Gå til innhold

Regntøy til en 9-åring.

Anbefalte innlegg

Gjest *Hanne H*
Skrevet

Skal kjøpe regntøy til min datter på 9 år.

Hun er lita av vekst slik at barne regntøyet, med smekke og seler passer noen år til. Jeg mener selv at dette er det beste rengtøet, men hun er ikke helt enig.

Har noen noen meninger om hvordan regntøy hun bør ha?

Hun er meget aktiv, slik at regntøyet bør være av den tykke typen.

Ønsker noen innspill på dette!

Skrevet

Du sier jo selv at det bør være av den tykke typen. Om det er seler på buksene? Det spiller mindre rolle!

Gjest Starya
Skrevet

Protesterer hun fordi det er "barnslig"?

Skrevet

3-åringen her har en "tjukk" regnbukse fra Helly Hansen uten seler. Den er ikke helt ny, men det kan da hende at de har sånt enda? Har ikke oversikt, jeg...

Regner med at hun synes dette med seler osv begynner å bli for barnslig. Dumt, men det er nå engang sånn det er - og da vet jeg ikke om jeg hadde brukt energien min på DEN konflikten :wink:

Skrevet
3-åringen her har en "tjukk" regnbukse fra Helly Hansen uten seler. Den er ikke helt ny, men det kan da hende at de har sånt enda? Har ikke oversikt, jeg...

Regner med at hun synes dette med seler osv begynner å bli for barnslig. Dumt, men det er nå engang sånn det er - og da vet jeg ikke om jeg hadde brukt energien min på DEN konflikten :wink:

hei

uten seler er det helt uten seler eller er det bare uten den smekka sånn at slene sitter rett på linninga?

seler er jo uansett en fordel fordi det holkder buksaoppe, det er jo også på voksenregntøy så det er ikke så barnsli.

hilsen

Skrevet

hei

jeg syns du sklase littpå de tynne og jeg. hun er jo litt stor hun krabber vel ikke så mye nå og vis hun har en vnatett vinterdress som enten hel eller todelt så skulde vel detholde. jeg syns du skal se på no som er litt lett og ledig som hun kan bevege seg i det fins også de som er fôret og som kan brukes som alvêrsjakke også jeg syns ikke du skla lage konflikt på dett men jeg syns dduskla respektere at hun er blit stor

hilsen

Skrevet

Det er sikkert det beste regntøyet for henne, men hun vil sikkert helst ha en regnbukse uten seler fordi den er enklere å ta på, og er mer slik de eldre barna har....

Så det går vel mest på om du prioriterer det som er mest praktisk eller om hun skal ha det samme som de andre barna. HAr du snakket med andre foreldre i klassen om hva slags regntøy de har ordnet til barna sine?

Gjest Starya
Skrevet

Det er vel gjerne bukser som slites mest, kanskje kan man ha et kompromiss med tykk bukse og en lettere jakke? Siden du sier hun er liten av størrelse er det kanskje viktig for henne å få bruke det som "de andre" på hennes alder bruker, og ikke det som "småunger" har. De er jo fælt så "store" de små 9/10-åringene våre. ;)

Skrevet

Gå for det tykke og slitesterke, dess eldre barna blir dess mer herjer de i trær, på fjell osv.

Gjest agurk
Skrevet

Hva med en tykk uten sæle? Ikke noe særlig å kjøpe regntøy som hun ikke vil bruke fordi alle andre har sånt tøft og hun sånt barnslig :wink:

Gjest *Hanne H*
Skrevet

Takker for alle svar!

Tykk regnbukse uten seler finner jeg ikke, heller ikke regnbukse med seler som ikke har smekke.

Klassekameratene har forskjellige typer bukser, men jeg tror at det er en mulighet at hun kan få en tynn "billig" bukse som hun kan benytte frem og tilbake fra skole og en tykk med seler og smekke som skal benyttes når hun leker. Skal ta dette opp med henne slik at hun kan ta litt ansvar selv.

Skikkelig regntøy er dyrt og en må derfor sikre seg at det blir benyttet.

Takk igjen for alle svar!

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg kjøpte Reflex regntøysett til min gutt på 7 år i går...

Det er tykt, men "voksent"... :wink:

Pris: 350,-

Hvorvidt det er bra - kan jeg sikkert fortelle om et par mnd... :ler:

Mayamor

Gjest *Hanne H*
Skrevet

Hvordan ser det ut da?- seler og smekke på buksen?

Hvilke farger har dem?

Skrevet

hei

bukse med smekke er vlrel litt barnsli og som du sier et dyrt regbukse bør vel brukes mens så er det jo det ast det er vel ikke så mage dager man treenger det, jeg kan heller ikke si at jeg mener at ykkt regntøy er noe mer slitesterkt, jeg kommer også på at jeg har regntøy som er tynt men slite sterkjt i voksenstørelse men jeg tr det er i barnestørelse og men det er noen år siden så jeg vet ikke om det er nå, det er mye slitestrekt det er glatt på insiden som plast men utvendig er det som nylon det er ikke helt tynt og det er mykt og ledig og ike tykt det har en tykk strikk i livet jeg tor merket er dynamo hun kan vel uansett ha en tynn jakke det ser vel mer voksent ut jeg vet også en del barn i barnehagen som har tynt, greit at du vil la henne ha litt ansvar.

hilsen

Skrevet

Jeg synes det er en god løsning å ha en tykkere bukse på skolen - og en lettere regnbukse hun kan bruke til/fra skole.

Skrevet

Tule, kjære venn, du må lære deg å trekke pusten..... :wink:

Gjest Tule ikke i log
Skrevet
Tule, kjære venn, du må lære deg å trekke pusten..... :wink:

hei

jepp du har ganske rett men det er ikke altid jeghar all tid har du et råd mot det.

hilsen

Gjest Pjusk
Skrevet

Min sønn ville heller ikke ha regntøy med seler når han begynte på skolen.

I løpet av vår og høst blir det mange dager med gummiklær (de har et flott uteareale på skolen men gress, jord, trær og en bekk(!)), og det må være litt tykt.

Jeg kjøpte et som ikke kostet all verden på Bogerud før jule og de hadde både i "jente-" og "guttefarger". Virker foreløpig helt bra.

Eneste jeg stusset over var da jeg skulle vaske det for første gang og det sto at det bare skulle tøreks av med den fuktig klut.... Regntøy som ikke tåler vann? Vel, jeg har en sønn som ser ut som han ruller seg i søla i hvert friminutt, så en fuktig klut hadde nyttet lite. Så jeg vasker det i vaskemaskinen og håper det går bra. Uansett må det sikkert skiftes etter en sesong, da han sliter klær superfort.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har en sønn på 10- år som fikk nytt regntøy idag.

Det var en tykk HH selebukse med smekke og strikk under beina.

Var ikke itvil om at han skulle ha noe annet!

Jakke jeg kjøpte var av en tynnere kvalitet. Den blir ikke utsatt for samme slitasje.

Han får si hva han vil, men her er det jeg som bestemmer. Dette er ikke det diskusjonstema!

Skrevet
Har en sønn på 10- år som fikk nytt regntøy idag.

Det var en tykk HH selebukse med smekke og strikk under beina.

Var ikke itvil om at han skulle ha noe annet!

Jakke jeg kjøpte var av en tynnere kvalitet. Den blir ikke utsatt for samme slitasje.

Han får si hva han vil, men her er det jeg som bestemmer. Dette er ikke det diskusjonstema!

hei

det syns jeg er ille hanb bør få ha noe og si selv også vis han er ti år bør han ikke gå i noe han syns er barnslig vis de andre ikke gjør det det er også feil og bestemme for mye over de,m, de bør få lere litt anvar og ikke respektere barna straffer seg siden, jeg syns du gjør feil vis du holder på slik så vi lhan ikke kunneta et selvstendig valg, det er fei log ikke la han få ha noe og si han er ti år jeg syns ikke dyu har skjønt va dette med ogha barn går ut på

hislen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...