AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Hva studerte dere og hva gjør dere nå? Jeg er en av de studentene som har studert mye "rart" og har en bachelorgrad innenfor humaniora. Dvs. jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre videre... Jeg har jobbet i kortidskontrakter i snart 2 år. Riktignok hatt bra jobber men jeg finner meg liksom aldri til rette, særlig når jeg bare må gå rundt på nåler i forhold til fremtidig jobb. Alt er usikkert. Og i grunn trives jeg ikke så godt med jobben. Nå når jeg er i slutten av 20-årene så er liksom ikke ny utdanning et alternativ heller, men jeg må ærlig si jeg angrer på mine valg og prioriteringer. Jeg gjorde det ikke godt nok til å få en mastergrad.... Alt jeg ønsker er en FAST stilling så jeg kan ha rettigheter til ferie osv og ikke minst mer økonomisk trygghet.. men i grunn blir jeg bare mer og mer deprimert. Anonym poster: 8db81d98160112889f6ab9bcd0904a63
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 Er jo ikke noe galt i å ta mer utdanning i slutten av tyveårene? Selv er jeg 32 og vurderer tilligsutdanning innenfor økonomi og kanskje en master på sikt. Er utdannet innen IT/realfag fra før. Husk at du også kan ta opp fag/ta andre bachelorfag som enkeltemnestudent hvis du ønsker å forbedre grunnlaget slik at du kommer inn på master hvis du fortsatt ønsker det. Du må kanskje gå noen omveier i forhold til andre, men intet er umulig. Var jeg deg ville jeg tatt sikte på en mer praktisk rettet utdanning. Ikke noe galt i humaniora som fag, men jobbmarkedet skriker jo ikke akkurat etter humaniorakompetanse. Tror du vil stå mye bedre rustet dersom du velger teknologifag, realfag, økonomifag eller noen av profesjonsutdanningene som lege, juss etc. Det fordrer selvfølgelig at interessen og motivasjonen er der også, men er den det så er det ikke noe galt i å ta mer og ikke minst mer anvendelig utdanning Anonym poster: afb73237144716f7a7b2ef043f9021a2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 På Universitetet i Oslo er det kjempemange som studerer i litt eldre alder enn rett etter VGS. Og hva er en "god" jobb om du ikke trives? Anonym poster: 3be9530c1846676a6cadc29d9bd68e72
Sulosi Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 Ikke la alderen hindre deg i å ta mere utdanning. Mange er i 30-40 årene når de begynner på bachelor og da ofte pga de samme tingene du beskriver TS.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 Jeg har en mastergrad i humaniora og jobber nå som IT-rådgiver i en stor, statlig virksomhet. Men med en bachelor i humaniorafag og ikke veldig gode resultater får man ikke jobbene kastet etter seg. Det er rett og slett for mange med samme fagbakgrunn ute i jobbmarkedet. Du må være flink til å synliggjøre realkompetanse. Ellers er det ikke noe i veien med å bytte beite og ta ekstra utdannelse. Gikk sammen med mangle som var godt opp i voksen alder da jeg studerte. Anonym poster: d3ce31d38097c0d3f6fc2f36be8c98b3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 Samme båt som deg TS, tenkte ikke nok over studiene og nå sitter jeg uten relevant jobb, litt bittert, men planen er å begynne på noe til høsten. Ved realfag ror jeg ingeniørlinjene er lurest, bachelor i fysikk, matematikk, osv tror jeg ikke det er så lett å få jobb med. Anonym poster: 5a4748f86cbab0948954795e3332b53b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå