Gjest mørk Skrevet 16. mars 2004 #1 Skrevet 16. mars 2004 Har mørkt hår, og derfor mørke kroppshår også. Synes hårene på overleppa begynner å synes (Kan jo godt være paranoide meg..) men de er synlige. What to do? Har ikke lyst til å barbere, det vil jo bare øke hårveksten. voks er vondt..
Fakse Skrevet 16. mars 2004 #2 Skrevet 16. mars 2004 Hva med å bleke? Finnes mye fint på markedet, spør om hjelp i et parfymeri!
Tusseline Skrevet 16. mars 2004 #3 Skrevet 16. mars 2004 Hva med å bleke? Finnes mye fint på markedet' date=' spør om hjelp i et parfymeri![/quote'] Enten hårene på overleppa er lyse eller mørke, er det ikke særlig pent og langt fra feminint. Sats på voks, du, og prøv gjerne i en salong første gang.
Mrs. B Skrevet 17. mars 2004 #4 Skrevet 17. mars 2004 Du kan fjerne det selv med slike voksstrips til ansiktet. Anbefaler Nair sine fremfor Veet. Synes man blir mer sår av Veet. Det gjør litt vondt, men man venner seg til det. Trenges ikke å gjøres så ofte.
Gjest Myumi Skrevet 17. mars 2004 #5 Skrevet 17. mars 2004 voks er vondt.. Voks er ikke direkte vondt, bare litt ubehagelig men det er snakk om sekunder her- dette klarer du. Jeg anbefaler ikke bleking av hårene på overleppen, fjern dem helt, det er det aller peneste.
Fakse Skrevet 17. mars 2004 #6 Skrevet 17. mars 2004 Voks er ikke direkte vondt, bare litt ubehagelig men det er snakk om sekunder her- dette klarer du. Jeg anbefaler ikke bleking av hårene på overleppen, fjern dem helt, det er det aller peneste. Helt enig! Gjør man det i salong slipper man å mote seg opp selv! Men om hun absolutt ikke vil vokse (virker egentlig sånn) så er bleking et mye bedre alternativ enn barbering *grøss*
Gjest mørk Skrevet 17. mars 2004 #7 Skrevet 17. mars 2004 ok.. jeg får kjøpe meg noen ansiktsvoks fra Nair. Kankje kjøle ned leppa med isbiter først? Takker for innspill.
Gjest Virvel Skrevet 17. mars 2004 #8 Skrevet 17. mars 2004 Har ikke lyst til å barbere, det vil jo bare øke hårveksten. NEI! Hårvekst øker ikke hårveksten, det er fysisk umulig! Hvis man fikk mer hår av å barbere, hvorfor finnes det da skallede menn? De kunne jo bare barbert hodet... Men du burde såklart ikke barbere likevel, stikkende bart er særdeles ulekkert.
Susanna Skrevet 17. mars 2004 #9 Skrevet 17. mars 2004 Hva med elektrolysebehandling? Sitat fra Sjølyst kosmetiske klinikk: Elektrolyse behandling/ Epilysebehandling har lenge vært den eneste metoden som til en viss grad fjerner hår permanent. Hver hårsekk behandles individuelt ved at en nål stikke ned i hårsekken ved siden av hårstrået, og tilfører strøm. Dette gjør vondt og det tar lang tid å behandle større områder. Behandlingen må som regel gjentas for å gi et tilfredstillende resultat, og resultatet avhenger mye av terapeutens dyktighet og tålmodighet. Uført på riktig måte og med det mest moderne utstyr, vil laser gi et raskere og bedre resultat med mindre smerte og utgifter enn med elektrolyse. Elektrolyse kan imidlertid være et godt alternativ ved mindre områder og der hvor hårene er lyse eller huden så mørk at laser ikke kan benyttes. eller laser: Diodelaser avgir sterke lyssglimt av rødt lys. Det røde lyset trenger inn i huden. Om det finnes mørkt pigment, absorberes lyset i det og går over til varme. Mørkt hår inneholder mye pigment og blir derfor kraftig opphetet. Varmen ledes over i hårsekken som dermed brennes og ødelegges. En venninne av meg ble ihvertfall kjempefornøyd med resultatet!! Lykke til!! :klem2:
Susanna Skrevet 17. mars 2004 #10 Skrevet 17. mars 2004 det er jo fordi di ikke har muligheten for å øke hårveksten, ettersom hørrøttene ikke produserer hår...... Men jo,barbering øker hårveksten. Det tror jeg de fleste som barberer både bikinilinjer, armhuler og legger har merket. De som aldrig har barbert seg har jo mye mindre hårvekst enn de som barberer se, f.eks. på leggene...kan du forklare det da, Virvel?
Gjest Virvel Skrevet 17. mars 2004 #11 Skrevet 17. mars 2004 De som har lite hår på leggene har vel ikke noe behov for å barbere! Dessuten er det mange som begynner å barbere legger, armhuler osv når de er veldig unge, og dermed ikke ferdig utviklet. Hårveksten kan bli betydelig kraftigere fra du er i begynnelsen av tenårene til du er 20. En annen ting er at hvis du er vant til å ha hårløse legger, så virker det naturligvis mye hvis du plutselig lar håret vokse ut igjen. Spør en hvilken som helst person som har litt peiling på hvordan kroppen fungerer: Det er fullstendig, komplett umulig å få mer hår av å barbere.
starie Skrevet 17. mars 2004 #12 Skrevet 17. mars 2004 Det er fullstendig, komplett umulig å få mer hår av å barbere. :enig_animasjon:
Gjest Ellen_ Skrevet 17. mars 2004 #13 Skrevet 17. mars 2004 hårene blir mye grovere om en barberer. Om en ser på de som ikke har barbert leggene, så har de svært lite hår, i motsetning til de som har barbert seg. Det mener jeg! :enig_animasjon:
Dødspingvinen Skrevet 17. mars 2004 #14 Skrevet 17. mars 2004 Grunnen til at en føler at det blir mere hår ved barbering, er at hårene blir litt "grovere". De blir ikke faktisk tykkere, men de blir skarpere når de vokser ut, og stikker mer enn vanlig fram til de er vokst ordentlig ut. Det blir ikke mer hår, det bare føles sånn til håret er ordentlig utgrodd.
tuji Skrevet 17. mars 2004 #15 Skrevet 17. mars 2004 Når man barberer seg, kuttes håret rett av, og får ikke den butte enden det naturlig har. Derfor føles det grovere. Men det er ikke det, og det stimulerer ikke veksten heller.
Dødspingvinen Skrevet 18. mars 2004 #16 Skrevet 18. mars 2004 Når man barberer seg' date=' kuttes håret rett av, og får ikke den butte enden det naturlig har. Derfor føles det grovere. Men det er ikke det, og det stimulerer ikke veksten heller.[/quote'] Tuji sier det mye bedre en meg :enig_animasjon:
Gjest Virvel Skrevet 18. mars 2004 #17 Skrevet 18. mars 2004 Godt at det er noen her som har skjønt det, i hvert fall. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #18 Skrevet 18. mars 2004 Hvis man kjøper slike strips for ansiktet og vokser selv, vil man da bli rød på overleppa en stund etterpå? Skulle gjene prøvd men vil ikke gjøre det i dag hvis huden blir rød og irritert.
Fakse Skrevet 18. mars 2004 #19 Skrevet 18. mars 2004 Hvis man kjøper slike strips for ansiktet og vokser selv, vil man da bli rød på overleppa en stund etterpå? Skulle gjene prøvd men vil ikke gjøre det i dag hvis huden blir rød og irritert. Du kan risikere å bli rød en stund etterpå ja. Voks på kvelden, og ikke når du skal noe kjempeviktig dagen etterpå.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2004 #20 Skrevet 18. mars 2004 om du vokser eller barberer , så er det ingen langvarig fjærning av hår, problemet vil komme tilbake,og bli enda verre. Har både barbert og brukt strips, det blir bare enda verre. Trust me!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå