Gå til innhold

Greit å dumpe ektemannen fordi han ser sport på TV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min beste venninne er nå i disse dager i ferd med å vurdere å dumpe sin ektemann gjennom 7 år. De har 3 barn sammen.

Grunn: han ser SPORT PÅ TV.

Min venninne blir sprø. Hun godtok det i starten, men måtte be ham om å skru ned volumet hver gang han skrudde på, og han sa alltid "jeg ser da ikke så mye".

Men det var/er alltid et VM, EM, NM osv., nyheter på TV 2 og NRK har alltid sport som innslag og i tillegg er det sportsprogram i TV hver kveld, hver helg, hver morgen og hvert år...min venninne føler hennes liv blir invadert av sport.

Hunblir syk av sport på TV...hun kaster sportsbilagene i avisene og zapper bort kanaler når det er sport der.

Hun er idrettsvennlig som person, synes det er postivt å holde seg i form og hun trene selv 4 ganger i uken. Men sport på TV får henne til å freake ut.

Hva skal vi venner si nå? ...

Anonym poster: 186bbd9c3e1b0d042b2612eacfa47af4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, vekk med han.

• Liker 3
Skrevet

Omtrent like greit som det er å dumpe kona fordi hun ser på Hotel Cæsar HVER DAG!!!!!!

+ Pardise Hotel + Greys Anatomy ++++ !!!!!!!!!!!!

DUMP!!!

Anonym poster: adf91a8ff48adbbbef7a931a42da7d56

• Liker 3
Skrevet

Anonym poster: d6bf54df5c8b0e61e013659a7366329b

• Liker 5
Skrevet

Helt klart, her er det bare å gå til skilsmisse. Er nok best for de 3 barna også det, mamma blir så lei seg for at pappa ser på sport.

• Liker 3
Skrevet

Foreslå at de kjøper en TV til istedet?

• Liker 12
Skrevet

Helt klart, her er det bare å gå til skilsmisse. Er nok best for de 3 barna også det, mamma blir så lei seg for at pappa ser på sport.

Greit nok å dumpe ham når han i praksis er gift med TV'en. Spørsmålet er om hans egoisme er så gjennomført at han ikke bør få ha noen andel delt omsorg for barna. Han ser sikkert enda mer på sport når han blir alene, og barna vil da i praksis måtte klare seg selv når de er hos ham.

Skrevet

Greit nok å dumpe ham når han i praksis er gift med TV'en. Spørsmålet er om hans egoisme er så gjennomført at han ikke bør få ha noen andel delt omsorg for barna. Han ser sikkert enda mer på sport når han blir alene, og barna vil da i praksis måtte klare seg selv når de er hos ham.

Dummeste jeg har hørt. Dette er nok greit å løse med litt seriøs prating mellom seg. Mange ting kan skli ut i et forhold over lang tid om man ikke tar en prat tidlig i "Stadiet", det være seg sport på tv eller for mye jenteserier på kanal FEM. Eller andre ting.

Ordner seg nok om de er voksne og tar en prat sammen om livet de har sammen, kanskje de har blitt tatt av hverdagen. De burde kanskje finne på noen aktiviteter sammen som familie? Om det går i Jobb, middag, oppvask, leksehjelp, kveldsmiddag sove... Jobb, middag, oppvask.... Så skjønner jeg at ting kan bli litt slik.

• Liker 4
Skrevet

Får heller melde barna inn i sportslige aktiviteter og sende mannen avgårde med dem. Han har jo god greie på og interesse for det!

Skrevet

Greit å gå til skilsmisse hvis han er helt uinteressert i henne, ikke bidrar noe og ikke er villig til å ta seg sammen. Det er derimot ikke greit å gjøre det fordi "Hunblir syk av sport på TV" og fordi "sport på TV får henne til å freake ut". Da ligger problemet hos henne. Ingen kan jo nekte henne å skille seg, men dersom "greit" betyr "riktig", "forståelig" eller lignende er jeg veldig usikker på det.

Om han nekter å ta tak i det selv når hun prater alvorlig om det som plager henne har jeg forståelse for valget hennes, men det du beskriver vitner om at det er mer (eller annet) enn TV-titting som plager henne. Det høres ut som hun bare leter etter en grunn.

Anonym poster: 3c0872503e7799c99b1e2bf3f5d80b50

• Liker 5
Skrevet

Omtrent like greit som det er å dumpe kona fordi hun ser på Hotel Cæsar HVER DAG!!!!!!

+ Pardise Hotel + Greys Anatomy ++++ !!!!!!!!!!!!

DUMP!!!

Anonym poster: adf91a8ff48adbbbef7a931a42da7d56

Jeg synes ikke det er grunn til dumping verken når det kommer til menn eller damer. Jeg hadde kjøpt en tv til :fnise:

• Liker 1
Gjest Gorgonzola
Skrevet
:sukk: Hvorfor piper kvinner om monogamiets fortreffelighet?
Skrevet

Min beste venninne er nå i disse dager i ferd med å vurdere å dumpe sin ektemann gjennom 7 år. De har 3 barn sammen.

Grunn: han ser SPORT PÅ TV.

Min venninne blir sprø. Hun godtok det i starten, men måtte be ham om å skru ned volumet hver gang han skrudde på, og han sa alltid "jeg ser da ikke så mye".

Men det var/er alltid et VM, EM, NM osv., nyheter på TV 2 og NRK har alltid sport som innslag og i tillegg er det sportsprogram i TV hver kveld, hver helg, hver morgen og hvert år...min venninne føler hennes liv blir invadert av sport.

Hunblir syk av sport på TV...hun kaster sportsbilagene i avisene og zapper bort kanaler når det er sport der.

Hun er idrettsvennlig som person, synes det er postivt å holde seg i form og hun trene selv 4 ganger i uken. Men sport på TV får henne til å freake ut.

Hva skal vi venner si nå? ...

Anonym poster: 186bbd9c3e1b0d042b2612eacfa47af4

Mye man skal lese på nett. Hahahah skulle vært moro å sett slknaden om skillsmisse som blir sendt inn.

Partene skilles pga mye sport på tv. Blir j...moro å lese for etterkommere . Om hundre år så kan en sikkert få se slike papirer på nett.

Syns jeg hører unger tisker og visker om noen år. Å ja...Trym og Elise ja.....bestemora deres skilte seg fra mannen pga det var så mye sport på tv.

Alvor: du kan be venninna de skjerpe seg. Må jo være en grunn til at mannen sitter foran tv. Kan ddet være henne?

Anonym poster: 850e68ae9cf7cac43ac98d4813ce58d8

• Liker 2
Skrevet

Nå har vi jo bare fått presentert èn side av saken, og da blir det for meg i allefall feil å trekke konklusjoner som "dump ham, vekk med ham" osv...

Generelt er jeg ganske sikker på at overdreven TV-titting ikke er bra for noen forhold, og særlig slår jo dette ut når den ene trumfer gjennom på å skal se programmer den andre ikke er interessert i morgen, middag, kveld, helg, uke, ferier osv... Og det er jo et kjent fenomen at han gjerne ser sport, hun Hotel Cæsar, problemet kommer imidlertid når enten sporten eller Cæcar`en og uendelige andre "konevennlige" serier står på konstant. Det må ende i konflikter...

Her i huset er verken den ene eller andre spesielt interessert i verken sport eller "koneserier", bare akkurat passe, og det fungerer uproblematisk.

Vet ikke annet å foreslå for TS enn at hun ber sin venninne ta problemet opp med ektemannen, og rett og slett gi ham det ultimatum at han enten skjerper seg, om det så må så drastiske tiltak til at TV`n havner på dynga eller at han oppsøker profesjonell hjelp, eller så blir det skillsmisse.

Interesse er en bra ting, fanatisme er psykelig og krever behandling.

Skrevet

Slik jeg ser det er det ikke sporten som er problemet, men det at det er HELE TIDEN. Hvis en aktivitet (som tv-titting) tar over livet, er det en legitim grunn... Men jeg synes selvsagt at de burde jobbe mer med forholdet før skilsmissen tas ut. Han må få en sjanse til å skjerpe seg.

• Liker 2
Skrevet

Kona ser mye mer på fjernsyn enn meg, veldig mye mer.

Som oftest noe jeg er uinteressert i, da gjør jeg noe annet.

Men når jeg av og til ser på en sportssending, så messer hun hele tiden:

"Ser du på sport nå igjen? Det er så kjedelig!"

Anonym poster: b0ebd255d71b74b10350102e3c363514

Skrevet

Jeg synes ikke det er grunn til dumping verken når det kommer til menn eller damer. Jeg hadde kjøpt en tv til :fnise:

Så du mener løsningen er et ekteskap der mannen og kona sitter på hvert sitt rom og ser TV 24/7?

Hmm, jeg tror det må være bedre å finne fram til en fornuftig middelvei på TV-titting generelt. Vi sitter snart klistra til en eller annen skjerm uansett, enten det er TV, PC, nettbrett eller mobil. I grunnen rart vi har tid til å ta til oss næring oppi all "tittinga"... :fnise:

Skrevet

Så du mener løsningen er et ekteskap der mannen og kona sitter på hvert sitt rom og ser TV 24/7?

Hmm, jeg tror det må være bedre å finne fram til en fornuftig middelvei på TV-titting generelt. Vi sitter snart klistra til en eller annen skjerm uansett, enten det er TV, PC, nettbrett eller mobil. I grunnen rart vi har tid til å ta til oss næring oppi all "tittinga"... :fnise:

Nei, jeg tenkte på et og annet program om dagen. Kan skjønne det går henne på nervene om det er mange mange timer om dagen. Ja, enig i det siste der.

Skrevet

Hvis det går utover alt annet samspill og tv-tittinga utvider seg til snooker og synkronsvømming så skjønner jeg problemet.

Skrevet

Her er det sikkert mye mer som ikke funker i dette ekteskapet. At mannen forskanser seg foran TV mens kona fyker rundt i huset, gjør husarbeid, tar seg av unger etc, er vel beskrivelsen av et forhold som ikke fungerer.

Det dere som venner kan gjøre er å be denne damen om å ta en prat med mannen sin om hvordan de har det i forholdet, hvordan de trives sammen og hva slags roller de har inntatt. Noen tar rollen som den sløve, noen tar rollen som offer, og andre tar rollen som AS Direktør. Mye å velge mellom.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...