Gå til innhold

Hvordan kan arbeidspraksissen påvirke CV? (grobunn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. har fortiden praksisplass i barnehage, der jeg har vert i et halvt år.. jeg har blitt tilbudt og være der ut barnehageåret. dette er ulønnet, men har vert vikar der itilegg. Jeg fortalte da jeg begynnte der at jeg ville hvertfall bli der en stund, tror jeg nevnte 3 eller 6 mnd (husker ikke) men hvis jeg senere ville ha mulighet til og få en lønne jobb et annet sted ville jeg velge det sa jeg.

Mitt spørsmål forhold til dette med jobb, hvis jeg ønsker og jobbe med barn fremover, er det lettere og få jobben jo lengere tid man har hatt praksis? 6 mnd eller et år i arbeidspraksis, vil det ha stor betydning? hva ser best ut i en jobbsøknad? jeg vill jo da bli asistent, siden jeg ikke har utannelse. på et år, vill vel styreren ha større kjennskap til meg, og da lettere skrive en god attest, en om jeg bare var der i 3 mnd? da syntes det og lettere om jeg er stabil.. Hva tenker dere andre med tanke på CV?

jeg har også en fridag mitt i uken, nt..er det ustabilt av meg og bytte ut den faste fridagen med en annen dag, om dette sker offte? kolegaene protesterer aldri på dette. men vet jo ikke om dem egentlig syntes det blir dumt, kansje dem bare vill være greie og si ja. hva enker andre her om dette? spør altid en uke i forkant om det passer... trenger innspill :)

Itilegg har jeg lyst til og ta en innsats for og holde samling for barna, da er det et par temaer jeg brenner litt for, og det er mere om vennskap (noe vi allerede har om) forebygging av mobbing.. så er det hygene, og noen andre ting, men hvordan holde en slik samling uten at barna kjeder seg? er det noen som har tipps?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du har et år erfaring fremfor et halvt år er nok en fordel ja.

Det med at du bytter på hvilken dag som er fridag må du nesten snakke med styrer i barnehagen om. Du kan jo også snakke med styrer eller ped.leder hva du kan gjøre for å forbedre/utvikle deg i jobben.

Anonym poster: 4d00a77564017779f974aea888302441

Skrevet (endret)

At du har et år erfaring fremfor et halvt år er nok en fordel ja.

Det med at du bytter på hvilken dag som er fridag må du nesten snakke med styrer i barnehagen om. Du kan jo også snakke med styrer eller ped.leder hva du kan gjøre for å forbedre/utvikle deg i jobben.

Anonym poster: 4d00a77564017779f974aea888302441

ja, det er nokk en fordel at jeg er der et halvt år til, så det er et år tilsammen på samme sted, men kunne tenkt meg og søkt vikar i andre barnehager og fått lønn. men ser det rotete ut i CV, fremfor et år på samme sted? for da må jeg jo enten si opp praksisen, eller være der mindere.. pluss at jeg kansje på kort varsel må ta meg fri eller bytte fridagen pga jobb-inteveju... blir dumt det kansje, men ønsker jo lønn.. men så vill jeg også tenke langsiktig for videre karriere..

ja, tenkte hvertfall og fåreslå og ha samling, men da må jeg jo forbrede meg litt, så det kan engasjere barna.. har jo sett litt hva dem andre gjør, men får litt prestasjonsangst at jeg ikke klarer og få barna til og være like intresert om jeg holder samlingen.. må vel begynne med noe enkelt, tar gjerne mot forslag..

Endret av kokkosmamma
Skrevet

Om du er i praksis og så går over i et vanlig vikariat vil ikke være en ulempe på en cv slik jeg ser det. Det viser for meg at du har prøvd deg i barnehage og likt det så godt at du ønsket å jobbe videre med det.

Skrevet

Om du er i praksis og så går over i et vanlig vikariat vil ikke være en ulempe på en cv slik jeg ser det. Det viser for meg at du har prøvd deg i barnehage og likt det så godt at du ønsket å jobbe videre med det.

Ja, men ser det ikke domt ut på cv om jeg får vikariat og det bare er for noen ganger eller kort periode, fremfor og være fast i praksis i et halvt år til?

Skrevet

Ja, men ser det ikke domt ut på cv om jeg får vikariat og det bare er for noen ganger eller kort periode, fremfor og være fast i praksis i et halvt år til?

Når du har arbeidspraksis så viser du egentlig at du ikke er klar for en "skikkelig jobb", der folk er avhengige av deg. Slik du jobber nå så er du i tillegg til de som er ansatt for å jobbe i barnehagen. Vil tro at det ser bedre ut på cven om du heller jobber som vikar, "på ordentlig". Det vil si at du må møte på jobb, gjøre en god jobb, og motta lønn for den jobben du gjør. Og jo fortere du gjør det, dess bedre vil det se ut på cven din.

Om du prøver deg som vikar, registrerer deg i flere barnehager, og gjør en god jobb, kan du jobbe nærmest full stilling, dersom du gjør en god jobb. Om du ikke gjør en god jobb, så er du ikke den første de ringer til, for å si det sånn. Når du er ringevikar kan du også selv bestemme om du ønsker å si nei til å jobbe en dag imellom.

Anonym poster: bfac1a47e49e7ad4a0b6bfccec41875f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når du har arbeidspraksis så viser du egentlig at du ikke er klar for en "skikkelig jobb", der folk er avhengige av deg. Slik du jobber nå så er du i tillegg til de som er ansatt for å jobbe i barnehagen. Vil tro at det ser bedre ut på cven om du heller jobber som vikar, "på ordentlig". Det vil si at du må møte på jobb, gjøre en god jobb, og motta lønn for den jobben du gjør. Og jo fortere du gjør det, dess bedre vil det se ut på cven din.

Om du prøver deg som vikar, registrerer deg i flere barnehager, og gjør en god jobb, kan du jobbe nærmest full stilling, dersom du gjør en god jobb. Om du ikke gjør en god jobb, så er du ikke den første de ringer til, for å si det sånn. Når du er ringevikar kan du også selv bestemme om du ønsker å si nei til å jobbe en dag imellom.

Anonym poster: bfac1a47e49e7ad4a0b6bfccec41875f

Skjønner tanken din.. men likevell vill det vel ikke si at jeg ikke er klar for en skikkelig jobb? jeg får kun bra tilbakemeldinger på jobben. jeg er ikke der hverdag som under praksis, og de dagene jeg har praksis eller fri har det skjedd et par ganger at jeg har vert vikar der, da med lønn.. om jeg ikke hadde gjort en god jobb der ville jeg sikkert ikke fått gode tilbakemeldinger, og det gode kommer jo ann på attesten hva den innebærer. uavhengi om det er praksis eller ikke? jeg er av og til alene med ungene ute, mens en av dem ansatte gjør seg klar til og bli med ut, eller jeg har vert alene med dem nå og da.. det sier jo litt om at dem stoler på meg, håper det kommer med i cv, jeg hører jo offt dem sier jeg er flink, det er jeg glad for :) PS dette er ikke ment som noe krittikk, mer som et spørsmål, som sakt skjønner jeg tankemåten i svaret, samtidig som jeg ikke helt fårstår det.. Endret av kokkosmamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...