Gå til innhold

Lyst på drømmekroppen! Trenger veiledning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente på 16 år som har bestemt meg for å gjøre en endring i livsstilen min og har lyst å trene meg til ''drømmekroppen''. Er 165 høy og veier rundt 54 kg, som vil si at jeg er normalvektig og trenger ikke slanke meg. Har lyst å stramme opp kroppen ganske mye slik at folk legger merke til meg den og kanskje tenker ''wow, hun hadde bra kropp!''. Det eneste er at jeg aner ikke hvordan jeg skal komme igang. Har tenkt å trene regelmessig på treningsstudio, veit at man ikke skal overtrene og at det anbefales å spise rundt hver tredje time osv, men jeg trenger å vite mer konkret hva som skal til! Jeg vil som sagt ha ''drømmekroppen''.

Er det noen treningsnarkomane der ute som har lyst til å hjelpe meg å komme igang?

Trenger også motivasjon så om noen har lyst til å legge opp en liten kostholds og et treningsopplegg til meg kan jeg oppdatere dere med ukentlige bilder via epost om det er noe interesser for det :-)

Kan være ganske beinhard mot meg selv om jeg først går inn for det!

-Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Finn deg en venninne som har lyst til å trene sammen med deg. Gå på timer til å begynne med; styrke i sal/bodypump/stram opp. Kombiner med noe dere synes er gøy, feks zumba.

Husk at trening skal være gøy også, ellers mister du motivasjonen. Det er gøy med fremgang på styrketimene, men test ut andre timer også.

Spis sunt. Og nok. Kos deg innimellom. Det er ikke digg å ha drømmekroppen dersom det innebærer at du aldri kan ta et kakestykke på kantina!

Minner om at glade mennesker ofte er tiltrekkende.

• Liker 3
Gjest Tigress
Skrevet

Er ikkje draumen om draumekroppen motivasjon nok?? Eg synest du bør ta kontakt med ein personleg trener lokalt, så får du oppfølgjing der.

Skrevet

Du er en ung slank jente. Folk tenker nok allerede "wow, hun hadde bra kropp"...

• Liker 1
Skrevet
Hei, jeg er ei jente på 16 år som har bestemt meg for å gjøre en endring i livsstilen min og har lyst å trene meg til ''drømmekroppen''. Er 165 høy og veier rundt 54 kg, som vil si at jeg er normalvektig og trenger ikke slanke meg. Har lyst å stramme opp kroppen ganske mye slik at folk legger merke til meg den og kanskje tenker ''wow, hun hadde bra kropp!''. Det eneste er at jeg aner ikke hvordan jeg skal komme igang. Har tenkt å trene regelmessig på treningsstudio, veit at man ikke skal overtrene og at det anbefales å spise rundt hver tredje time osv, men jeg trenger å vite mer konkret hva som skal til! Jeg vil som sagt ha ''drømmekroppen''. Er det noen treningsnarkomane der ute som har lyst til å hjelpe meg å komme igang? Trenger også motivasjon så om noen har lyst til å legge opp en liten kostholds og et treningsopplegg til meg kan jeg oppdatere dere med ukentlige bilder via epost om det er noe interesser for det :-) Kan være ganske beinhard mot meg selv om jeg først går inn for det! -Takk på forhånd!

Det er styrketrening og bra kosthold som må til.

Som du selv sier er du normalvektig, og trenger ikke knallhard kardio (men kjekt med en økt i uka)

Keep it simple, start med et fullkroppsprogram som tar 3-4 dager av uka di.

Skaff deg en loggbok der du logger hva du tar i de forskjellige øvelsene, slik blir det enklere for deg å se hvor mye du løftet sist, og det er mye morro å øke når du får det svart på hvitt!

• Liker 1
Skrevet

Det er styrketrening og bra kosthold som må til.

Som du selv sier er du normalvektig, og trenger ikke knallhard kardio (men kjekt med en økt i uka)

Keep it simple, start med et fullkroppsprogram som tar 3-4 dager av uka di.

Skaff deg en loggbok der du logger hva du tar i de forskjellige øvelsene, slik blir det enklere for deg å se hvor mye du løftet sist, og det er mye morro å øke når du får det svart på hvitt!

Ja, men aner ikke hvordan kostholdet skal se ut for meg da.

Har heller ikke lyst på store 'biceps', men en stram og fin kropp med sprettrumpe så er jeg fornøyd.

Skrevet
Ja, men aner ikke hvordan kostholdet skal se ut for meg da. Har heller ikke lyst på store 'biceps', men en stram og fin kropp med sprettrumpe så er jeg fornøyd.

Det skal maaange år med knallhard trening til for at du skal få store biceps.

Et bra kosthold er ren mat.

kylling/kjøtt/fisk.

Broccoli/gulerot, etc.

Ris/pasta/potet en gang i blandt.

Finn ut proteinbehovet ditt, og kaloribehovet så setter du deg mål å ligge rundt det.

Lag matplan for hver uke så blir det lett å følge.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Drømmekroppen får du aldri, mest sannsynlig blir man ikke fornøyd. Sett deg realistiske mål, og fokuser heller på hvordan du føler deg, dvs ha det godt sammen med kroppen din. Ut i fra innlegget ditt så forstår jeg at du har et usunt og umodent forhold til kropp og utseende. Du spør om råd fra feks treningsnarkomane... lær deg å leve med en sunn og frisk kropp som du er glad i... Tren fordi det er gøy og du holder kroppen frisk.

Skrevet

Drømmekroppen får du aldri, mest sannsynlig blir man ikke fornøyd. Sett deg realistiske mål, og fokuser heller på hvordan du føler deg, dvs ha det godt sammen med kroppen din. Ut i fra innlegget ditt så forstår jeg at du har et usunt og umodent forhold til kropp og utseende. Du spør om råd fra feks treningsnarkomane... lær deg å leve med en sunn og frisk kropp som du er glad i... Tren fordi det er gøy og du holder kroppen frisk.

Er så absolutt ikke enig med deg. Så visst kan man få drømmekroppen om man jobber for det! Er du nok motivert er ikke det noe problem ;) Snakker av erfaring.

• Liker 1
Skrevet

Vet du hva du vil, og vil du det virkelig, er ikke det noe problem. Ergo det krever hardt arbeid :) Jeg for min del har nok motivasjon og vilje til å trene selv. Har kommet utrolig langt både styrkemessig og utholdenhetsmessig. Hvis du ikke er like flink til å pushe deg selv, kan det være lurt med treningskamerater. Uansett håper jeg du når målet ditt, og blir fornøyd! Stå på så greier du det. Med motivasjon og vilje er det utrolig hva du klarer ;)

• Liker 1
Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

Vet du hva du vil, og vil du det virkelig, er ikke det noe problem. Ergo det krever hardt arbeid :) Jeg for min del har nok motivasjon og vilje til å trene selv. Har kommet utrolig langt både styrkemessig og utholdenhetsmessig. Hvis du ikke er like flink til å pushe deg selv, kan det være lurt med treningskamerater. Uansett håper jeg du når målet ditt, og blir fornøyd! Stå på så greier du det. Med motivasjon og vilje er det utrolig hva du klarer ;)

Dersom det du sier er riktig for deg, har du også gode gener. Bare til informasjon. Alle kan få bedre kropp, men langt ifra alle kan få "drømmekroppen". Til syvende og sist må man lære seg å være fornøyd med det man kan få.

Endret av SpaceBaby
Skrevet

Dersom det du sier er riktig for deg, har du også gode gener. Bare til informasjon. Alle kan få bedre kropp, men langt ifra alle kan få "drømmekroppen". Til syvende og sist må man lære seg å være fornøyd med det man kan få.

Nå er det forskjellig hva hver enkelt legger i drømmekroppen :) Men ja, gener har jo en del å si :)

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Nå er det forskjellig hva hver enkelt legger i drømmekroppen :) Men ja, gener har jo en del å si :)

Ta f.eks. "sprettrumpe", som trådstarter nevner: Langt ifra alle damer kan få sprettrumpe, uansett hvor mye de trener.

Skrevet

Ta f.eks. "sprettrumpe", som trådstarter nevner: Langt ifra alle damer kan få sprettrumpe, uansett hvor mye de trener.

Enig i det ;) Det er slik jeg nevnte, at drømmekroppen varier fra hver enkelt person. Noen vil ha fast rumpe, andre sprettrumpe. Noen muskler, andre slankere. Noen former andre ikke ;)

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Enig i det ;) Det er slik jeg nevnte, at drømmekroppen varier fra hver enkelt person. Noen vil ha fast rumpe, andre sprettrumpe. Noen muskler, andre slankere. Noen former andre ikke ;)

Dere er nå søte med alle disse smilefjesene deres også.

Skrevet

Dere er nå søte med alle disse smilefjesene deres også.

For å være erlig skjønner jeg ikke hva du vil fram til. Jeg har jo åpenlyst skrevet at drømmekroppen variere fra person til person. Synes det er greit å bruke smilefjes jeg. Mye triveligere enn folk som ikke gjør det ;)

Gjest SpaceBaby
Skrevet (endret)

For å være erlig skjønner jeg ikke hva du vil fram til. Jeg har jo åpenlyst skrevet at drømmekroppen variere fra person til person. Synes det er greit å bruke smilefjes jeg. Mye triveligere enn folk som ikke gjør det ;)

Nei nei nei, det var ikke ment som noe vondt i det hele tatt. Vi er jo enige, vi. Var bare en sidekommentar til noe jeg har lagt merke til når det gjelder damer og smilefjes. Jeg ser alltid for meg at dere snakker med en sånn høy pipestemme og er bare sååååå hyggelige når dere pynter opp innleggene deres med en fire-fem smilefjes. Så det må dere for all del fortsette med :blomst:

Endret av SpaceBaby
Skrevet

Nei nei nei, det var ikke ment som noe vondt i det hele tatt. Vi er jo enige, vi. Var bare en sidekommentar til noe jeg har lagt merke til når det gjelder damer og smilefjes. Jeg ser alltid for meg at dere snakker med en sånn høy pipestemme og er bare sååååå hyggelige når dere pynter opp innleggene deres med en fire-fem smilefjes. Så det må dere for all del fortsette med :blomst:

Beklager, var ikke meningen å mistolke :takke: Hehe, det er jo

utrolig koselig da. Føler det henviser til hvilken sinnsstemning man befinner

seg i. Hehe, ser den. Men kan love deg at jeg ikke har en pipestemme :tommelsmil:

Gjest SpaceBaby
Skrevet

Beklager, var ikke meningen å mistolke :takke: Hehe, det er jo

utrolig koselig da. Føler det henviser til hvilken sinnsstemning man befinner

seg i. Hehe, ser den. Men kan love deg at jeg ikke har en pipestemme :tommelsmil:

Ikke noe å beklage. Ser selv at den kunne misforståes. Har en lei tendens til å spore av tråder med ping pong tankespinn.

Skrevet

Ikke noe å beklage. Ser selv at den kunne misforståes. Har en lei tendens til å spore av tråder med ping pong tankespinn.

Ja, må le litt av meg selv. Avsporing deluxe.....men men, håper ingen tok noen "skade" av det :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...