Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I SiD http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Avholds-og-utenfor-7101975.html

er det et leserinnlegg om at man havner utenfor om man ikke drikker, lurer på om det er slik der dere studerer.

Hos oss er det nok litt sant, vi har danskebåt og studieturer som skal gjøre oss bedre kjent med hverandre, men dette er rene fylleturer som kanskje ikke er like gøy å være med på om man er avholds.

Vi har også andre aktiviteter,, lage avis, arrangere karrieretreff, debatter, osv.

I tillegg har vi fredagspils hvor man ikke drikker seg full.

Anonym poster: ca4cf0537e400927dc38785159dfbf85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel opp til én om de vil bli holdt utenfor eller ikke. Jeg drikker heller ikke. Det gjorde jeg ikke under vgs tiden eller studietiden men har alldri følt meg utenfor. Det var heller ikke noe jeg holdt skjult. Jeg var med på alle fylleutfluktene.

Det var alltids noen som ville tylle i meg alkohol, men sto på mitt. Jeg er ganske sosial fra før, da.

Anonym poster: c7cf9d7c95dc67c996f68a1c90213464

Skrevet

I SiD http://www.aftenpost...or-7101975.html

er det et leserinnlegg om at man havner utenfor om man ikke drikker, lurer på om det er slik der dere studerer.

Hos oss er det nok litt sant, vi har danskebåt og studieturer som skal gjøre oss bedre kjent med hverandre, men dette er rene fylleturer som kanskje ikke er like gøy å være med på om man er avholds.

Vi har også andre aktiviteter,, lage avis, arrangere karrieretreff, debatter, osv.

I tillegg har vi fredagspils hvor man ikke drikker seg full.

Anonym poster: ca4cf0537e400927dc38785159dfbf85

Blir de godt kjent når de er dritings da?

Skrevet

Jeg er avholdt, men har aldri følt meg utenfor! Men jeg har kjent et par ganger at det kanskje kan bli litt "ubehagelig" å være den eneste som ikke drikker, spesielt om folk begynner å påpekte det og begynner å mase. Men de aller fleste mennesker aksepterer at andre ikke drikker, og holder på med sitt.

Jeg tror det er veldig mye opp til en selv om en skal "bli holdt" utenfor. Hvis en ikke vil være med på arrangementer hvor de drikker fordi en er avholds, så er det tross alt egent valg. HELDIGVIS for at det ikke er obligatorisk å drikke alkohol bare for en er 18 år!

Men hvis en syntes det er veldig ubehagelig å være i nærheten av alkohol er jeg sikker på at det finnes grupper en kan være sammen med som ikke har noe alkohol med i bildet.

Anonym poster: b890bb85d726bde5837fa60d4da98141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...