Gå til innhold

Fluor til treåringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gir fluortabletter til treåringene deres? Gir dere dem det i knust eller i hel form?

Anonym poster: 85d71185157ffcb47bd5acb2347a25bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som gir fluortabletter til treåringene deres? Gir dere dem det i knust eller i hel form?

Gir hel tablett til min sønn på 19 mnd :)

Anonym poster: 9208514e387e411b619cfcec2f3e3429

Gjest pysepusen
Skrevet

Her har han fått hel tablett siden han var et år.

Skrevet

En treåring klarer vel fint å suge/knaskre en fluortablett! Mine fikk fluortabletter fra de var ca året.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Jeg var usikker, derfor spurte jeg. Må være lov det.

Skrevet

Min datter fikk fluor tabletter fra hun var året, og når hun var ca 6 byttet vi til flytende fluor skylling etter råd fra tannlegen. Nå er hun 8 og skyller og bruker tanntråd hver kveld.

Skrevet

Min sønn har fått det fra han var ett år.

Det finnes ikke dumme spørsmål. Men må si jeg stusser litt når jeg leser at noen er usikker på om en treåring klarer å suge på en liten tablett. De er ikke så skjøre som det virker som at noen tror, disse barna. :-)

• Liker 2
Skrevet

Oj. Og da oppdaget jeg at vi faktisk har helt glemt av å begynne med fluor til treåringen her i heimen. :dåne:

Anonym poster: 139bbe852723f87aa6eaebe37e8f8edf

Skrevet

Oj. Og da oppdaget jeg at vi faktisk har helt glemt av å begynne med fluor til treåringen her i heimen. :dåne:

Anonym poster: 139bbe852723f87aa6eaebe37e8f8edf

Man MÅ ikke gi fluortabletter heller ;)

Tannlegen min sønn på 3 år var hos, sa at så lenge han pusser tennene 2x2 minutter hver dag, var fluortabletter ikke nødvendig.

Så vi har ikke begynt med fluortabletter.

Skrevet

Her har vi ikke sjans til å få pusset så lenge. Jeg rekker bare så vidt det er å pusse tennene gjennom hele "puss, puss så får du en suss-"-sangen. :sjenert: Er jammen godt gjort om man får til å pusse så lenge på en ettåring i alle fall! :) Hvis det er noen her som får det til, så kom gjerne med tips. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Her har vi ikke sjans til å få pusset så lenge. Jeg rekker bare så vidt det er å pusse tennene gjennom hele "puss, puss så får du en suss-"-sangen. :sjenert: Er jammen godt gjort om man får til å pusse så lenge på en ettåring i alle fall! :) Hvis det er noen her som får det til, så kom gjerne med tips. :fnise:

Syng sangen ett par ganger til ;)

Svaret mitt var myntet på innlegget jeg siterte, som omhandlet en 3 åring, sikkert ikke like lett med 1 åringen nei. Samtidig er tannpuss så viktig at der må man bare gjøre seg litt hard, og være bestemt, uten å selvfølgelig skade barnet eller gjøre tannpuss til noe velidg negativt.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det har kommet en ny type tannkost nå med blått/rosa timeglass med sand i disse fargene. Timeglasset kan festes på tannkosten etter bruk. Det tar to min. å få ned all sanden. Min syntes at det var artig. Det hjelper også om man pusser sine egne tenner før/etter at minsten har pusset sine tenner. H*n kan jo låne din tannkost og "pusse" dine tenner før/etter at h*ns egne tenner er blitt rene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...