AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #41 Skrevet 28. januar 2013 Du er klar over at det er ulovlig å ikke velge å ansette en person pga utseendet? Vil påstå at din dårlige dømmekraft er verre enn min. Jeg gjør iallefall ikke noe ulovlig Er du virkelig så umoden at du tror et par utvidete ører gjør en person til dårlig ansettelsesmateriale? Naivt innlegg. Du kan jo gå inn på ethvert utested, hver café, hver klesbutikk, hver reklamebedrift, hvert magasin og si det. Ja, du kan jo skrive inn til KG også for den saks skyld, du tror vel ikke at kvinnene på forsiden er tilfeldig valgt? Anonym poster: 418cb14acbc37fb1a201f41fb6e28624 1
Chiara Skrevet 28. januar 2013 #42 Skrevet 28. januar 2013 Jeg bryr meg fint lite om kroppskunst og øreplugger, har flere venner som har det. Når det er sagt, og for å roe den svært så kritiske ab over her, så er fastlegen min både tatovert og har utvidet hull i ørene. Og han er jammen dritflink også. 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #43 Skrevet 28. januar 2013 Jeg bryr meg fint lite om kroppskunst og øreplugger, har flere venner som har det. Når det er sagt, og for å roe den svært så kritiske ab over her, så er fastlegen min både tatovert og har utvidet hull i ørene. Og han er jammen dritflink også. Jeg er ganske så rolig, men det er bare så håpløst naivt å gå rundt og rette pekefingre mot alle og enhver fordi de har en eller annen fordom. Alle har det! Alle! At fastlegen din har tatoeringer endrer ikke på det faktum. Anonym poster: 418cb14acbc37fb1a201f41fb6e28624
Chiara Skrevet 28. januar 2013 #44 Skrevet 28. januar 2013 Jeg er ganske så rolig, men det er bare så håpløst naivt å gå rundt og rette pekefingre mot alle og enhver fordi de har en eller annen fordom. Alle har det! Alle! At fastlegen din har tatoeringer endrer ikke på det faktum. Anonym poster: 418cb14acbc37fb1a201f41fb6e28624 Du skrev jo akkurat at de sjeldent er oppegående og brydde seg om jobb, da. Såehh.. Det er ikke en fordom? 4
Uglen Skrevet 28. januar 2013 #45 Skrevet 28. januar 2013 (...) det er bare så håpløst naivt å gå rundt og rette pekefingre mot alle og enhver fordi de har en eller annen fordom. Alle har det! Alle! Anonym poster: 418cb14acbc37fb1a201f41fb6e28624 Ja. Jeg, f.eks, merker at jeg har fordommer mot folk som vrenger ut av seg sneversynte generaliseringer på forum. 5
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #46 Skrevet 28. januar 2013 Du skrev jo akkurat at de sjeldent er oppegående og brydde seg om jobb, da. Såehh.. Det er ikke en fordom? Det skrev jeg så slettes ikke! Anonym poster: 418cb14acbc37fb1a201f41fb6e28624
Chiara Skrevet 28. januar 2013 #47 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Det skrev jeg så slettes ikke! Anonym poster: 418cb14acbc37fb1a201f41fb6e28624 Da var det ikke deg jeg skrev til heller. Jeg svarte til den ab som skrev det. Den ab jeg sikter til postet kl 21 i går. Edit: Autokorrekt Endret 28. januar 2013 av Chiara
Snurrebart Skrevet 28. januar 2013 #48 Skrevet 28. januar 2013 (endret) Aner ikke hva det heter eller hva jeg skal kalle det. Merkeligste trenden i min levetid, og det er vel akkurat en trend det er. Det som er ille er at det ikke lar seg reversere når åpningen først er stor nok. Jeg tar meg selv ofte i å tenke "han/hun kommer til å angre når han/hun blir voksen", men de er jo ofte 25 eller eldre. Hvis noen her inne har dette, kan dere si noe om hvordan dere kom fram til at det var noe dere ville, hva dere tenker om "fremtiden" (når man etter hvert blir 50 og enda eldre enn det) osv? Føler dere at dere blir dømt pga dette, selv om det kanskje er vanskelig å fange opp? Jeg tenker i hvert fall at jeg ville vært skeptisk til å ansette en slik person, og jeg ville ikke gitt viktige oppgaver/ansvar til en person som i mine øyne lyser dårlig dømmekraft. Jeg får en "Østbanehallen light"-feeling. Man er kanskje ikke helt der at man går med rosa hår, mye rare piercinger, går i forskjellige "kostymer" osv, men jeg synes det går ut på mye av det samme. Anonym poster: efd9a1c6d4ac14bf1fb6a161b65deb9a Dette er ingen trend. Dette er innenfor piercing/bodmod og er noe folk kan interessere seg for. En av de er meg. Inntil for 5 år siden var jeg overhodet ikke interessert i dette og syntes det var stygt, men en dag endret dette seg. Jeg gikk fra 2 mm piercingringer til 14 mm tunneller i øreflippene, og diverse andre tunneller i diverse størrelser. Nå har jeg bare to utvidede hull igjen og de er mindre, måtte ta ut de store pga. allergi for metallet i smykkene jeg hadde, desverre. Ble en litt heftig reaksjon... Surt når du endelig har nådd størrelsen du liker, men samme kan det være. Jeg bryr meg ikke om hva folk på gaten, eller hvor som helst, mener om det. Jeg liker det selv, og det er jeg som skal leve med mitt speilbilde. Jeg har svære tattoveringer og piercinger, og har fremdeles full jobb og god lønn, samboer, gode venner, og ikke minst god helse. Hva mer trenger jeg? Bry deg litt mindre om hva andre velger å gjøre med kroppen sin. Aksepter at alle er forskjellige. Så lenge de ikke stapper tunneller i ørene dine, hva er problemet? Sjekk bmezine.com, og lær deg litt mer om andre interesser. Glemte å legge til at Nei, føler meg ikke dømt eller sett rart på. Men kanskje litt helt normale hår og klesstil er med på å gjøre meg "standardisert". Og jeg tror ikke jeg er mer lekker når jeg er 50+ uansett piercinger/tattoveringer eller ei. Min kropp er min kropp uansett min alder, og den er jeg glad i. Endret 28. januar 2013 av Snurrebart 4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2013 #49 Skrevet 28. januar 2013 Da var det ikke deg jeg sier til heller. Jeg svarte til den ab som skrev det. Ehh.. du siterte tilogmed innlegget og jeg skrev ikke det du påstod. Anonym poster: 418cb14acbc37fb1a201f41fb6e28624
Kjempeliten Skrevet 28. januar 2013 #50 Skrevet 28. januar 2013 Jeg er ganske så rolig, men det er bare så håpløst naivt å gå rundt og rette pekefingre mot alle og enhver fordi de har en eller annen fordom. Alle har det! Alle! At fastlegen din har tatoeringer endrer ikke på det faktum. Anonym poster: 418cb14acbc37fb1a201f41fb6e28624 Det er da verre å ha fordommer mot folks utseende, enn å rette pekefinger mot de som har fordommer. Ja de aller fleste har fordommer, men det er fullt lov å prøve å gjøre noe med det. Jeg har en kamerat som før sa han var flau over å gå med meg på gata pga jeg så ut som jeg gjorde. (alternativ stil, piercinger osv). Men nå noen år etter, vi er blitt gode venner og han kom inn i et annet miljø så har han absolutt ikke noe imot slike mennesker lenger. Jeg jobbet med å få han til å akseptere meg, fordi jeg var glad i han. Og det har hjulpet at han fikk se "oss" som normale mennesker og ikke bare emo-kids som hang på hjørnet 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå