Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har denne kontoen? Jeg har konto i topprente.no, men de har varslet rentenedgang. Tenkte å flytte til ekstrakonto.no, men ser at de også har varslet nedjustering. Fra mars får topprente 3,51%, mens ekstrakonto får 3,6. Sparesmart.no har 3,7%, noen som vet om de har varslet noe rentekutt? Ser det i hvert fall ikke på hjemmesiden deres, men nå er det vel seks ukers varslingsfrist. Gjelder den varslingsfristen bare eksisterende kunder, eller må de varsle det på hjemmesiden også?

Stusselige vilkår for oss som vil spare uten å gamble med pengene nå om dagen.

Anonym poster: 0f06afd180b270fe910953590264328d

Skrevet

Jeg har også topprente.no, og ble rimelig sur da de varslet rentekutt, etter all den reklamen om den beste renten på markedet osvosv.

Anonym poster: 398453e5a56c1196b1d4a433a482cb31

Skrevet

Fant forresten også en konto som heter Nesset Spar med 3,75% rente. Men vilkårene ser litt merkelige ut. Maks to gebyrfrie uttak pr år, og man må spare minimum 300 pr mnd. Så langt greit nok. Men hva betyr dette:

Nesset Spar – kontoen når du sparer minimum kr 300,- pr. måned til noe bestemt eller vil ha en buffer til uforutsette utgifter. Enten du sparer til pensjon, hus, hytte, bil eller kanskje til drømmeferien din – Sparing i bank er et godt alternativ!! Kan ikke flytte over beløp fra eksisterende konti i banken eller fra eksterne konti i annen bank, økning av kapitalsaldo skal skje ved månedlig sparing. Med Nesset Spar får du; Gode rentebetingelser. Inntil 3 sparefrie måneder pr. kalenderår. Årlig rentekapitalisering. Ingen binding på innskudd. 2 gebyrfrie uttak pr. år, utover det en dekort på 2% av uttaksbeløpet. Innskuddstilbudet gjelder fra og med 13 år

Så hvordan får man spart, når man verken kan overføre fra konto i annen eller samme bank? Må man møte opp i den lokale banken med kontanter?

Skrevet

Jeg har også topprente.no, og ble rimelig sur da de varslet rentekutt, etter all den reklamen om den beste renten på markedet osvosv.

Som regel er det bare lokketilbud å få for innskuddskunder, bankene setter renten høyt en liten stund for å få inn nye kunder. Og satser på at de ikke forsvinner igjen når renten senkes. Vi som forbrukere må bare være aktive og flytte pengene til den banken som har det beste tilbudet. Jeg følger med på Finansportalen jevnlig.

Skrevet

Jeg har konto hos sparesmart.no.

Har ikke fått varsel om rentekutt, så da regner jeg med at den blir 3,7 % en stund til.

Anonym poster: 1e2870a95750a24259ea57f9ecbaa7f6

Skrevet

Jeg har konto hos sparesmart.no.

Har ikke fått varsel om rentekutt, så da regner jeg med at den blir 3,7 % en stund til.

Minst seks uker til i hvert fall da. Gi gjerne beskjed her om det kommer noe varsel :)

Skrevet

3,5, 3,75 etc. Tull.

Har Dere penger INVESTER!

Ingen avkastning dette.

Anonym poster: 7e734aab654f1ea39ff19e6326109c24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...