Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var litt trett da jeg skulle legge meg igår og tok ved en feiltakelse en "brun" pille når jeg egentlig skulle tatt en "gul" :oops:

Oppdaget ikke dette før i dag,men tok den riktige pillen da.

Siden det er gått over 36 timer siden den forrige riktige pillen vet jeg ikke om det er sikkert å ha sex lengre......

For jeg tok jo ei pille igår,bare ikke den riktige!

Har det noe å si da?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvilke piller du bruker. Jeg bruker Synfase og det er forskjellig hormon innhold i de forskjellige fargene.

Hvis du har tatt mindre eller mer hormoner enn du egentlig skulle, er det kanskje en mulighet til at det blir ubalanse i hormonene slik at du ikke er like sikker lenger.

Du burde sjekke bruksanvisningen til pillene dine om det kan stå noe der, eller ringe til legen din for å bli helt sikker.

Skrevet

Huff... er noe styr med disse pillene. Har klusset en del selv, men aldri tatt feil farge. har hendt at jeg har glemt å ta en og det har gått mer enn 40 timer etc :oops:

Hadde jeg vært deg ville jeg brukt annen prevensjon i tillegg frem til neste pillebrett. Eller du kan jo som sagt høre med legen din om innvirkningen av pillene i og med at det mest sannsynlig kan være ulikt hormonnivå siden du har flerfargede piller, er det trefase du går på??

Skrevet

Takk for svar! :)

Jeg bruker Trionetta,tror det er trefase.......

Hvor lenge må jeg vente før jeg kan ha sex uten bruk av en annen prevensjon?

:roll:

Skrevet

Med Synfase må det gå 14 dager før du er sikker. Siden både synfase og trionetta er trefase vil jeg tro at dette er likt.

Skrevet

Ja,ja....

Jeg får vel vente med å ha sex på 14 dager da! :grine:

Hadde sex samme dagen som jeg tok feil pille,så i teorien kan jeg bli/være gravid.......

Får håpe det går bra da!

Skrevet

Det går nok bra skal du se!

Jeg hadde faktisk samme problemet da jeg begynte på nåværende pillebrett. Jeg var fri for pillen og måtte få fakset resept til Apoteket. De kunne ikke gjøre det før neste dag og dermed fikk jeg ikke tatt pillen før det var gått 36 timer.

Jeg fikk mensen i dag så gravid er jeg i allefall ikke.

Skrevet
Ja,ja....

Hadde sex samme dagen som jeg tok feil pille,så i teorien kan jeg bli/være gravid.......

Får håpe det går bra da!

Hvis det fortsatt ikke har gått 72 timer etter at du hadde sex, kan du ta angrepille for å være sikker! Får du reseptfritt på apoteket, heter NorLevo.

Skrevet (endret)

Takk for gode svar!

Tror nok ikke jeg er gravid,men det er ikke verdens undergang om jeg er det.

:wink:

Endret av Modesty
Gjest Anonymous
Skrevet

du kan jo ha sex da , bare bruke kondom :-)

Skrevet (endret)

......................

Endret av Modesty
Skrevet
Ja,ja....

Får håpe det går bra da!

JA! hehe... Så kan vi gå å kjøpe baby klær :kul:

:husarbeid:

Skrevet

Du kan fint ha sex selv om du har tatt feil pille.

De "gule" og "brune" pillene har ulikt hormoninnhold, men om du bommer med bare en pille så spiller det ingen rolle.

Så kos deg, du! :wink:

Skrevet (endret)

........................

Endret av Modesty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...