AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Samboeren min, som er over 25 år, skal endelig fullføre sin videregående utdannelse. Og vi lurer litt på hvordan det stiller seg med stipend og lån. Han har en betalingsanmerkning så det er såvidt jeg vet ikke mulig for han å ta studielån. Jeg mener jeg har lest at studenter med rett til voksenopplæring har krav på stipend, men når jeg bruker kalkulatoren på lånekassen.no (og legger inn "annen utdanning") kommer det opp 0 kroner i stipend. Noen som kan fortelle meg hva det riktige er? Anonym poster: 995b295ea7e8ea299aef9a90e9be0518
Chelmon Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Dersom han skal gå på voksenopplæring eller vanlig videregåendeskole, så får han studielån - noe av dette får han omgjort til stipend om han ikke bor på samme plass som foreldrene. Dersom han skal være privatist så får han ikke lån eller stipend. "Noe av lånet ditt kan bli gjort om til stipend når du består eksamen. Stipendet kan bli gjort til lån igjen dersom inntekten eller formuen din er for høy. Velg ”gå videre” for å se hva dette betyr for deg"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå