AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Tips anyone? Har hatt ørten bikkjer, og det minste problemet har vært dekk. Sitt lærte hun imidlertid etter kanskje fem repetisjoner, men dekk virker altså umulig. Ja, jeg har forsøkt på forskjellig underlag. Anonym poster: 4097afec3ebd76c4a5711102cd2a4c39
Sugerøret Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 (endret) Hvilken rase og hvor gammel er den? hva slags forsterker bruker du ?? Og det å si hunden ikke vil lære er vel feil .Du er læreren,hva gjør du feil? Roastbiff,laks, finn ut hva som virkelig motiverer. Før gobiten sakte ned mot gulvet slik at valpen må følge med ned.Så fort den har magen i gulvet - belønn! Kanskje du stresser for mye og det merker valpen,eller at den har vondt noe sted? Sene,muskel som er øm og gjør det vanskelig å ligge? Endret 26. januar 2013 av Kårky
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Neida. Selvsagt vil hun lære. Uttrykte meg feil. Har forsøkt med godbit hun er gira på og ost (storebror elsker ost). Hun er en engelsk cocker og er 11 uker. Kan kanskje ikke forvente så mye enda, men jeg husker ærlig talt ikke når de andre hundene mine lærte seg dette. Anonym poster: 4097afec3ebd76c4a5711102cd2a4c39
Sugerøret Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Oh hehe tror du kansje er liiitt for gira La valpen fordøye sitt først ,dekk er litt mer vanskelig.Men fortsett å trene og husk kun en ting av gangen.!
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 Og mens jeg har deg "på tråden". VET at jeg ikke kan forvente at hun er stueren allerede - det tar nok litt tid. Men den røde tråden hos tidligere hunder er at de, ved uhell, har nærmet seg døra mer og mer. Med klumpen her virker det ett fett hvor hun gjør fra seg. Skjer uansett ikke ofte, for hun blir tatt ut etter mat, lek og søvn. Allikevel har hun ikke det mønsteret jeg er vant til, så jeg lurer bare på om dette er vanlig. Før noen kommer med pepper så vil jeg bare poengtere at det ikke er et problem men generelt spørsmål Man tror liksom man har så peil helt til det dukker opp en liten tass som gjør ting på en helt annen måte enn man er vant til Anonym poster: 4097afec3ebd76c4a5711102cd2a4c39
Sugerøret Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 ikkno pepper her. Den forsvant til peppersausen valpen er 11 uker gammel ,do trening tar tiiid. Noen er raske,mens andre er ikke husreine før de nærmer seg 1år. Ut etter soving,mat,lek og legg merke til når valpen starter å røre seg litt vekk fra området -sån litt rundt i ring opplegg - Da kan det være at den må ut Du får ikke en lik hund,selv med samme rase og innenfor samme kull. Alle mine har vært forskjellige.Siste mann var stuerein da han kom som 8ukers valp.DET forventet jeg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 Jeg ser når hun må "nummer to", men tissing kommer når det kommer. Går imidlertid greit. I dag har det vært ett uhell, og det må jeg si meg fornøyd med Er langt ifra sløv når det gjelder å ta med ut osv, så det går seg nok til. Husker dog like lite av valpeperioden som jeg gjør med utviklingen til dattera mi Anonym poster: 4097afec3ebd76c4a5711102cd2a4c39
Sulosi Skrevet 26. januar 2013 #8 Skrevet 26. januar 2013 Det tok laaang tid før min tispe ble stueren, 11 uker er ingenting. La jenta ta ting i sitt tempo. Blir det for mye fokus på å lære kan du ende opp med en hund som forventer mye av deg som eier. Det aktivitetstilbudet hun får nå vil hun forvente som voksen også. Frem til min var 12 uker hadde jeg fokus på sosialisering og så satte jeg navn på ting hun gjorde. Feks sa jeg tiss hver gang hun tisset, kom hver gang hun løp mot meg, ligg når hun la seg osv.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #9 Skrevet 26. januar 2013 Det tok laaang tid før min tispe ble stueren, 11 uker er ingenting. La jenta ta ting i sitt tempo. Blir det for mye fokus på å lære kan du ende opp med en hund som forventer mye av deg som eier. Det aktivitetstilbudet hun får nå vil hun forvente som voksen også. Frem til min var 12 uker hadde jeg fokus på sosialisering og så satte jeg navn på ting hun gjorde. Feks sa jeg tiss hver gang hun tisset, kom hver gang hun løp mot meg, ligg når hun la seg osv. Forventer ingenting enda, så det går fint. Sier "tisse" når vi er ute osv. Storebror var stueren da han var omkring fire måneder, men var tidlig ute med å gå mot døra. Dette er jeg også vant til med andre hunder. Når det er sagt er han veeeldig verbal i tillegg, så det har liksom ikke vært til å ta feil av. Men - det er jo ikke alle hunder som signaliserer at de må ut heller. Hadde et par cockere i gamle dager som aldri sa ifra men hadde enorme festblærer. Det hører med til historien at min yngre søster skulle passe dem et døgn. Da jeg kom hjem spurte jeg når de var ute sist. Svaret: "De har ikke vært ute". Uff, da ble jeg sint. 18 timer siden sist Anonym poster: 4097afec3ebd76c4a5711102cd2a4c39
Sulosi Skrevet 26. januar 2013 #10 Skrevet 26. januar 2013 Stemmer det at ikke alle er like verbale, ei heller er alle like tydelige i kroppsspråket når de må på do. Min snurret ikke i ring, hun satte seg rett ned. Nå setter hun potene i fanget mitt når hun vil noe og da kan jeg spørre hva hun vil. Mat? Hun spretter ned og bort til skåla. Tisse? Hun hopper ned og går mot gangen. Hun hører og forstår mere enn hun klarer å signalisere selv. Du må bare lete etter fellestrekk,-hva gjør hun rett før hun tisser inne?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #11 Skrevet 26. januar 2013 Stemmer det at ikke alle er like verbale, ei heller er alle like tydelige i kroppsspråket når de må på do. Min snurret ikke i ring, hun satte seg rett ned. Nå setter hun potene i fanget mitt når hun vil noe og da kan jeg spørre hva hun vil. Mat? Hun spretter ned og bort til skåla. Tisse? Hun hopper ned og går mot gangen. Hun hører og forstår mere enn hun klarer å signalisere selv. Du må bare lete etter fellestrekk,-hva gjør hun rett før hun tisser inne? Bæsjinga er lett; hun snuser litt småfrenetisk rundt. Signalene før tissing har jeg ikke klart å fange opp enda. I mine øyne, akkurat nå, setter hun seg bare bom ned. Hun viser sikkert et eller annet, men klarer ikke tolke det. Anonym poster: 4097afec3ebd76c4a5711102cd2a4c39
Gjest Skrevet 27. januar 2013 #12 Skrevet 27. januar 2013 Å bli husrein kan gå som en drøm for noen! For meg tok det ca 4 mnd før den var så og si husrein, noen uhell inne, men da klint oppi døra og tilfeller hvor jeg var alt for treg (i dusjen eller midt i hektisk matlaging og fulgte ikk helt med), mens venninen min som fulgte alle kunstens regler, alle tider, alt hun kunne, voktet over den som en hauk, hun brukte nesten et år før den var helt ren!
ninuska_ Skrevet 27. januar 2013 #13 Skrevet 27. januar 2013 Har du prøvd å holde godbiten i hånda, ned mot gulvet, og bare la han snuse... plutselig legger han seg og da kan du gi godbit. Det fungerte utmerket når pusekatten min lærte seg dekk
Santflows Skrevet 27. januar 2013 #14 Skrevet 27. januar 2013 Når jeg lærte en valp dekk, sa jeg det mens jeg la hånden ned på gulvet foran hunden. Så ville den leke litt med den, og la seg da ned. Så fortsatte jeg å gjøre det, så nå har han lært seg dekk:)
vimse Skrevet 27. januar 2013 #15 Skrevet 27. januar 2013 Ang tissing. Her var valpen vant til tepper(...) i valpekassa, og da hun kom hit tisset hun på teppene, bortsett fra det under salongbordet. Jeg fjernet alle teppene, la et stort badehåndkle foran inngangs- og verandadør, og hun gikk dit, med få unntak. Rett ut med oss når hun nærmet seg dørene, og nå går hun til døren og skraper, var vel snaue 4 mnd gammel. Det har funket for oss i alle fall Ang dekk så har jeg lært den inn i lek som nevnt ovenfor, og plutselig satt den-helt av seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå