Solbrud Skrevet 3. juni 2002 #1 Skrevet 3. juni 2002 Hei. Er det noen som vet hva som er vanligst av å skjære kake først og danse bryllupsvalsen? Har rekkefølgen noe å si egentlig? Håper noen har noen meninger om dette.
Engel Skrevet 3. juni 2002 #2 Skrevet 3. juni 2002 Dette lurer jeg litt på også! Har vært med på litt forskjellig der. Er det forresten vanlig å gjøre som de kongelige? Altså først skjære kaken og så danse brudevalsen før gjestene får kake? Da åpner man jo kakebordet og dansen samtidig.12
Atilla Skrevet 3. juni 2002 #3 Skrevet 3. juni 2002 Vi skal skjære bryllupskake og svinge oss etterpå.. Har bare vært i bryllup hvor de gjør det slik jeg, det er kanskje mest praktisk og - etter valsen er det jo fritt frem å danse og da blir det vanskelig å få folk til å¨skulle spise kake etterpå??? Men gjør det du har mest lyst til du!
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #4 Skrevet 3. juni 2002 Mange anbefaler å ha cirka 1 1/2 time mellom dessertservering og kakespising, og om man skal forholde seg til det kan det være lurt å følge tiden med noe. I de fleste bryllupene jeg har vært i har man først hatt polynese som ender i en sirkel og deretter brudevals. Deretter hadde vi to påfølgende valser slik at vi kunne gjøre unna "pliktdansene" med foreldre og forlovere før bryllupskaken ble trillet inn. Det fungerte fint og de aller fleste holder ut to danser (som regel en med bordkavaler og gjerne en med egen partner) før de finner på å gå ut for å ta en røyk eller noe, og da er alle tilstede når kaken skal sprettes. Vi var forresten veldig skeptiske til polynese, men jeg tror de aller fleste gjestene satte pris på å få beveget seg litt og det skapte mye munterhet. I tillegg får man sett mer til absolutt alle gjestene da man går forbi hverandre til stadighet
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2002 #5 Skrevet 3. juni 2002 Obs, glemte å si; i løpet av de to valsene gikk vi som brudepar fra den ene "påkrevde" dansepartner til den neste og det fungerte veldig fint. Slik slapp også dansenervøse foreldre å danse hele valser med andre og kunne rotere oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå