere når de blir lange. Jeg bet negler selv fra jeg var fire, sluttet litt plutselig av meg selv ca tjue år senere og begynte å klippe neglene i stedet. Med klipping og noe filing har neglene mine blitt sinnsykt mye bedre de siste seks-sju åra, og jeg kan ha ganske lange negler uten at det blir rifter eller de knekker. Nå har jeg en ganske fysisk jobb med mye løfting og flytting av ting, så om jeg har lange negler er sannsynligheten for at jeg flipper en negl på en eske og knekker den av ganske stor, men det har mer med selve jobben enn neglene å gjøre. Så jeg prøver å holde dem på et par-tre millimeters hvit kant.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Nå når du endelig har klart å slutte å bite og neglene gror, bør du også begynne å klippe dem jevnlig med negleklipper. Da vil de gradvis bli både tykkere og hardere når de blir lange. Jeg bet negler selv fra jeg var fire, sluttet litt plutselig av meg selv ca tjue år senere og begynte å klippe neglene i stedet. Med klipping og noe filing har neglene mine blitt sinnsykt mye bedre de siste seks-sju åra, og jeg kan ha ganske lange negler uten at det blir rifter eller de knekker. Nå har jeg en ganske fysisk jobb med mye løfting og flytting av ting, så om jeg har lange negler er sannsynligheten for at jeg flipper en negl på en eske og knekker den av ganske stor, men det har mer med selve jobben enn neglene å gjøre. Så jeg prøver å holde dem på et par-tre millimeters hvit kant. Neglene mine har blitt noe lenger, selvsagt, men ikke veldig, har bare sluttet i en uke. Men det har kommet hvit kant, og noen er lenger enn andre. Burde jeg starte med å klippe de nå, eller? Er helt uerfaren på dette, hadde vært fint å få litt oppfølging fra deg som har vært gjennom alt dette allerede Anonym poster: be13b872b93a5ceb7fa4427526001952
Minya Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Ikke klipp dem før du har fire millimeter, og du skal heller aldri klippe vekk den hvite kanten slik som mange menn gjerne gjør. Send meg en pm, så kan vi leke læremester og elev
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå