Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var hos frisøren idag, en utrolig dårlige opplevelse.

Dessverre er det slik at jeg ofte kommer hjem med denne følelsen når jeg har vært hos frisøren, og jeg lurer på om det er meg eller frisører generelt.

Det har seg sånn at jeg har hadde relativt lang hår (ca til korsryggen). Jeg dro til frisøren ista, og presiserte at det er viktig at hun hørte på meg, da jeg ikke er så glad i å gå til frisøren, fordi de aldri hører på meg. Hun så faktisk litt sjokkert ut, og sa "selvfølgelig hører jeg på deg, det er jo ditt hår!". Da jeg tok ut håret fra donuten, sa hun at hun syns det var utrolig fint og langt, og at hun absolutt ikke ville klippe det særlig kort, og var enig med meg. Hun sa det ikke var nødvendig heller, da håret mitt var sunt og fint, ikke slitt i det hele tatt omtrent.

Jeg satte meg ned i stolen, og dama på ca. 1.45 begynte å gre med kam. Jeg forklarte at det var greit å ta med børste først (jeg så at hun slet), også gå over med kam etterpå. Det gadd hun ikke. Hun floket til håret mitt helt enorm, fordi hun absolutt skulle gre det oppover. Fordi hun var veldig lav, og jeg har veldig langt hår, rakk hun ikke opp til tuppene, så det ble saueull nederst. Jeg forklarte dette med børsten igjen (selvsagt forsiktig, ikke noe "jeg vet bedre enn deg"-holdning), men nei - det skulle hun ikke gjøre. Så hun KLIPTE AV floken. Det er snakk om 18-20 cm hun bare klipte av, selvom vi ble enige om max 10 cm (noe som forøvrig er å strekke seg laaangt for min del). Jeg forklarte at det var altfor mye, og at hun ikke kunne ta like mye på resten av håret. Neinei, det skulle hun ikke.

Hun fortsatte å slite med kammingen, så hun kjeftet på meg for at jeg ikke brukte balsam (håret var silkemykt før hun begynte..). Hun insisterte da på å vaske håret mitt, noe jeg sa ikke var nødvendig da jeg nettopp hadde vasket det (MED BALSAM) og hun hadde gjort håret mitt vått med balsamspray. Ikke ville jeg betale 100,- for det heller. Jeg forklarte at håret mitt er helt umulig å gre når det er vått, men nei, vaske det skulle jeg. Hun tok også balsam godt nedi hodebunnen min, noe som resulterte i at jeg sitter her med dritfett hår.

Uansett, da hun begynte å gre igjen, klipte hun av enda en floke, og jeg sa at hun måtte slutte. Da fikk jeg beskjed om at hun måtte "jevne ut det hun først hadde gjort". Jeg sa at jeg ikke ville ha kortere hår, og at det gikk greit at akkurat den "tufsen" var kortere. Så ser jeg bort i et halvt minutt, og da har hun plutselig tatt seg friheten til å klippe rundt 20 cm av en goood del av håret mitt.

Hun kjeftet på meg for at håret var vått og vanskelig å gre, nok en gang. Det er få mennesker som får meg til å grine, men hun var relativt nære for å si det sånn.

Så nå sitter jeg her med kortere hår enn jeg har hatt på mange år, ganske lei meg og skuffet over at nok en frisør ikke hørte på meg.

Det virket som hun hadde en du-har-langt-hår-så-det-går-bra-holdning. Er det greit? Hun gadd heller ikke å gjøre det jeg sa før hun begynte å klippe. Jeg forklarte at jeg ikke liker "nyklipt-look", og at hun skulle klippe det opp litt..

Endte opp med å betale 500 (prisen var i utgangspunktet 300 i Sverige). Hun skulle ha tillegg for at håret ble vasket og for at det var vanskelig å gre (hva med å skaffe seg en KRAKK???)

Er det jeg som er sær, eller var frisøren faktisk litt dust? Er det flere som har hatt slike opplevelser?

Endret av Adegami
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men stakkars deg! Skjønner godt den følelsen du har, da jeg selv har frisør-skrekk. Min erfaring er at de ofte gjør det de selv vil, dessverre. Min løsning er å finne en frisør man liker, og ALDRI bytte!

• Liker 1
Skrevet

FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY faen Adegami!!

Husker jeg så bilde som du la ut en gang, av det sinnsykt lange, silkemyke blonde håret ditt. At det var silkemykt og velstelt kunne man se bare utfra bildet.

Alt frisøren her gjorde var feil, feil, feil FEIL, er nesten fristet til å si at hun klipte det av misunnelse og sjalusi, hvorfor skulle hun ellers floke og ødelegge, så bare klippe rett av?????

Har du mistet 20-40cm av håret ditt nå da? Fy faen, om jeg var deg hadde jeg bare gått etter den første klippen, hadde blitt helt sjokkert!

Og vet du hva, frisøren min sier at det burde vært allmennkunnskap at man ikke grer og steller vått hår fordi det er så utsatt for slitasje i våt tilstand.

Fy faen, gå tilbake og klag, dette hadde jeg ikke betalt for.

Anonym poster: a8ac479c1d64aa361e7ab3ed2754cc5f

• Liker 2
Skrevet

Hun høres ekstremt uprofesjonell ut. Jeg ville faktisk sendt inn en klage på henne.

Jeg får min mor til å klippe tuppene mine. For frisørene tar alltid for mye. Det virker som om en frisørcentimeter tilsvarer fem centimeter i virkeligheten.

• Liker 16
Skrevet

Frisører er helt jævlige noen ganger og du har min dypeste medfølelse. Har selv hatt grusomme opplevelser både med klipp og farge og vet akkurat hvordan du har det.. Det tar som regel lang tid å finne en flink frisør, men en dag har man flaks og da må man aldri igjen bytte.

Heldigvis vil det vokse ut igjen selv om det er en mager trøst idag.. :(

Gjest oreokaka
Skrevet

Send inn klage. Gi beskjed til de andre som jobber der at de skal fikse skaden hennes. Jeg hadde klikka. Har selv mange ubehagelige opplevelser med frisører, men nå har jeg ENDELIG (etter år med leiting) funnet en frisørsalong som gjør akkurat det jeg ber om.

Ellers er pappa min private frisør, mamma klarer heller ikke klippe riktig.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i huleste grer hun oppover, selv om hun er lav? Alle vet jo at det blir floker av det?!

Send inn klage. Fytti.. for en frisør!

Skrevet

Har opplevd det samme flere ganger.

De er sååå forståelsesfulle når man legger frem bekymringer angående tidligere frisører, men så gjør de

_akkurat_ det samme selv!

Jeg har begynt å gå til frisørlærlinger istedet. De er hvertfall ikke like enspora, dominerende og frekke.

Skrevet

Dette er hvorfor jeg har frisørskrekk!

Hadde nektet å betale det ekstra.

Utifra det du skriver, hadde jeg faktisk krevd å få billigere pris!

Nei vettu hva. Send inn en klage på henne!! :jolie:

• Liker 2
Skrevet

Men stakkars deg! Skjønner godt den følelsen du har, da jeg selv har frisør-skrekk. Min erfaring er at de ofte gjør det de selv vil, dessverre. Min løsning er å finne en frisør man liker, og ALDRI bytte!

Jeg har lett i mange ååår etter en jeg virkelig liker :( Men de fleste er sånn "men du har jo så langt håår, du kan klippe ihvertfall 20 cm.." Jada, jeg KAN det, men jeg VIL IKKE!

Får bare fortsette å lete, selvom det er vanskelig når man nesten aldri går til frisøren..

*snip*

Tusen takk for gode ord, søte deg. Jeg har vel rundt 20 cm kortere hår noen steder, 30 andre.. Helt ujevnt og rart. Ikke bare unnskyld utrykket, fucka hun håret mitt skikkelig opp (allmennkunnskap at man ikke skal kødde med vått hår), hun brant meg skikkelig i hodebunnen også med hårføneren. "Såpass måtte jeg tåle".

Hun høres ekstremt uprofesjonell ut. Jeg ville faktisk sendt inn en klage på henne.

Jeg får min mor til å klippe tuppene mine. For frisørene tar alltid for mye. Det virker som om en frisørcentimeter tilsvarer fem centimeter i virkeligheten.

Jeg skulle gjerne klaget, og jeg pleier egentlig å gjøre det også, men problemet er at dette var i Sverige. Vi var der på handletur idag, bare.. Jeg er IKKE en person som lar folk kødde med meg, og spesielt ikke håret mitt, men jeg var sikker på at jeg kom til å begynne å grine eller bli skikkelig forbanna, så jeg betalte og gikk, bare.. Ja, en frisørcentimeter er mer enn en vanlig cm. Er som at et "Ruterminutt" tilsvarer 10 menneskelige minutter :fnise:

Frisører er helt jævlige noen ganger og du har min dypeste medfølelse. Har selv hatt grusomme opplevelser både med klipp og farge og vet akkurat hvordan du har det.. Det tar som regel lang tid å finne en flink frisør, men en dag har man flaks og da må man aldri igjen bytte.

Heldigvis vil det vokse ut igjen selv om det er en mager trøst idag.. :(

Håret vokser heldigvis ut som du sier, det er jeg VELDIG glad for, håret mitt vokser raskt også (heldigvis), men det er så leit å gå rundt i flere uker med følelsen av å se dum ut.. I tillegg tar det jo litt tid før 20-30 cm vokser ut igjen :( Men takk for medfølelsen!

Send inn klage. Gi beskjed til de andre som jobber der at de skal fikse skaden hennes. Jeg hadde klikka. Har selv mange ubehagelige opplevelser med frisører, men nå har jeg ENDELIG (etter år med leiting) funnet en frisørsalong som gjør akkurat det jeg ber om.

Ellers er pappa min private frisør, mamma klarer heller ikke klippe riktig.

Som jeg sa var dette dessverre i Sverige, men jeg vet ihvertfall at jeg aldri skal klippe meg der igjen! Mulig jeg skal dit neste helg, da skal jeg manne meg opp og si hva jeg mener. Sjefen der virket utrolig hyggelig, så kanskje han forstår meg?

Skrevet

Hvorfor i huleste grer hun oppover, selv om hun er lav? Alle vet jo at det blir floker av det?!

Send inn klage. Fytti.. for en frisør!

Gud veit.. Jeg ble bare helt oppgitt, til slutt måtte jeg bare sette begynne å spille på telefonen min, i frykt for å få raserianfall..

Har opplevd det samme flere ganger.

De er sååå forståelsesfulle når man legger frem bekymringer angående tidligere frisører, men så gjør de

_akkurat_ det samme selv!

Jeg har begynt å gå til frisørlærlinger istedet. De er hvertfall ikke like enspora, dominerende og frekke.

Ja, AKKURAT! "Stakkars deg, tror jeg gjør det samma, jeg!"

Var hos en venninne som er frisørlærling for å ta striper(hun turte ikke klippe håret mitt), og hun var utrolig flink. Veldig opptatt av å gjøre alt riktig og at jeg skulle bli fornøyd. Blir nok en tur til hun neste gang!

Dette er hvorfor jeg har frisørskrekk!

Hadde nektet å betale det ekstra.

Utifra det du skriver, hadde jeg faktisk krevd å få billigere pris!

Nei vettu hva. Send inn en klage på henne!! :jolie:

Begynner å vurdere det nå som jeg innser at det ikke er jeg som er sær!

• Liker 2
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg har aldri hatt en velykket opplevelse hos frisør selv. Jeg vet det er fordømt fordomsfult og ikke særlig hyggelig, men jeg tror rett og slett at de ofte har manglende kognitive evner. Når alt du vil gjøre hele dagen er å klippe andre sitt hår så burde det kanskje ikke komme som noe stort sjokk. Jeg klipper meg hjemme, det ser ikke bra ut, men det er bedre enn alternativet.

• Liker 3
Gjest oreokaka
Skrevet

Som jeg sa var dette dessverre i Sverige, men jeg vet ihvertfall at jeg aldri skal klippe meg der igjen! Mulig jeg skal dit neste helg, da skal jeg manne meg opp og si hva jeg mener. Sjefen der virket utrolig hyggelig, så kanskje han forstår meg?

Skader ikke å prøve :)

Skrevet

Ang klager; jo flere som klager desto bedre!

Jeg var innom en frisørsalong som jeg bruker å gå til, men har ingen faste. Jeg spurte om NN fortsatt jobbet der, siden hun hadde avtalt en pris med meg om noe spesifikt som jeg hadde tenkt å gjøre med håret.

Hun hadde fått mange klager og de hadde sparket henne. Hun nevnte til og med hva noen av klagene gikk ut på (litt uproft kanskje).

Håper det ordner seg på en eller annen måte :)

Skrevet (endret)

Gud veit.. Jeg ble bare helt oppgitt, til slutt måtte jeg bare sette begynne å spille på telefonen min, i frykt for å få raserianfall..

Ja, AKKURAT! "Stakkars deg, tror jeg gjør det samma, jeg!"

Var hos en venninne som er frisørlærling for å ta striper(hun turte ikke klippe håret mitt), og hun var utrolig flink. Veldig opptatt av å gjøre alt riktig og at jeg skulle bli fornøyd. Blir nok en tur til hun neste gang!

Begynner å vurdere det nå som jeg innser at det ikke er jeg som er sær!

Jeg kan anbefalle deg en i Porsgrunn og en i Horten, hvis du bor rundt der, eller gidder å dra dit for å klippe deg.

Endret av bambam
Skrevet

Usj, kjenner til den. Du burde jo egentlig gå tilbake og be om å få rettet opp i klippen, men det er vel ikke så lett når det er klipt for mye. Har selv god erfaring med lærlinger, frisører vet ofte "best", mens lærlingene er livredde for å gjøre feil, og hører derfor godt etter hva kunden sier. Kan tipse om en fantastisk frisør i Trondheim, om du bor i nærheten, var den eneste som faktisk skjønte håret mitt, og ikke bare skulle bevise at hun visste mer om hvordan mitt hår fungerte enn meg selv.

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Hvorfor har ikke hver sveis et spesifikt navn slik at man kan bestille akkurat det og frisøren vet akkurat hva han/hun skal gjøre? - Nei, jeg har ikke lyst til å printe ut et bilde av en eller annen kjendis som en forelsket drittunge.

Tviler på at folk flest hadde likt å gå ut og spise hvis man måtte forklare hva kokken skulle gjøre. I alle fal om de har like mye fokus på kommunikasjon i sin fag-utdanning som frisørene.

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor har ikke hver sveis et spesifikt navn slik at man kan bestille akkurat det og frisøren vet akkurat hva han/hun skal gjøre? - Nei, jeg har ikke lyst til å printe ut et bilde av en eller annen kjendis som en forelsket drittunge.

Tviler på at folk flest hadde likt å gå ut og spise hvis man måtte forklare hva kokken skulle gjøre. I alle fal om de har like mye fokus på kommunikasjon i sin fag-utdanning som frisørene.

Ser for meg Dr House sitte der med et bilde av Justin Bieber og diskret kremte "want something like.. this". :ler:

• Liker 10
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Det er grunnen til at jeg ikke tør klippe meg mer. Skrekk og gru!

Skrevet

Hvor mye klipte hun av hele håret i lengden, totalt? Ble så masse cm her at jeg blir helt forvirret. Høres likevel ikke helt bra ut. Jeg hadde klaget, selv om jeg ikke akkurat er typen som elsker å klage. Slik du beskriver historien høres det langt fra greit ut.

Jeg liker ikke å gå til frisøren. Nå klipper jeg luggen min selv. De siste gangene jeg har prøvd meg på å la frisøren klippe og style luggen min, har jeg forsøkt å gi tips om hvordan jeg styler den for å få den til å ligge pent. Har for eksempel sagt at "jeg pleier å føne den i motsatt retning, da ligger den seg pent når man snur den over på andre siden." Men nei, det hjalp ikke, frisøren fønte den slik "hun pleier å gjøre", det var flatt, la seg ikke pent og så forferdelig ut. Første jeg gjorde da jeg var ferdig der var å løpe til nærmeste toalett for å flette luggen bakover.

Jeg bytter frisør fra gang til gang jeg klipper meg. Bare det sier litt om hvor lite jeg er fornøyd med frisører.

Jeg vet jenter med langt hår er veldig nøye på at ikke for mye av lengden skal klippes vekk, og det er forståelig. Jeg er derimot motsatt. Har en lang bob, og da er det faktisk viktig at riktig lengde tas vekk slik at det ikke bare ser ut som langt, ustelt hår. Forrige gang jeg klippet meg sa jeg at jeg ville ha vekk minst 4 cm, så ga rom for frisøren til å klippe mer. Men neida, hun tok ikke mer enn 1,5 cm, fordi hun "ville ikke ta for mye". Var lite vits i å gå til frisøren for å få fikset klippen min når så lite klippes vekk.

Blir helt oppgitt. Jeg vet vi kunder faktisk har et ansvar for å forklare hva vi mener og hva vi vil, men når man gir ganske klare retningslinjer og tips så er det kjipt at ingenting man sier hjelper.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...