Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Hei. Jeg har en samboer og lurte på hva dere hadde tenkt om det jeg lurer på. Jeg stilte min samboer et spørsmål i går, som fikk meg til å tenke litt. Jeg spurte han om han hadde ligget med noen som han viste var gift eller var i et forhold. Han svarte, ja. Da spurte jeg videre om han syns det var riktig. Han svarer: Det er ikke mitt problem. Jeg ble litt satt ut av det svaret. For hva sier det om han? Har han ingen moral? Takk til de som vil svare.
Steinar40 Skrevet 27. januar 2013 #2 Skrevet 27. januar 2013 Ikke akkurat noen innstilling som det står respekt av, nei.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Syns du dette sier noe om hva han tenker om utroskap?
Steinar40 Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 Syns du dette sier noe om hva han tenker om utroskap? Tja, det viser i hvert fall på at han er egoistisk og har manglende empati. Altså at han ikke er interessert i å tenke på hva kjæresten til den han lå med ville føle. Ego folk med manglende empati er alltid en risiko. Men først og fremst bør du legge merke til om han viser deg noen større omtanke eller ikke.
Frk.Strøken. Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Han har jo rett. Det er jo ikke hans problem. Burde ha latt være, ja kanskje. Men fremdeles ikke hans problem at den andre velger å være utro for selv var han ikke det.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Hvis man skal unngå de som har vært utro og de som har vært sammen med noen som er gift eller i et forhold, så er det ikke mange aktuelle partnere igjen. Ser ut som at jeg da skal være singel resten av livet..... Anonym poster: c1fae3dc6dba8266a0bfe21c1f05c45b
ninuska_ Skrevet 27. januar 2013 #7 Skrevet 27. januar 2013 (endret) Han har jo i utgangspunktet ikke sagt at det er riktig eller galt, kun at det ikke er hans problem. Man kan ha en innstilling om at det er feil, men samtidig ikke ens bekymring, eller omvendt. Jeg ville heller være bekymret om han var den gifte som hadde vært utro - med en slik tanke Endret 27. januar 2013 av ninuska_
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 Hei. Jeg har en samboer og lurte på hva dere hadde tenkt om det jeg lurer på. Jeg stilte min samboer et spørsmål i går, som fikk meg til å tenke litt. Jeg spurte han om han hadde ligget med noen som han viste var gift eller var i et forhold. Han svarte, ja. Da spurte jeg videre om han syns det var riktig. Han svarer: Det er ikke mitt problem. Jeg ble litt satt ut av det svaret. For hva sier det om han? Har han ingen moral? Takk til de som vil svare. Hei. Jeg har en samboer og lurte på hva dere hadde tenkt om det jeg lurer på. Jeg stilte min samboer et spørsmål i går, som fikk meg til å tenke litt. Jeg spurte han om han hadde ligget med noen som han viste var gift eller var i et forhold. Han svarte, ja. Da spurte jeg videre om han syns det var riktig. Han svarer: Det er ikke mitt problem. Jeg ble litt satt ut av det svaret. For hva sier det om han? Har han ingen moral? Takk til de som vil svare. Av bitterlig erfaring vet jeg at det som sier mest om en person er svaret på slike spørsmål. Og hvordan personen omtaler og behandler sin ex... Så hvis du faktisk reagerer nå og har mulighet til å gå. Så gjør det.
Gjest Snuppi Skrevet 27. januar 2013 #9 Skrevet 27. januar 2013 (endret) Sånn sett er det vel ikke hans problem at hun var gift. Men ærlig talt! Det går an å finne noen som ikke er gift og ha sex med. Jeg synes at vi alle har et moralsk ansvar å holde oss unna mennesker som er opptatt. Det sier mye om hvilke holdninger en har og evnen til å tenke litt lenger enn sin egen nesetipp. Jeg har 0 respekt for slike korttenkte mennesker. Endret 27. januar 2013 av Snuppi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå