Gå til innhold

Porsgrunn - Skien

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer om det kan være aktuellt å flytte til en av disse byene, hovedsakelig fordi det er så rimelig å bo her, og det er ikke for langt unna der jeg er fra i Vestfold. Jeg får langt mer for pengene her, og det vil også være greit i forhold til jobb.

Men jeg kjenner dog ingen noen av stedene (har lett for å bli kjent med folk da), og vet lite om byene. Syns vel ikke Skien sentrum ser veldig spennende ut, men man skal ikke skue hunden på hårene osv. Noen som har erfaringer de vil dele?

Anonym poster: 5296fc80f8bb74e93c770586765fb238

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer fra porsgrunn, og det er en kjip by, vi har et kjøpesenter som heter down town, og den er relativt stor, ellers så har vi et par utesteder.

Skien er litt større, men kjip den også, men helt greit.

Det som er tingen er at porsgrunn er en veldig fint sted å starte en familie iom at det ikke er så veldig mye bråk her, ja det er noe bråk, men ikke så mye bråk som i de større byene,

Noe marijuana junkies finner du i kommunale samligsteder som skoler etter stengetid.

Skrevet

Junkies finner man i alle byer. Er Porsgrunn eller Skien bedre/verre enn hverandre? Isåfall hvorfor? Ville du valgt å bo i f.eks Sandefjord istedet for Porsgrunn?

Skrevet

Jeg syns Sandefjord er en mye vakrere by enn Porsgrunn, også er det nærmere Oslo og mer sentralt sånn sett. Men så syns jeg samtidig at det er mye snobberi og shit i Sandefjord, men mulig det har blitt bedre siden jeg bodde der. Mange kaller byen Sladdrefjord, ikke uten grunn. Men det er vel sladder overalt :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg er fra Porsgrunn, og anbefaler deg å flytte hit. Det er mye billigere her enn i storbyer, værtfall på boligmarkedet. Det er ikke så mye som skjer her, men det er hva man selv gjør det til. Selv er jeg med og driver byens eneste frivillige konsertlokale, og vi trenger alltids folk. Det er en fin måte å bli kjent med andre på :)

Det eneste som er kjipt med Porsgrunn synes jeg er at vi ikke har en eneste ordentlig park. Vi har ingen naturlige turstier heller. Du kan gå tur i skogen som omkranser byen, eller du kan vandre litt mellom "bydelene". Dette gjelder forsåvidt Skien også.

Men på det generelle plan tror jeg det har lite å si om du bor i by A, B eller C i Norge. Det er likt overalt. Noen byer er pene, noen er litt stygge, noen er litt billige, andre er litt dyre. Det som gjelder er at du finner en jobb og en venneflokk du trives med! :)

Skrevet

Syns du Porsgrunn er et bedre valg enn Skien?

Jeg burde kanskje ta meg en dagstur en dag og kjenne litt på å gå rundt i sentrum. En time på down town er liksom ikke det store :ler:

Noen bydeler som er bedre enn andre?

Skrevet

Porsgrunn anbefales på det varmeste...

:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er fra Skien, men har alltid likt Porsgrunn bedre.

Skien er ganske tomt, en død by. Har blitt det etter at Herkules åpnet.

Som liten husker jeg sentrum som livlig. Nå er sentrum bare død. Eneste gangen det er liv i sentrum er på matfestivalen, og denne dagen er byen fylt med mat fra alle verdenshjørner, masse mennesker og underholdning.

I Porsgrunn har du jo friise brygga å vandre litt på. Pit festival.

Ellers er det kortere vei fra Porsgrunn til sjøen. Jeg elsker sjøen :)

Skibakker og naturstier stiller vel Porsgrunn og Skien ganske likt.

Begge er byer som er behagelig å bo i sommerstid :)

Skrevet

Du kan faktisk få kjøpt hus billigere i Skien enn Porsgrunn, fikk den infoen fra en megler her nede. Men enig med andre her at spesielt om du har barn burde du flytte til Porsgrunn. Mye unge utlendinger som lager bråk i Skien, knivstikkinger på byen o.l.

Porsgrunn er jo mer sentralt hvis du skal kjøre E18 for pendling, ellers tar det en 15-20 min ned fra Skien til E18 i Porsgrunn.

Det er tre store kjøpesentre i området, Herkules i Skien, Down Town i Porsgrunn og det nylig utbygde Brotorvet i Porsgrunns nabokommune Bamble.

Utelivet i Grenland er ikke så veldig å skryte av, men har inntrykk at det er mest som skjer i Porsgrunn på vinterstid. På sommeren er det konsertstedet Wrightegaarden i Langesund som gjelder. (Dog de har mistet skjenkebevilgningen ganske nylig, som en del andre utesteder i Grenland).

Anonym poster: 697c169dde16f62a941d45eccc53f697

Skrevet

TS her,

Jeg syns Skien er helt blottet for sjel. Jeg falt egentlig veldig for Langesund, ville heller bodd der. Hm...Jeg skal vurdere Porsgrunn, har en følelse av at det i det minste er langt mer OK folk der enn i Sandefjord. Men så er Sandefjord langt mer kjent for meg, og mye kortere vei til Oslo. Også er jo Sandefjord veldig fint. Ojojoj, vanskelig å ta avgjørelse :)

Sånn til info er jeg parogtredve og ingen barn :)

Skrevet

Er toglinjen mellom Skien og Oslo helt lagt ned, eller er det pga utbygging? Jeg som farter en del til Oslo vil ha nytte av god kommunikasjon sånn sett. Lurer også på om det er noen områder i Porsgrunn jeg bør styre unna?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...