Gå til innhold

Hvordan bli kvitt min nye "bestevennine"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men får bare prøve å gjøre det forståelig.

Det gjelder ei jeg har gått på barne- og ungdomsskolen med. Vi har aldri vært venniner, mer på hils. Så var vi på fest hos en felles vennine før jul en gang. Vi har vært facebook venner en stund, men ikke minimalt med kontakt.

For tre uker siden tok hun kontakt på facebook ang noe jobbrelatert. Vi kom innom privatlivet og hun tilbydde seg og komme å hjelpe til med noe helgen etter. Jeg takket selvfølgelig ja, men gikk egentlig ut ifra at det var tomme ord. Men hun dukket opp og var til veldig god hjelp, noe jeg selvfølgelig er veldig takknemlig for.

Problemet er at hun nå ser på oss som venniner. Hennes personlighet er veldig ulik min, og hun har gjort en del ting som jeg ikke kan godta. Det er riktignok ikke blitt gjort mot meg, men det krasjer totalt med mitt syn på hvordan man behandler venner.

Dette er grunnen til at jeg ikke ønsker noe vennineforhold til henne, nen hvordan avviser jeg henne på en grei måte? Å ikke svare på meldinger ol vil nok ikke fungere for hun jobber like ved min jobb, og har derfor begynt å komme innom der for å prate.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den festen før jul var første gang på lenge vi pratet sammen, det var derfor jeg nevnte den. Men etterpå var det stilt frem til for 3 uker siden

Ts

Skrevet

Du klarer vel jatte med litt i jobbsammenheng av ren høflighet, sånn siden du takket ja til hjelp mener jeg?

Utover det er det bare å takke nei til invitasjoner og styre unna sosiale treff sammen på høflig vis.

• Liker 3
Skrevet

Da burdte du i hvertfall ikke sagt ja til at hun kunne hjelpe deg......

Å ikke ville være venner med noe hun har gjort mot noen som ikke er deg.... jezz... 14 år eller?

Anonym poster: 5960f7d7f6a80b5045d732783536359b

• Liker 1
Skrevet

Det hun gjorde var skikkelig stygt gjort mot den hun gjorde det mot, som da var hennes bestevennine. Og slike venner vil jeg faktisk ikke ha.

Det var tydeligvis dumt å takke ja til hjelpen, men jeg trodde faktisk det var tomme ord, og ble rimelig overrasket da hun dukket opp.

Ts

Skrevet (endret)

Det hun gjorde var skikkelig stygt gjort mot den hun gjorde det mot, som da var hennes bestevennine. Og slike venner vil jeg faktisk ikke ha.

Det var tydeligvis dumt å takke ja til hjelpen, men jeg trodde faktisk det var tomme ord, og ble rimelig overrasket da hun dukket opp.

Ts

OK - men da må du enten være ærlig med henne, eller jatte med. Det er jo ingen annen måte å løse det på.

Er det lov å spørre sånn ca om hva hun gjorde sånn ifht hvorvidt du skal være ærlig med henne eller ikke? Og er dette lenge siden?

Og ja, du var dum som takket ja til hjelp. Du burde takket nei.

Endret av norah
Skrevet

Hun hadde sex med sin bestevennines forlovede for å bevise at han var en drittsekk. Det er jeg forsåvidt enig at han er ( siden han hadde sex med henne) men det gjør ikke handlingen rett

Skrevet

Hun hadde sex med sin bestevennines forlovede for å bevise at han var en drittsekk. Det er jeg forsåvidt enig at han er ( siden han hadde sex med henne) men det gjør ikke handlingen rett

Vestlandet?

Anonym poster: 18e4ae59d95c0a11410e889399be0f74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...