Gå til innhold

1 og 3 åring i hus, ta silikon? går det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har tatt silikon med småbarn i hus? jeg har fått så små pupper etter amming så jeg vil ta silikon. Men hvordan er dette egentlig med tanke på husarbeid og som småbarnsmor?

Anonym poster: c1e7a128214c4ee66680ed982f8794e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Små pupper gjør da ikke noe?

• Liker 5
Skrevet

Har du en mann som kan ta i et tak dersom du ender med å bli dårlig i en periode etterpå da?

Anonym poster: d5a36d275b68171bda7dd51d782d254c

Skrevet

Har du noen sammen med deg som kan ta barna og tunge løft? Har forstått det sånn at det er endel smerter etter brystforstørrelse, og du kan heller ikke løfte noe tungt ei stund etter.

• Liker 2
Skrevet

Det gjor jeg,gikk helt fint,mannen tok seg fri noen dager å tok seg av barna å husarbeid.Aldri fått så god oppvartning før :-)

Skrevet

Det gjor jeg,gikk helt fint,mannen tok seg fri noen dager å tok seg av barna å husarbeid.Aldri fått så god oppvartning før :-)

hvor lang tid er det snakk om at man må ta det med ro uten løft?ts

Anonym poster: c1e7a128214c4ee66680ed982f8794e8

Skrevet

Jeg tok silikon på fornebuklinikken i sommer. Der fikk jeg streng beskjed om å ikke løfte noe på 6 uker, men det var de 2-3 første ukene som var viktigst å holde roen..

Har en gutt på 1,5 år.

Jeg fikk hjelp av søsteren min i 2 uker, og det var veldig godt. Jeg tror jeg var over gjennomsnittet i god form etter inngrepet, men likevel var behovet for avlastning der, med tanke på løft. q

Å løfte en 1-åring uten å komme bort i/klemme på brystene var umulig.

kjedelig om noe skal skje, fordi man ikke holder seg til det legene seier.. selv om sjangsen er liten :)

jeg ville ikke gjort det igjen, om jeg ikke hadde hatt noen til å hjelpe meg.... :)

Anonym poster: 3368febe55a26534e902ff771e6dd5f6

Skrevet

Man kan diskutere silikonpupper opp og ned i mente

- men mitt råd vil være å vente litt.

1 1/2 - 2 måneder helt uten løfting, virker så og si umulig

• Liker 1
Skrevet

Mamma gjorde dette da jeg var ca 7 år, jeg husker jeg måtte vaske håret hennes :P Så jeg for min del vil vente til barna er store, for jeg så hvor lite mamma klarte.

Skrevet

Husk også at du ikke får sykemelding for frivillig plastisk operasjon, men må bruke ferien din på tilheling. Det kan jo bli vanskelig å få sommeren til å gå opp med stengte barnehager om du har brukt opp store deler av ferien din grunnet puppeoperasjon.

Anonym poster: 197279df339d8ee78ee9c161dbea0302

• Liker 2
Gjest halebein
Skrevet

Går helt fint om mannen hjelper til de første dagene med tunge løft. Jeg satte meg ned på gulvet for å kose med dem den første uka. Mine barn var da 2, 5 oh 7 år. Men var i relativt fin form kort tid etter. Var på ski med elevene mine 8 dager etter inngrep, men brukte ikke stavene så mye.

Skrevet

Sorry, men jeg klarer ikke dy meg: Makan til egosentrisitet!

Puppene dine blir større og fastere igjen, men det kan ta noen år. Mine ser bedre ut nå, 5 år etter fødsel, enn de gjorde før jeg ble gravid, selv om de så temmelig tomme og slappe ut 1-3 år etter amming.

Vet du hvor mange barn du kan sponse med mat, vann og skolegang for det beløpet du har tenkt å svi av på falske plastpupper? Husk at du også må bytte dem ut med jevne mellomrom. Er du 30 i dag, og prisen holder seg, kan du forvente å bruke over 150 000 kr på plastpupper i løpet av livet. Du kan flaske opp en håndfull somaliske barn og få dem gjennom universitetet, med de positive ringvirkninger det har for samfunnet deres, for det beløpet der. Men bryr det deg?!

Har du vurdert det dit hen at du kan få skjemmende arr? Jeg så ei i svømmehallen, som hadde brede brune arr synlige i underkant av bikinien. Flaut på hennes vegne. Poenget med silikon er vel ikke at folk skal se at du har tatt det? En annen tabbe mange gjør er å fylle for mye. De fleste med noe annet enn bomull mellom øra synes ser påfallende merkelig ut med småbarnsmødre som har i overkant spretne pupper etter ammeperioden. Det er naturstridig. Om mannen din har foreslått at du skal gjøre det er han enten kunnskapsløs rundt hva inngrepet faktisk innebærer, eller ikke mye å samle på.

150 000 kr og mange operasjoner, eller et par usle års ventetid før de ser helt bra ut igjen, helt gratis og uten inngrep. Tenk litt på det.

• Liker 6
  • 2 måneder senere...
Skrevet

De bytter ikke ut silikonprotesene lengre..oppdater deg! Synes ikke det er egoistisk å velge silikon.

Gjest lully
Skrevet

Jøss for noen svar du får her. Nå er. Jeg enig i at det er veldig bortkastede penger da, men å begynne og mase om alle barna du kunne hjulpet i somalia bllir for dumt. Man må da kunne tenke på seg selv først og fremst synes nå jeg. Har man det bra med seg selv kan mn heller begynne å øse ut penger til andre. Jeg vil nok anbefalle å vente med et sånt inngrep til du er ferdig med bæring vertfall. 3-6 uker uten å kunne løfte barna dine vil føles veldig håpløst når de er i denne alderen. Og å få andre til å hjelpe deg med alt mulig fordi du ikke kunne vente med å se bra ut til barna dine er store nok; det blir for meg veldig teit..

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Jeg var dårlig i fjorten dager, klarte ikke kle på meg eller dusje selv eller noe som helst, ikke skjære brød eller bruke ostehøvel, børste håret, til og med spise med kniv og gaffel var vanskelig .. og jeg har ganske høy smerteterskel. men etter fjorten dager gikk alt mye bedre altså.

men jeg ville ha ventet.

Skrevet (endret)

Puppene dine blir større og fastere igjen, men det kan ta noen år. Mine ser bedre ut nå, 5 år etter fødsel, enn de gjorde før jeg ble gravid, selv om de så temmelig tomme og slappe ut 1-3 år etter amming.

Vet du hvor mange barn du kan sponse med mat, vann og skolegang for det beløpet du har tenkt å svi av på falske plastpupper? Husk at du også må bytte dem ut med jevne mellomrom. Er du 30 i dag, og prisen holder seg, kan du forvente å bruke over 150 000 kr på plastpupper i løpet av livet. Du kan flaske opp en håndfull somaliske barn og få dem gjennom universitetet, med de positive ringvirkninger det har for samfunnet deres, for det beløpet der. Men bryr det deg?!

Har du vurdert det dit hen at du kan få skjemmende arr? Jeg så ei i svømmehallen, som hadde brede brune arr synlige i underkant av bikinien. Flaut på hennes vegne. Poenget med silikon er vel ikke at folk skal se at du har tatt det? En annen tabbe mange gjør er å fylle for mye. De fleste med noe annet enn bomull mellom øra synes ser påfallende merkelig ut med småbarnsmødre som har i overkant spretne pupper etter ammeperioden. Det er naturstridig. Om mannen din har foreslått at du skal gjøre det er han enten kunnskapsløs rundt hva inngrepet faktisk innebærer, eller ikke mye å samle på.

150 000 kr og mange operasjoner, eller et par usle års ventetid før de ser helt bra ut igjen, helt gratis og uten inngrep. Tenk litt på det.

Og du har selvfølgelig ikke bil, vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin eller komfyr? Å har du! MAKAN TIL EGOISME! Det går nemlig busser! Og vann til oppvask, klesvask og mat kan du lage på vedovnen. HAR DU TENKT PÅ HVOR MANGE SOMALSKE BARN DU KUNNE FLASKET OPP OG FÅTT IGJENNOM UNIVERSITETET OM DU KUN SPISTE BRØD MED SMØR ISTEDET FOR MIDDAG? ????????? MED DE POSITIVE RIBGVIRKNINGENE DET VILLE HATT FOR DERES SAMFUNN????? HØ???

:ironi:

Endret av Orchideae
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

say what? Puppene fyller seg da virkelig ikke opp igjen. Om dine gjorde det, så hadde du flaks. Mine er like tomme 6 år etter, som de var 1 år etter.

Anonym poster: 91a1073288123907daba34a0d83040a8

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil og anbefale deg å vente litt. Mine har vært veldig slappe og tomme i tiden etter at jeg sluttet å amme, men innen ett år etter ammeslutt er har de blitt fastere igjen. Nå er yngste 19 mnd, og jeg sluttet å amme for 6 mnd siden, og puppene er betraktelig fastere enn da jeg sluttet å amme, og nesten på nivå med før jeg ble gravid første gang.

Jeg sier ikke at det gjelder for alle, men det kan være lurt å avvente for å se om det kanskje gjelder deg?

Gjest Coolaid
Skrevet

De bytter ikke ut silikonprotesene lengre..oppdater deg! Synes ikke det er egoistisk å velge silikon.

Hva er det da ? Til fordel for samfunnet ? :fnise:

Å stappe puppene opp med silikon er vel kun en ting, og det er egoistisk. At noe er egoistisk betyr bare at man gjør det for seg selv og ingen andre. Det betyr ikke at det er rett eller galt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...