iev Skrevet 27. januar 2013 #1 Skrevet 27. januar 2013 (endret) jeg sliter med stress. Jeg overtenker, spenner meg hele tiden og stresser meg opp hele tiden. Dessutenbekymrer jeg meg mye for tiden. What to do? forslag til hvordan jeg kan slappe av? øvelser? te? osv osv Endret 27. januar 2013 av iev
Gjest LostCase Skrevet 28. januar 2013 #2 Skrevet 28. januar 2013 I forbindelse med jobben har jeg vært på stressmestringskurs. Der fikk vi noen cd'er som faktisk funket utrolig bra. Aner ikke hvor de har blitt av men tror man får kjøpt de på nettet. Noen av de hadde bare behagelige lyder, fuglekvitter, vind ol. mens andre hadde guidet meditasjon. Veldig bra for å få slappet av og klarnet hodet.
t0nje Skrevet 28. januar 2013 #3 Skrevet 28. januar 2013 Jeg har/hadde samme problemet selv og for meg funker det å sove. masse. men om du har mulighet til det er en annen ting. Og når en blir stresset, fokuser på å ikke bli det. En uting med å sove mye er at en føler at en er i koma 24/7, men heller koma i en uka kontra stresset 24/7
rockarollawoman Skrevet 28. januar 2013 #4 Skrevet 28. januar 2013 Kartlegg hva det er som stresser deg, unngå de stressfaktorene du kan. Skriv ned ting du grubler på før du legger deg - problemer skal ikke tas med til sengs! Vær i aktivitet hver dag, tren (spesielt intensiv kondisjonstrening, som midlertidig får tankene på andre baner, og får ned stressnivået i kroppen på sikt,) spis riktig, sov nok, ha gode folk rundt deg.
Spent... Skrevet 28. januar 2013 #5 Skrevet 28. januar 2013 Hei, Jeg er sykmeldt for blant annet dette, og jeg har fått noen tips av mine venninner: -Jeg går til "stress" behandling, dvs. får avslappende massasje 2-3 ganger i mnd. -Jeg puster dypt 5-6 ganger når jeg sitter på do (etter å ha tisset). -Jeg slapper av, minst 1 gang om dagen, med rolig musikk (søk på relax music o.l. på youtube). -Trener regelmessig inkl yoga/pilates
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå