Gjest Darthoven Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 Hvor burde jeg dra? Lofoten? Har alltid drømt om å svømme med torsk! 2
Gjest Darthoven Skrevet 27. januar 2013 #3 Skrevet 27. januar 2013 Det kunne jeg sagt om dine 1522 innlegg om nynorsk også!
Gjest Darthoven Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Hvilken strid? Kjenner ingen som bryr seg, hverken nynorskbrukarararar eller "målfolk"
Rskre Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Hvilken strid? Kjenner ingen som bryr seg, hverken nynorskbrukarararar eller "målfolk"
Gjest Darthoven Skrevet 27. januar 2013 #7 Skrevet 27. januar 2013 Lolz! Nynorskmannen har ROSA hansker jo!
Rskre Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 Lolz! Nynorskmannen har ROSA hansker jo! Det er ikkje tvil om at han Ivar Aasen slår motstandaren medvitslaus!
Rskre Skrevet 27. januar 2013 #9 Skrevet 27. januar 2013 Målet hennar mor me vil - aldri, aldri gløyma. Kor det gjeng i verdi til, det vil tunga gøyma. Der me fekk i moderarv alt det beste, hjarta tarv! Harald åtte ikkje stål, betre til sitt yrke. Olav og ved dette mål, bygde opp vår kyrkje. Tunga tala, borni log, folkelukka aldri dog. Skal så Noreg standa enn, då lyt framfor stålet. Noregs kvinner, born og menn leggja hug til målet. Tynet tunga, døyr me fleir standa aldri uppatt meir. Me som her ei mor hev ått, uppi desse dalar. Om me veit, me veit det godt, kor så hjarta talar. Veit at målet hennar mor, gjev for oss dei rette ord.
Rskre Skrevet 27. januar 2013 #10 Skrevet 27. januar 2013 (endret) I bygda var striden så kvass at ein bonde nekta å pare kyrne sine med avlsstuten som stod i fjøset til ein bokmålsmann. - Ikkje nokon «bokmålsstut» til mi ku, nei!, sa nynorskbonden. Endret 27. januar 2013 av Rskre
Hoppetaujenta Skrevet 27. januar 2013 #11 Skrevet 27. januar 2013 (endret) ...men ellers er vel oppdrettstorsk den sikreste plassen å prøve hos. De kommer seg ikke ut derfra. Endret 27. januar 2013 av Hoppetaujenta
Gjest Darthoven Skrevet 27. januar 2013 #12 Skrevet 27. januar 2013 Jøss. Jaja, lykke til i "krigen".
Gjest Darthoven Skrevet 27. januar 2013 #13 Skrevet 27. januar 2013 ...men ellers er vel oppdrettstorsk den sikreste plassen å lete hos. De kommer seg ikke ut derfra. Vil svømme med torsk i sitt naturlige miljø! Har fisket torsk, da jeg er svært aktiv sportsfisker, og prøvd å hoppe uti samtidig som jeg har sluppet den fri. En gang fikk jeg tak i den og prøvde å "ri" den under vann, men den gjorde ikke så mye. Mulig det er mer futt i sjøørret, sei eller muligens lyr, men det er liksom torsk jeg vil svømme med da! Vet ikke hvorfor...Er jeg normal?
Hoppetaujenta Skrevet 27. januar 2013 #14 Skrevet 27. januar 2013 "Danser med ulver"..."Svømmer med torsk"...vi har en ny stor film å se frem til skjønner jeg.
BunnyBlue Skrevet 27. januar 2013 #15 Skrevet 27. januar 2013 Er det ikke dette som kalles dykking, da? De fleste jeg kjenner som driver med dykking, liker det nettopp fordi det er facinerende å studere for eksempel torskens atferd i sitt naturlige miljø. Hvis det derimot er tanken på sjødyr som ridedyr du liker, så anbefaler jeg deg å heller prøve niser. De har en mer fordelaktig størrelse og styrke, men først og fremst kognitive evner som hever opplevelsen til et høyere nivå Forresten, Lofoten er et ufattelig imponerende sted, men om det er lang avstand fra ditt bosted og du er utålmodig, så ville jeg gått for dykkekurs (om du ikke har) i lokalområdet, og heller tatt Lofoten senere. Da har du større sjanser for å planlegge en skikkelig opplevelse! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå