Gå til innhold

Emoene og de andre i Østbanehallen på Oslo s

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger tar jeg meg i å lure på hva som feiler enkelte av de ungdommene som henger der i Østbanehallen, som oftest på benkene ved Outland og rundt der.

De krangler og diskuterer høylydt, snakker om privatsaker, ser ut som om de har rullet rundt i kjettinger og svart sminke, jentene ser av og til ut som komplette horer tatt ut fra en eller annen Animeserie, og guttene ser i grunn ofte ut som horer de også, kvinnelige sådan, med langt uflidd hår, sort sminke, osv.

Ja, jeg virker nok som en dømmende person, men har ikke disse ungene et hjem og foreldre som kan fortelle de at de ikke hverken ser eller høres ut for resten av verden der de sitter og føler seg så tøffe? Usikkerhet og dårlig selvtillit lyser laaaaang vei.

Anonym poster: 45891cf809c6d800791fa53d011336da

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig enig..

Anonym poster: 7db140d9cb01b61703d33c7c557d50de

Skrevet

Har vært i den fasen selv. Ikke at jeg hang på oslo s, men vi hang andre steder...

Jeg vokste ikke opp som idiot. Det vr vel en måte å finne meg selv på, og jeg er glad for at jeg turte.

Fjortisser snakker høylytt og krangler uansett hvor de er og hvordan de går kledd.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Hvorfor bry seg? Så lenge ungdommer ikke stjeler, raner, tagger eller plager folk på andre måter, må de da få gjøre som de vil.

Hvis det plager deg at noen liker å henge på Oslo S, kle seg i svart og pynte seg med teatersminke og kjettinger, så er det ditt problem - ikke deres.

Endret av celebi
  • Liker 6
Skrevet

jeg synes de er litt søte, jeg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg var selv en av emoene på østbanehallen for ca 7 år siden. Hehe, eller, jeg kjente hvertfall mange av de som var der, og hang der litt selv også (bor et stykke utenfor byen, så var ikke alltid jeg fikk lov).

Og joda, jeg har et godt hjem, med foreldre som har vært gift så lenge jeg kan huske og storesøsken som alltid har vært der.

Jeg oppfattet ikke meg selv som kul eller tøff, tror bare det var mer en fasade, alle man kjente var sånn, så lot man seg påvirke. Er ikke det vanlig i midten av tenårene?

Hvorfor bry seg? Fjortiser av alle varianter irriterer meg nå som jeg er voksen, og langt fra emo, fordi de snakker høyt og tar null hensyn.. får ikke gjort så mye med det ;)

Endret av Envy
  • Liker 1
Skrevet

Det feiler dem vel ingenting annet enn at de er tenåringer som er i en fase av livet hvor de prøver å finne sin plass og tilhørighet.

• Liker 3
Skrevet

Enig med de fleste over her...

Ja, du virker som en dømmende person. Så lenge de ikke skader noen, kan de vell bare gjøre som de vil?

Og hvorfor må alle i denne verden være så like?! Kan ikke noen få skille seg ut i mengden uten å bli anklaget for å ha dårlige foreldre?

Jeg var også en av disse før, bare i Nord-Norge. I fjortistiden gikk jeg gjennom flere faser, blandt annet var jeg "emo", "gansgster" og "barbie".

Skrevet

Hva gjør noen til en emo? Svart hår og blek hud? Syns ungdommer som ikke har annet å gjøre enn å henge dagen lang er patetiske? Hvorfor gjør de ikke lekser eller driver med fritidsaktiviteter?

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør noen til en emo? Svart hår og blek hud? Syns ungdommer som ikke har annet å gjøre enn å henge dagen lang er patetiske? Hvorfor gjør de ikke lekser eller driver med fritidsaktiviteter?

Men det vet vi vel ikke noe om? Det er da godt mulig de gjør lekser og skolearbeid. Eller fritidsaktiviteter i tilegg. Eller jobber. Vi ser da kun en side av en person vi går forbi. Nå er det vel heller ikke slik at alle ungdommer driver med aktiviteter, uten at det gjør dem patetiske av den grunn.

• Liker 3
Gjest gnækvåg
Skrevet (endret)

LOL! :rolleyes: Folk som forsatt går med kulturelt konservativt utseende er bare radikale umennesker som føler seg truet, har lav selvfølelse eller sliter med personlige problem.

La emo'ene få være.

Det er sikkert uønsket oppmerksomhet uansett, og gjentat UO = trakkasering :regn:

Endret av Vanemagi
Skrevet

Jeg bor vest for Oslo, og tar en del buss siden jeg hater å kjøre i kø, og må si at jeg synes ikke akkurat fjortisene på bussen i Asker-og Bærum er så mye mer innbydende. De er ikke emoer, men de har jo sin "uniform" (uggs, canada goose/Parajumpers og Mulberry-veske, samt perleøredobber og et tonn med primer og mineralpudder), og de er ikke det spor mindre høylydte eller rett-ut-personlige der de skravler i vei på bussen... Same shit, different wrapping. Sånn er det bare å være ung, vi har alle vært der, og de fleste av oss vokser opp til å bli ganske vanlige, ubemerkelsesverdige A4-mennesker.

Anonym poster: c30193b2b01496cf0caf966a411e3452

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det blir vel fort sånn at ungdom som er for gamle til å være på lekeplassen men er for unge til å ha sitt eget sted å bo samles på offentlige steder for å henge sammen. Da jeg gikk på ungdomsskolen møttes man på det bittelille lokale senteret, for ingen hadde lyst til å ta med 8 venner hjem til seg og sitte i stua med foreldrene sine. Det tror jeg kanskje ikke foreldrene ville satt så stor pris på heller. Og de er i en periode der de leter etter seg selv og sin tilhørighet, noe som fort gjør at de kler seg likt som de de har rundt seg. Enten det er i emosminke eller i en Canada Goose.

Endret av Noir
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg turte å kle meg sånn da jeg var fjortis...

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske jeg turte å kle meg sånn da jeg var fjortis...

Er glad jeg gjorde det. Jeg fikk noen slengbemerkninger, men ellers var det liksom akseptert. Det er mindre akseptert nå når jeg er voksen :/ Sånt er liksom forebholdt de under 20, ifølge mange jeg har møtt på.

Fjortisser slenger dritt, men det gjør søren meg barnslige voksne også.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Haha, har du vært utenfor Outland du og? Jeg liker ikke den butikken, hver gang jeg blir dratt med inn der får jeg frysninger og et lite stikk med angst. Særlig om jeg er i nærheten av manga-avdelingen.

:grine:

Skrevet

Haha, har du vært utenfor Outland du og? Jeg liker ikke den butikken, hver gang jeg blir dratt med inn der får jeg frysninger og et lite stikk med angst. Særlig om jeg er i nærheten av manga-avdelingen.

:grine:

ELSKER Outland, selv om jeg fint kan klare meg uten manga-avdelingen :P

Gjest Badebuksa
Skrevet

ELSKER Outland, selv om jeg fint kan klare meg uten manga-avdelingen :P

Nøøørd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...