Gjest mira Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 kjæresten min siker han liker meg veldig godt, at vi har det kjempefint sammen- og det stemmer. Likevel sier han at jeg er nok mer "inni det med hjertetet" enn det han er akkurat nå. Likevel vil han treffe meg og gleder seg til og se meg. Jeg blir litt forvirret, tar det lang tid før menn utvikler sterke følelser for en dame? Skal jeg gi dette mer tid og håpe på at han gjør det?
Steinar40 Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 Umulig å vite. Men man kan jo alltid tro (og føle). Og da tror jeg at jeg personlig ikke hadde blitt veldig mye imponert over å høre en slik uttalelse; for å si det pent.
BunnyBlue Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Jeg tror ikke det er så stor forskjell på menn og kvinner når det kommer til å utvikle følelser. Tror det er først og fremst blir påvirket av miljøet rundt oss fra vi er små. Når man vokser til vil man i tillegg erfare kjærlighet og forelskelse på godt og vondt, og de erfaringene former oss som mennesker. Følelser kan utvikles i alle mulige retningeer, kanskje forsvinner de, kanskje blir det mer vennskapelig, og kanskje er det mannen i ditt liv? Ikke stress med det, idag er alt bra, og dere er glade i hverandre slik jeg forstår. Nyt det! Hvordan morgendagen blir vet ingen, men tiden er ikke bortkastet om det viser seg at forholdet ikke fungerer. Minnet om det fine dere en gang delte, er også verdt noe. Så om du ønsker å gi ham mer tid, så gjør det gjerne!
Steinar40 Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Hvorfor ikke? hi Fordi jeg ikke ønsker å kaste bort tiden på noen som ikke er virkelig glad i meg.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Jeg har så lyst til å finne mannen min, at han virkelig elsker meg og vil satse på meg. Føler jeg ikke har så god tid med tanke på alder. Menn liker meg, så lurer på om jeg skal date igjen.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2013 #7 Skrevet 27. januar 2013 Fordi jeg ikke ønsker å kaste bort tiden på noen som ikke er virkelig glad i meg. Jeg forstår det, men jeg vet faktisk ikke om det er tilfellet her.
Steinar40 Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 Jeg forstår det, men jeg vet faktisk ikke om det er tilfellet her. Det forstår jeg. Og da står du bare igjen med magefølelsen din.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2013 #9 Skrevet 27. januar 2013 Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre, synes det er veldig vanskelig. Han vil ikke jeg skal gå nå .. men kanskje det er best for meg?
Gjest Purple Haze Skrevet 27. januar 2013 #10 Skrevet 27. januar 2013 Følelser utvikler seg alltid over tid. Det er jo ikke sånn at man møter noen, og så pang!, elsker man dem umiddelbart og for resten av livet. Noen bruker lenger tid enn andre på å utvikle følelser, bli sikker på at dette er noe man vil satse på og virkelig bli glad i noen. Han her prøvde nok bare å si, på en noe klønete måte, at du kanskje er mer forelsket enn han akkurat nå, men at han er på vei. Hva med å bare slappe av, nyte og se hvor dette går? Å mase frem det du ønsker å høre fra han vil bare virke mot sin hensikt. 1
Hoppetaujenta Skrevet 27. januar 2013 #11 Skrevet 27. januar 2013 Ja, det går an å gå fra å like hverandre godt i et forhold, til å bli skikkelig glade i hverandre etter hvert. Det er ingen garantier for et forhold; at det vil vare noe lengre eller bli veldig slitesterkt, selv om begge to elsker hverandre vilt og heftig når forholdet starter. Alle forhold blir til mens en går, så hvis du ts har lyst er det bare å snøre sekken og begynne å gå sammen med ham. Hvis du kjenner at du nøler, så lar du det være. Når det er sagt: det finnes mange som kunne være den potensielt "rette" her i verden, men skal en vente og lete til en finner denne "utsøkte juvelen", blir det ikke tid til annet enn akkurat det. Håper at du finne ut av det og gjør det rette for deg.
Steinar40 Skrevet 27. januar 2013 #12 Skrevet 27. januar 2013 (endret) Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre, synes det er veldig vanskelig. Han vil ikke jeg skal gå nå .. men kanskje det er best for meg? Man skal selvfølgelig ikke glemme tidsperspektivet. Personlig vil jeg tenke at i løpet av 1-2 år så må det ha vært en positiv utvikling hvis det skal være liv laga. Med andre ord; folk som tror at man kan vite at den andre er den rette i løpet av noen uker eller måneder er helt på bærtur. Endret 27. januar 2013 av Steinar40
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2013 #13 Skrevet 27. januar 2013 Tusen takk for svar alle sammen:) kanskje det er jeg som forventer for mye på kort tid, er bare så redd for å kaste bort tid på en som ikke vil det samme som meg, forstår ikke vitsen, er også livredd for og bli lurt for en ting..
Steinar40 Skrevet 27. januar 2013 #14 Skrevet 27. januar 2013 Tusen takk for svar alle sammen:) kanskje det er jeg som forventer for mye på kort tid, er bare så redd for å kaste bort tid på en som ikke vil det samme som meg, forstår ikke vitsen, er også livredd for og bli lurt for en ting.. Og det er da magefølelsen din kommer inn i bildet. Det må som sagt være en positiv utvikling hele veien; selv om det ikke går veldig fort.
Gjest Cuntzilla Skrevet 27. januar 2013 #15 Skrevet 27. januar 2013 Hvor lenge har dere vært sammen? For meg tar det laaang tid før jeg kan få den følelsen av at jeg virkelig har hele hjertet i det. På veien så kan man nok føle at den ene er mer inni forholdet enn den andre, man er gjerne ikke på samme nivå hele veien, og man har også forskjellige måter å vise følelser på og tolke andres. Noen stuper inn i ting med hjertet først og bærer alle følelsene utenpå, imens andre er mer reserverte. Det trenger jo ikke nødvendigvis å stemme at du er mer inni det enn han heller, han leser det kanskje bare sånn. Noen har veldig vanskelig for å vise sårbarhet og prøver helst å unngå det, så når andre gjør det så tolker de som en veldig sterk kjærlighetserklæring. Uansett så er det ikke akkurat unormalt at man er forskjellige på dette, men når jeg først har kommet så langt at jeg kaller en person kjæreste så betyr det jo at jeg er så forelsket at jeg kan tydelig se at jeg kommer til å elske denne personen av hele mitt hjerte en dag. Selv om det tar litt tid før denne følelsen blir så sterk som den kan bli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå