Petalouda Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 får jeg se bilde av hva du ser for deg som bryllupskake .. ?
Anglofil Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 Dette var vår bryllupskake: Sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant. Mvh Yvonne
Charlie28 Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Jeg skal lage min kake selv. Synes det koster så utrolig mye, og så er jeg flink til å lage (og dekorere) kaker. Vi skal ha en utrolig god og saftig sjokoladekake, med en veldig god sjokoladekrem inni. utpå blir det smørkrem m/vaniljasmak (og gumpaste den hvite toetrasjerkaken med lange rysjer). Kaken vår blir 3 forskjellige deler. En kake med bare roser ytpå, så en kake bestående av 2 etasjer, hvor den ene er med roser, og den andre med rysjer. Og så skal vi ha et stativ med vaniljemuffins med roser. Noe slik ca: rosekakene: rysjene (en av disse typene. ikke helt bestemt meg)
Ella1981 Skrevet 28. januar 2013 #7 Skrevet 28. januar 2013 Vi har sett for oss en sjokoladekake som er dekket av hvit fondant. Men så har jeg fått høre at fondant egentlig ikke er så veldig godt...? Det er jo vesentlig, så om det er tilfelle så må vi vurdere en annen vri
Petalouda Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2013 Vi har sett for oss en sjokoladekake som er dekket av hvit fondant. Men så har jeg fått høre at fondant egentlig ikke er så veldig godt...? Det er jo vesentlig, så om det er tilfelle så må vi vurdere en annen vri om fondant er godt eller ikke er jo en smakssak. Jeg antar du snakker om mmf, altså marshmallowfondant. LIker man marshmallows liker man iallefall fondanten, stort sett. Jeg liker ikke marshmallows men er veldig glad i å jobbe med mmf, det er mye smidigere enn marsipan, det farges finere, og lar du den være ufarget er den jo hvit og ren som snø. Og jeg syns smaken er brukbar Dessuten - og det er jo et viktig poeng - kan den spises av stort sett alle fordi den jo er nøttefri.
melly666 Skrevet 28. januar 2013 #9 Skrevet 28. januar 2013 Jeg ønsker å gifte meg på høsten med høsttema og lilla som hovedfarge. Derfor håper jeg at kaken vår kan passe til en av de to, uten å bli for temafest. Noe av det jeg har sett for meg: (uten lilla dinosaurer) (men mer høst, som blader istedenfor blomster)
Fru.Vigeland Skrevet 29. januar 2013 #10 Skrevet 29. januar 2013 Her er vår bryllupskake Kjempe fornøyd og kjempe god
Anglofil Skrevet 30. januar 2013 #11 Skrevet 30. januar 2013 Vi har sett for oss en sjokoladekake som er dekket av hvit fondant. Men så har jeg fått høre at fondant egentlig ikke er så veldig godt...? Det er jo vesentlig, så om det er tilfelle så må vi vurdere en annen vri Dette er jo individuelt, men vi fikk mye skryt for vår kake, nettopp at den egentlig var bedre enn en marsipankake. Mange synes marsipankake kan bli litt vel mektig, og mange satte pris på sukkerfondanten vi hadde på kaken. Vi ble også strålende fornøyde! Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå