Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 En vennine av meg mener datteren ikke tåler frukt forsi hun begynner å prompe av det.( ikke magesmerter, bare gass som kommer ut)., Hun er derfor svært forsiktig med dette. Er jeg litt rar som ikke ville sett på gassutslipp som et problem og latt barnet spise så mye frukt det ønsker?
Sushi Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Er jeg litt rar som ikke ville sett på gassutslipp som et problem og latt barnet spise så mye frukt det ønsker? Ja. Det er ganske vanlig å få magetrøbbel av for mye frukt. Mye promping er jo et tegn på at noe ikke er som det skal, smerter eller ikke.
Gjest Ts Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Ok -overdreven inntak av frukt er ikke bra... Men i dette tilfellet betyr forsiktig med frukt null frukt ...
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Minner meg om svigermor som reagerte på at mitt barn fikk spise druer da vi var på besøk der. Jeg hadde tatt de med fordi svigerforeldrene bare setter frem søtsaker når vi er på besøk. Sjokolade og kaker og snop. Samme hvilken ukedag det er snakk om. Jeg foretrekker frukt som kosemat i ukedagene, ikke søtsaker hver gang. Hun var så bekymret over at barnet kunne få luft i magen av "all frukten". Jada, mye bedre å bare proppe barnet full av sukker... Anonym poster: 1479fbfb288b914395d72fb6fd1585b0
Sushi Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 Ok -overdreven inntak av frukt er ikke bra... Men i dette tilfellet betyr forsiktig med frukt null frukt ... Men det er vel hennes sak? Det er ingen næringsstoffer som kun finnes i frukt. Så lenge ungen ellers har et variert og sunt kosthold med nok grønnsaker så ser jeg ikke problemet. Hun dropper sikkert ikke frukten for å være slem mot ungen, men fordi hun mener det er best for fordøyelsen til barnet. Hennes sak. Jeg reagerer mer på at du - på tross av at det her er snakk om et barn som tydelig reagerer på frukt - ville gitt ungen så mye frukt det ønsket. 1
Silfen Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 Det er jo helt på bærtur å skulle fore et barn med ting som ikke er bra for de, bare fordi det generelt er sunt. Blir som å si at nøtter er sunt til en nøtteallergiker. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 Dette er litt vittig, jeg spiste en bolle med forskjellig frukt for første gang på lenge i går, og ble så dårlig i magen etterpå. Kjempe mye luft, og utrolig ubehagelig. Så synes ikke man burde gi frukt til noen som åpenbart blir dårlig av det, det finnes andre sunne alternativer Anonym poster: ab5645513a7c65c075d149b1424cb400
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå