AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #1 Skrevet 26. januar 2013 Hva er gnist mellom to mennesker? Vil gjerne høre hva dette er, for begge kjønn. Jeg vil legge mye vekt på personlighet, for i det siste har jeg skjønt mer og mer hvor viktig personligheten til personen jeg liker egentlig er. Det er enormt viktig. Så jeg vil gjerne høre hva begge kjønn legger vekt på her. Anonym poster: db58f39536a32fb9440efe3d24be4f01
Gjest SpaceBaby Skrevet 26. januar 2013 #2 Skrevet 26. januar 2013 (endret) Jeg føler en gnist når jeg treffer noen som tenker akkurat de samme tingene som jeg føler meg veldig alene om å tenke. Endret 26. januar 2013 av SpaceBaby
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #3 Skrevet 26. januar 2013 Jeg føler det er kjemi eller gnist når jeg opplever at et annet menneske forstår mine tankerekker, enten det er et bruddstykke eller et langt og kanskje rart resonnement. Og når jeg forstår den andre godt. At man opplever over litt tid at man er veldig på nett med den andre. Det trenger ikke være i forbindelse med en forelskelse, jeg opplever det med venner, kolleger og nesten tilfeldige mennesker av og til (men ikke ofte). Det er kjempeviktig i et forhold, tror jeg - for første (?) gang har jeg det sånn med en jeg er sammen med, og det gjør definitivt ting enklere, tryggere og mye morsommere. Anonym poster: e43047a39ad1860ce7005d3e69a10f8a
Steinar40 Skrevet 26. januar 2013 #4 Skrevet 26. januar 2013 God personkjemi kan man få med individer av begge kjønn og uavhengig av seksuell tiltrekning. Personkjemi er at man er på bølgelengde og snakker samme språk (eller ikke), for å si det sånn. Noe man altså kan føle med begge kjønn. Gnist som TS kaller det, vil jeg tenke at dreier seg mer om seksuell tiltrekning og forelskelse. Og dette har dessverre ikke så veldig mye med personligheten å gjøre. Noe som ofte er/blir et problem. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 26. januar 2013 #5 Skrevet 26. januar 2013 (endret) 'Gnist'/'kjemi'/'mental kobling', kall det hva du vil. Den følelsen av at dere egentlig har kjent hverandre siden 'tidenes morgen', den følelsen du får etter kort tid av at 'her vil du være', alt er riktig. Edit: Og for meg er det slik at uten personlighet som fenger og fanger meg mentalt så oppstår heller ikke 'gnisten'/kjemien/den mentale koblingen/tenningen. De to er ikke mulig å skille fra hverandre i den 'settingen' vi snakker om her. Endret 26. januar 2013 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2013 #6 Skrevet 26. januar 2013 Gnist er når du møter han og ser: han er lik faren eller mamman din Anonym poster: 0024420df2e11c48489d070ad313f26d 1
momo Skrevet 26. januar 2013 #7 Skrevet 26. januar 2013 Personlighet er utrolig viktig for meg. Kan treffe en helt middels utseende mann, som jeg ikke tenker noe mer over, så starter vi kanskje å prate, og jeg kan bli betatt i løpet av samtalen.
solch Skrevet 27. januar 2013 #8 Skrevet 27. januar 2013 Føler det er når jeg har en kjemi med noen som jeg ikke har hos noen andre. En spesiell type kjemi rett og slett. Når ting bare sier klaff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå