Gjest Astrid86 Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Hei..jeghar begynt å date en mann med en sønn på 4 år,han jobber borte hele uken slik at han kun har in sønn annenvær helg,noe som er helt greit såklart. Jeg begynte å ane ugler i mosen da han i pappahelgene ringte meg så sent på kvelden,å sa at sønnen nettopp hadde lagt seg,kl var somregel 22-22.30, jeg reagerte på dette ganske fort men sa ingenting til hm såklart. Har selv en sønn på 1 år,somkonsekvent er i seng utlsitt kl 18.00 helg eller ikke. Det ble å vi avtalte a de skulle tilbringe en helg hos oss,de ankom lørdag ettermiddag kl 17.00,da var jeg og min sønn godt igang med kveldsbad før d ble kvedsmat og litt kos,da min sønn var lagt ca 18.15 laget han middag til sin sønn,forøvrig fikk han egen middag.siden han ikke ville ha det vi andre spiste..jeg reagerte litt på at d ble kalt middag når kl nærmet seg18.30. Da han var ferdig spist fikk han sitte med dataspill fram til kl 21.00. Det hører til historien atdenne gutten spiller dataspill heeeele tiden,noe jeg heller ikke er vant til hos en 4 åring. Kl 21.00 ble det laget et kveldsbad til ham,og han var ferdig i ca 21.30 da sto kveldsmat for tur,forann tv med tegnefilm. Ca kl 22.15-22.30 kom han seg i seng...det skal sies at under kveldsmaten klarte stakkaren ikke sitte i ro uten å vippe med hodet i trøtthet,noe hans far ikke bet seg merke i..jeg dristet meg til å spørre når gutteneendelig var i seng om han hadde samme rutine hos mor,men det hadde han ikke... Spørsmålet er som følger: overreagerer jeg? Er dette helt normalt? Så mye dataspill og så dårlige rutiner hos far for en 4 åring kan da ikke være bra? Å selfølgelig,hva bør jeg gjøre? Jeg liker mannen,men vet ikke om jeg orker en overtrøtt 4 åring til kl 23.00 annenvær helg..hadde satt stor pris på litt tips å hjelp i denne saken..
kokkosmamma Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 (endret) veldig rart ja.. viktig det er samme leggetid helg eller ikke, det har faktisk ganske mye og si for hverdagen. spør om hvorfor ungen ikke legger seg før. faren gjør han en bjørnetjeneste Når er det ungen står opp, og når står faren opp? Endret 27. januar 2013 av kokkosmamma
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Her legger 4åringen seg i 18.45-19.00 tiden. Det hender at det blir maks en halv time senere i helgene. Så små barn trenger mye søvn. Jeg synes ikke at rutinene faren har med barnet høres sunt ut. Anonym poster: 04fd86fc878e27c2cdd33bb47d0e298b 2
Gjest Astrid86 Skrevet 27. januar 2013 #4 Skrevet 27. januar 2013 De kom tusslende opp i 10 tiden begge to da de sov her, ellers når jeg vet han har pappahelg har jeg spurt litt om når han står opp, da svarer han irundt kl 07.30..uansettbså er jo det for lite søvn i forhold til hva en 4 åring trenger. Er det mulig han er lat pga dataspill? Han spiller data hele tiden,jeg spurte da de var her om han ville bli med meg og min sønn ut på akebrett,men d hadde han ikke lust til,så far ble sittende inne å spille med ham fra ca 10.30 søndagsmorgen til de dro hjem litt over kl 17.. Kan slik aktivitet gjøre ham "smårar" ? Jeg er nøye med frisk luft og slikt til min sønn, sunne aktiviteter som gjør ham sliten til kvelds. Er så usikker på om jrg skal gå noe videre i dette forholdet når synet på å være forelder er så forskjellig. Føler jeg ikke er helt i posisjon til å si noe til ham om det enda:-( nei å nei.
Gjest Hedda-78 Skrevet 27. januar 2013 #5 Skrevet 27. januar 2013 Det der er ikke normalt, og ikke sunt. Her er 4-åringen i seng kl. 19.30 (spiser kveldsmat kl. 18.30), og TV-titting og spill på PC/mobil etc. prøver vi å begrense. Vi er ut en tur hver dag i helgen. Hvis det er dårlig vær, blir det kanskje bare 1 time, men litt frisk luft må vi ha alle mann. Det er overhode ikke sunt for en 4-åring å være så lenge oppe. Det kan, i verste fall, føre til forskjøvet søvnfasesydrom. Heldigvis virker det jo som om han har mer fornuftige leggetider hos mor, og er bare annenhver helg hos far... Jeg hadde ikke klart å vere sammen med en mann med så ulikt syn på å være forelder, nei. Det er viktig å ha de samme verdiene i et langvarig forhold. Kan du tenke deg å aldri få med far og sønn ut på felles utendørs aktivitet i helgene fremover? Du og din sønn alene ute hver bidige gang?....
Gjest Hedda-78 Skrevet 27. januar 2013 #6 Skrevet 27. januar 2013 Det der er ikke normalt, og ikke sunt. Her er 4-åringen i seng kl. 19.30 (spiser kveldsmat kl. 18.30), og TV-titting og spill på PC/mobil etc. prøver vi å begrense. Vi er ut en tur hver dag i helgen. Hvis det er dårlig vær, blir det kanskje bare 1 time, men litt frisk luft må vi ha alle mann. Det er overhode ikke sunt for en 4-åring å være så lenge oppe. Det kan, i verste fall, føre til forskjøvet søvnfasesydrom. Heldigvis virker det jo som om han har mer fornuftige leggetider hos mor, og er bare annenhver helg hos far... Jeg hadde ikke klart å vere sammen med en mann med så ulikt syn på å være forelder, nei. Det er viktig å ha de samme verdiene i et langvarig forhold. Kan du tenke deg å aldri få med far og sønn ut på felles utendørs aktivitet i helgene fremover? Du og din sønn alene ute hver bidige gang?....
Gjest Astrid86 Skrevet 27. januar 2013 #7 Skrevet 27. januar 2013 Nei,det er akkurat det som er problemet her, om dette er bor å satse på,jeg er jo ikke så gammel så flere barn er ikke utenkelig,men med noen som ikke tenker lengre enn dette blir det vanskelig å se for seg..blir jo som du sier jeg og min sønn ute å leker mens han sitter inne med sin sønn. Jeg vil heller ikke være den onde stemor som plutselig setter grenser for gutten som han ikke er vant til hos far,så dette er nok dødfødt:-( litt synd.siden han har mange gode kvalifikasjoner som jeg liker,men dette blir for stort til å overse..jeg er overhode ingen ekspert på området barneoppdragelse,men har hovedregelen at min sønns behov før mine egne som utgangspunkt..takk for svar iallefall..skal prøve å gripe ann dette på best mulig måte,men er vell ingen god måte å si slike ting på.
kokkosmamma Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 litt rart han ikke vil vise sin beste side som far i starten på et forhold, og ikke bli med på ting for og bli bedre kjent.. jeg ville latt kontakten dabbet litt av, for og så snakket med han om det, og sett ann litt..
Gjest Madelene Skrevet 27. januar 2013 #9 Skrevet 27. januar 2013 Hei, måtte bare komme med en kommentar her. Er ei jente på 25 år me en gutt på 4 år. Han spiller ALDRI dataspill, men ser på barnetv/tegnefilm max 1 time per dag, og legger seg mellom 19:30-20:00. den mannen du dater virker uansvarlig og lat, som lar den lille gutten sin bli sløvet ned med alt den der dritten (for å si det rett ut!), hvilket menneske skal det bli av han?! Kjenner jeg blir mektig provosert over slik oppførsel. Faren til min gutt også er sløv, og lar han se altfor mye på spill og tv, men legger han iallefall til rundt 21 tiden når han har han, men kjenner jeg er provosert av det også, og vil ikke at sønnen min skal være så mye hos han. Barn BØR bli stimulert, ved å være ute i naturen, leke, bygge ting/lage ting og bruke fantasien, ikke få masse underholdning rett i fanget. Og de har GODT av å få legge seg i riktig tid. Forstår deg så utrolig godt. Det er bra at du fanger opp at dette virkelig er et problem. Mitt råd er (selv om jeg ikke kjenner mannen og deres forhold): kom deg bort fra han og finn deg en kjekk mann som liker å være aktiv med barn og opptatt av god oppdragelse og leggerutiner. Ønsker deg masse lykke til!
Gjest Astrid86 Skrevet 27. januar 2013 #10 Skrevet 27. januar 2013 Takk for svar alle sammen..var redd jeg hadde mektig feil i denne saken og derfor redd for å konfrontere ham med det,men hører jo det nå at det ikke holdning eller tankegang som svikter her..blir vell til at jeg kutter ut dette forholdet først som sist..
Gjest Madelene Skrevet 27. januar 2013 #11 Skrevet 27. januar 2013 Nei det er iallefall ikke deg det er noe galt med, det skal være sikkert og visst. Fy søren for en umoden mann, ikke noe familiemann for å si det sånn. Det er så mange kjekke menn der ute, så ingen vits å ende opp me en sånn type
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå