Gå til innhold

Sendte papirene til feil kirke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drit.. sendte papirene idag, og kom på senere på dagen at jeg sendte til feil kirke. Dvs papirene skal sendes til kirken man sogner til, og de skal sende videre til kirken man skal bruke. sendte rett til "gamlekirken", jeg.

har det så mye å si?

Ikke søren om jeg bestiller nye papirer og attester.. :ler:

M

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ordner seg helt sikkert til slutt. Ikke greit å holde styr på alt styret. Syntes jeg hadde sett brudgommen styre med det samme. Da hadde vi vel endt opp med ei pølse på hjørnet, og vielse i en kirke uten prest, orgel og blomster :wink:

Skrevet

Det du må gjøre M er å ringe til "gamlekirken" din.

Snakk med dem på kontoret og be dem sende papirene til rett sted.

Det er viktig at rett instans får papirene.

Det er prest på stedet der du er folkeregistrert som skal foreta prøving av ekteskapsvilkårene.

Det er ingen problem for menighetskontoret å videresende disse papirene.

Skjermen

Skrevet

Jeg har et spørsmål i denne forbindelse, håper det ikke gjør noe at jeg "misbruker" tråden din litt, M. :oops:

Jeg skal nemlig møte presten som skal vie oss i morgen. Hadde tenkt å ta med papirene da jeg, og levere dem til henne - dette er altså ikke mulig? :-?

Skrevet
Jeg har et spørsmål i denne forbindelse, håper det ikke gjør noe at jeg "misbruker" tråden din litt, M. :oops:

Jeg skal nemlig møte presten som skal vie oss i morgen. Hadde tenkt å ta med papirene da jeg, og levere dem til henne - dette er altså ikke mulig? :-?

Verene!

Den presten du skal møte i morgen. Er hun prest der du er folkeregistrert? Hvis hun er det, er det hun som skal ha papirene.

Regelen er at papirene må leveres til prest der du er folkeregistrert.

Uansett kan du jo ta med papirene i morgen så kan presten kikke over dem. Så kan du eller henne evt sende dem videre etterpå.

Skjermen

Skrevet
Verene!

Den presten du skal møte i morgen. Er hun prest der du er folkeregistrert? Hvis hun er det, er det hun som skal ha papirene.

Regelen er at papirene må leveres til prest der du er folkeregistrert.

Uansett kan du jo ta med papirene i morgen så kan presten kikke over dem. Så kan du eller henne evt sende dem videre etterpå.

Skjermen

Åh herlighet! :klaske seg i panna: Greit å få med essensen i det jeg lurer på kanskje! :oops: Nei, vi skal gifte oss i en kirke i en annen bydel enn der vi bor, så da blir det vel feil da. Men som du sier - jeg kan jo ta de med, og høre om jeg skal ordne det selv eller om hun tar bryderiet. :wink:

Skrevet
Det du må gjøre M er å ringe til "gamlekirken" din.

Snakk med dem på kontoret og be dem sende papirene til rett sted.

Det er viktig at rett instans får papirene.

Det er prest på stedet der du er folkeregistrert som skal foreta prøving av ekteskapsvilkårene.

Det er ingen problem for menighetskontoret å videresende disse papirene.

Skjermen

Takker. Hadde tenkt å ringe uansett.. hadde en liten følelse at det var slik det fungerte, ellers ville de vel ikke vært så nøye med å opplyse hvor de skulle sendes. (kunne jo vært et ønske om å bruke masse frimerker :ler: )

M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...