Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen av dere hjelpe oss her med hva en torpedo egentlig er. Vi er uenige.

Er det en fra inkassobyrået som ringer på døra for å fortelle deg at du ikke har betalt regningene dine?

Eller er det en som tar fra deg halve beløpet som naboen skylder deg mot at han får pengene ut av naboen og i tillegg banker ham opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan noen av dere hjelpe oss her med hva en torpedo egentlig er.

En svømmende bombe.

Skrevet

Inkassobyrå ringer ikke på døra til folk for å få oppgjør. De er happy hvis tiden går og de kan kreve mer og mer purregebyr. Det er jo det de tjener penger på.. Til slutt kan de dra deg til retten.

Torpedo er voldelig inndrivelse av det utestående. Noenganger holder det med trusler. Litt så mafioso og sopranos-metoder.

Skrevet

Torpedoer bruker mer enn gjerne vold for å få det de er ute etter.

Gjest sexysadie
Skrevet

Må få si at de fleste torpedoer jobber innenfor de kriminelle miljøene og kunne ikke finne på å være voldelige utenfor miljøet. Forstå dette på den måten at de bare tar kjeltringer som skylder andre kjeltringer penger.

Skrevet

Takker for oppklaringen, selv om det betyr at min bedre halvdel hadde rett. Til Veslebråka må jeg likevel si at inkassobyråene har folk som kommer og ringer på døra.

Det var en sånn som var utgangspunktet for vår lille diskusjon. Min mann hadde kommet i snakk med en som var ansatt for å ringe på dørene, og da jeg sa at "åja, han er en ubåt, nei missil, hva fanken er det de heter?" Og etterpå klarte vi ikke å bli enige om hva en torpedo er, dvs. Jeg klarte ikke å bli enig...

Gjest lekebøll
Skrevet
"åja, han er en ubåt, nei missil,...."

:ler:

• 12 år senere...
Skrevet
På 18.3.2004 den 17.10, Gjest sexysadie skrev:

Må få si at de fleste torpedoer jobber innenfor de kriminelle miljøene og kunne ikke finne på å være voldelige utenfor miljøet. Forstå dette på den måten at de bare tar kjeltringer som skylder andre kjeltringer penger.

De mest kjente og beryktede torpedoene har svin på skogen hvor de har begått faenskap mot folk utenfor de kriminelle miljøene også. Mange av de har familievold på CV-en i tillegg. Eksempler på dette er Jan Kvalen, HP Martinsen og Arfan Bhatti.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...